• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/02/14

بازدید رهبر انقلاب از دهمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز از دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند و از نزدیک، تازه‌ترین عناوین کتاب را در زمینه مسائل مذهبی، فرهنگی آموزشی، علمی، سیاسی، شعر و ادبیات، قصه نویسی و همچنین دفاع مقدس، مورد توجه قرار دادند.

مقام معظم رهبری در جریان این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید در دهها غرفه انتشاراتی حضور یافتند و با ناشران و برخی از نویسندگان و مترجمان حاضر در محل درباره آخرین تحولات مربوط به بازار کتاب گفتگو کردند.

در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مسئول نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معظم‌له را همراهی می‌کردند. ناشران داخلی ضمن طرح مسائل و مشکلات خود در زمینه انتشار کتاب، به پرسشهای مقام معظم رهبری در مورد نحوه توزیع، فروش و تیراژ کتابهای مختلف پاسخ گفتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین نقاط ضعف و قوت شماری از کتابهای منتشر شده را برای ناشران آنها متذکر شدند و ضرورت اهتمام مؤسسات انتشاراتی به نشر کتابهای مفید و مناسب را مورد تأکید قرار دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان بازدید از این نمایشگاه طی مصاحبه‌ی رادیویی، اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در جهت افزایش روزافزون کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کردند و فرمودند: اقبال گسترده مردم به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به معنای استقبال مردم از کتاب و کتابخوانی است و نشان می‌دهد که مردم روز به روز به کتاب علاقه‌مندتر شده و هر چه این نمایشگاه بهتر و آراسته‌تر باشد، مردم را بیشتر به سوی خود جذب می‌کند.

مقام معظم رهبری پیشنهاد برخی از ناشران کتاب را برای اختصاص یک واحد درسی به امر کتابخوانی در مدارس، مثبت ارزیابی کردند و از وزارت آموزش و پرورش خواستند که به منظور آشنایی هر چه بیشتر جوانان با فرهنگ کتابخوانی، این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهد.