• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/04/25

دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی با ایشان طی سخنانی بر اهمیت و ضرورت تأمین امنیت عمومی در تمامی شئون زندگی مردم تأکید کردند و افزایش کیفیت اقتدار نیروی انتظامی در تعقیب و برخورد با عناصر مخل امنیت و توجه جدی به اخلاق، شرافت، نجابت و امانت در درون این نیرو را ضروری دانستند.

در این دیدار که همزمان با آغاز هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی انجام شد و مسؤولان و مقامات سازمان تأمین اجتماعی نیز در آن حضور داشتند مقام معظم رهبری تأمین اجتماعی و ارائه کمکهای تأمینی به طبقات ضعیف و مستمند را منطبق براساس و فلسفه نظام اسلامی توصیف کردند و فرمودند: مسؤولین کشور و دولت جمهوری اسلامی ایران باید به شکل ویژه و صحیحی طبقات نیازمند به کمک را مشمول کمک رسانی قرار دهند و نوع کمکها نیز بگونه‌ای باشد که افراد و خانواده‌ها را به تلاش مناسب وادار کند و در جامعه نیز رکود به وجود نیاورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضرورت توجه به وضعیت بازنشستگان و مستمری بگیران را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: بازنشستگان، نیروهای فعال کشور در اندکی پیش از این هستند که عمرو جوانی خود را صرف انجام کار کرده‌اند و اکنون هنگام آن است که کشور به این تلاش و زحمت‌کشی مستمر دوران عمر پاسخ بگوید زیرا هر چه وضع بازنشستگان در کشور بهتر باشد، کارکنان فعلی دولت نیر با دلگرمی بهتری کار خواهند کرد.

فرمانده کل قوا در ادامه سخنانشان امنیت را یکی از سرفصلهای ضروری در زندگی بشر برشمردند و فرمودند: جامعه‌ای که امنیت نداشته باشد، حالت اختناق پیدا می‌کند. انسان برای انجام هر فعالیتی محتاج امنیت است و امنیت نیز متعلق به همه مردم است. امنیت تهران واجب‌تر از امنیت مردم مرزنشین جنوب و شرق و غرب کشور نیست و امنیت افراد مرفه و برخوردار از سرمایه و امکانات واجب‌تر از امنیت کارگری که چشم به مزد روزانه خود دارد نیست. امنیت در نظام اسلامی متعلق به یک طبقه ویژه نیست و عموم مردم باید از آن برخوردار باشند و اینجاست که اهمیت نیروی انتظامی در برقراری امنیت در تمامی شئون زندگی مردم احساس می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از شروع یک حرکت جدی و حقیقی برای سازندگی درونی نیروی انتظامی ابراز خرسندی کردند و فرمودند: برخورد با عناصر متخلف در درون نیروی انتظامی باید با شدت و جدیت ادامه پیدا کند و فضای درون این نیرو سالم‌سازی شود. مسؤولان نیروی انتظامی باید تخلفات داخل این نیرو را هر چه می‌توانند بزرگ بشمارند، نسبت به هرگونه تخلف و خیانتی اغماض نکنند و کوتاهی و قصور در انجام وظیفه را با جدیت پیگیری نمایند زیرا چشم امید مردم برای مقابله با متخلف و تهدید کننده امنیت و آسایش مردم به نیروی انتظامی است و هرگونه تعرض احتمالی از درون این نیرو به امنیت مردم، گناه بسیار بزرگی است که نباید اغماض بشود تا به این ترتیب نیروی انتظامی همان چیزی بشود که نظام اسلامی نیازمند آن است.

فرمانده کل قوا ضرورت برخورد سرسختانه و شجاعانه نیروی انتظامی با تهدید کنندگان امنیت و زندگی مردم را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: نیروی انتظامی باید راه اصلاح و تکمیل و گسترش کیفی و کمی را با جدیت و قدرت دنبال کند و مسؤولان بودجه کشور نیز با درک اهمیت این مسأله برای تأمین اعتبارات مورد نیاز این نیرو همکاری کنند.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان ضرورت برخورد دستگاههای قضایی، قانونگذاری و انتظامی را با بهره‌مندان از پولهای حرام مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: کسانی که با ثروتهای عمومی بازی می‌کنند و برای دست انداختن به درآمدهای ناپاک و نامشروع هیچ حدی را قائل نیستند، تلاش می‌کنند تا با تکیه بر ارتباطات، انتسابها، زرنگیها و مشرف بودن بر مراکز ثروت، یک طبقه ممتاز بی‌درد جدید را از درون جمهوری اسلامی به وجود آورند، اما به فضل پروردگار نخواهیم گذاشت طبقه بهره‌مندان از پولهای حرام در جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد، و مخلصین اسلام و انقلاب اجازه نخواهند داد که چنین انحراف بزرگی به وجود آید و یک طبقه مرفه بی‌درد جدید از درون نظام سر برآورد.

فرمانده کل قوا به خطر افتادن سرمایه‌گذاری و تلاش اقتصادی بر اثر مقابله با طبقه جدید مرفه بی‌درد را نادرست خواندند و فرمودند: دستگاههای قضایی و قانونگذاری و دستگاههای گوناگون کشور باید با متخلف برخورد کنند و کسی که متخلف است باید احساس نا امنی کند. هر نظامی که در آن بیگناهان بترسند که مبادا مورد تعرض قرار بگیرند ، و گناهکاران عمده احساس آسایش و آرامش کنند، آن نظام منحرف است و نباید اجازه داد که نظام اسلامی ما چنین وضعی را پیدا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه مجلس شورای اسلامی را به ضرورت تصویب قوانین مورد نیاز قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای مقابله با ثروتهای بادآورده جلب کردند و فرمودند: نظام اسلامی نظام عدالت است و اولین و واجب‌ترین کار آنها استقرار قسط و عدل است. ما رفاه را برای قسط و عدل می‌خواهیم و هدف از مبارزه، جنگ، سازندگی و توسعه نیز قسط و عدل است و در چنین محیطی است که انسانها می‌توانند رشد کنند و به مقامات عالی بشری برسند و کمال انسانی را به دست آورند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اهانت رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی را مورد اشاره قرار دادند و فرمودند: اهانت صهیونیستها به مقدسات اسلامی، وجدان امت اسلام را به هیجان آورده است و از اطراف دنیای اسلام صدای اعتراض بلند شده است؛ اما با این وجود آمریکاییها تنها به اظهار تأسف بسنده کرده‌اند و با ادامه حمایت خود از صهیونیستهای ظالم، سفاک و قانون شکن، انسانیت و ارزشهای انسانی و خواست مجموعه عظیم انسانی را مورد بی‌اعتنایی قرار داده‌اند .

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان ضرورت اهتمام به مسأله عدالت اجتماعی را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: مسؤولان اجرایی، قضایی، قانون‌گذاری، روحانیون، گویندگان، روزنامه نگاران و روشنفکران باید بدانند که اگر جهتگیری عدالت اجتماعی در کشور ضعیف شود، و هر کاری در کشور انجام بگیرد، به زیان طبقات ضعیف و به سود عده‌ای معدود، زرنگها، و قانوندانهای قانون شکن تمام خواهد شد، و عامه مردم بی‌نصیب خواهند ماند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری سرتیپ لطفیان فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت در کشور ارایه کرد و سپس آقای کرباسیان مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از عملکرد این سازمان گزارشی را به استحضار رساند.