• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1376/01/27

دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با ایشان طی سخنانی از جنجال تبلیغاتی دادگاه می‌کونوس آلمان به عنوان خیمه‌شب‌بازی آمریکا با واسطه‌گری اطلاعاتی و سیاسی صهیونیستها یاد کردند و بازنده بودن دولت آلمان را به سبب از دست رفتن اعتماد ملت ایران به آن کشور مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری حوادث مربوط به دادگاه آلمان را یکی از زیباترین و شیرین‌ترین درسها برای ملت ایران توصیف کردند و فرمودند: خیمه‌شب‌بازی دادگاه آلمان درس بسیار مهمی برای پی بردن هر چه بیشتر ملت ایران به ماهیت استکبار بود اما در عین حال تجربه جدیدی برای اروپا محسوب می‌شد زیرا دولت ایالات متحده آمریکا با دلالی اطلاعاتی و سیاسی صهیونیستها توانست در درجه اول دولت آلمان و سپس اروپائیها را در تنگنایی قرار دهد که خود آنها به هیچ وجه مایل به آن نبودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کار دادگاه می‌کونوس آلمان را از نظر جمهوری اسلامی ایران یک صورت‌سازی بی‌اعتبار و بی‌ارزش خواندند و فرمودند: بخش عمده این قضیه به انگیزه‌ها و هدفهای مربوط می‌شود که اقطاب قدرت در جهان و در درجه اول دولت ایالات متحده آمریکا با همکاری دستگاه جاسوسی صهیونیستها دنبال کردند.

آمریکا در یک تحلیل غلط و غیر واقعی دیگر چنین تصور می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران به پشت گرمی اروپا در مقابل تهدیدها و زورگوییهای آمریکا ایستاده است و حاضر به کوتاه آمدن از مواضع خود نیست ، بنا بر این آمریکاییها آلمان را به عنوان یک حلقه ضعیف ولی مؤثر در اروپا، انتخاب کردند و در صدد برآمدند تا بلکه بتوانند میان ایران و اروپا فاصله ایجاد کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عدم حضور آلمان در مسائل مهم جهانی نظیر خاورمیانه را نشان دهنده ضعف سیاسی دولت آلمان دانستند و فرمودند: کشور آلمان با وجود برخورداری از قوت و پیشرفت اقتصادی و علمی، از جهات سیاسی در ردیف دولتهای درجه اول اروپایی قرار ندارد و از آنجا که این کشور طی چهار سال اخیر ارتباطات دوجانبه قوی و متقنی را با ایران برقرار کرده است، دولت آمریکا با همدستی صهیونیستها برای به دام انداختن آلمان در این قضیه تلاش کرد و سر انجام موفق شد این کشور را در یک تنگنای جدی قرار دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصور تسلیم‌پذیری ایران اسلامی در صورت فاصله گرفتن اروپا از ایران را ناشی از کندفهمی و تحلیل غلط آمریکاییها توصیف کردند و فرمودند: اروپا، آمریکا، شوروی سابق و بسیاری از کشورهای مرتجع این منطقه با همدستی یکدیگر یک جنگ نظامی آنچنانی را علیه ایران اسلامی سازماندهی کردند؛ اما این ملت هشت سال مردانه ایستاد و مقاومت کرد. اکنون تعجب در این است که آنها چرا تجربه‌ها را تکرار می‌کنند و بر چه اساسی در ذهن علیل خود چنین خیال باطلی را ایجاد کرده‌اند . ملت ایران به اعتماد اروپا و آسیا و دیگران در این میدان پا نگذاشته است که با رفتن آنها احساس کند پشتش خالی شده است؛ بنا بر این اگر دولت آمریکا و صهیونیستها بتوانند اروپا را از ایران جدا کنند و ده تا دشمن مانند اروپا در برابر ایران قرار دهند، این ملت در مقابل زورگوییهای آمریکا و هر دولت دیگر حتی یک قدم به عقب بر نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دولت آلمان به عنوان قربانی توطئه آمریکا و صهیونیزم یاد کردند و با تقصیر کار خواندن دولت آلمان فرمودند: دولت آلمان چرا باید در این قضیه تا این حد اشتباه کند و اجازه دهد که در زیر چشم و گوش او صهیونیستها این خیمه شب بازی را به راه بیاندازند و به ملت ایران اهانت کنند؟ دولت آلمان تجربه بسیار غلطی را از سر گذراند و باید بهای این تقصیر خود را بپردازد و به نظر من دولت آلمان بهای سنگینی را هم پرداخته است و هم خواهد پرداخت.

آلمانها چیزی را در این ماجرا باخته‌اند که به آسانی به دست نخواهد آمد و آن از دست رفتن اعتماد ملت و دولت ایران نسبت به صداقت آلمان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتماد جمهوری اسلامی ایران را به آلمان، نادرست و ناشی از یک زود باوری برشمردند و فرمودند: دولت ایران باید آنچه را که لازمه حکمت، مصلحت و اعتزاز ملت ایران است، با دقت و توجه لازم انجام دهد. این ملت از یک ذخیره بسیار با ارزش، شامل تجربه‌ها و سرمایه‌های انسانی، مادی، معنوی و علمی برخوردار است و اگر تمامی دروازه‌ها را نیز ببندند از پای نخواهد افتاد.

مقام معظم رهبری پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در صنایع نظامی را خاطر نشان کردند و فرمودند: به برکت بسته شدن درها و قطع رابطه در دوران دشوار جنگ تحمیلی؛ ملت ایران درخشید و به پیشرفتهای بزرگی در صنایع نظامی دست یافت و امروز ایران تواند سلاحهای پیچیده را نیز تولید کند؛ بنا بر این اگر مصلحت این ملت ایجاب کند و تصمیم بگیرد که درها را ببندد، آن روز برای ایران اسلامی عید خواهد بود زیرا نیروهای سازنده و کارآمد با بکار انداختن استعدادهای خود، در زمینه‌های دیگر نیز خواهند درخشید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عملکرد برخی از کشورهای اروپایی را در ماجرای دادگاه می‌کونوس آلمان بسیار بد توصیف کردند و فرمودند: اینجانب به وزارت امور خارجه دستور داده‌ام که رفتار دولتها را در این نمایش بی‌معنی، به دقت ثبت کنند تا در حافظه تاریخی ملت ایران محفوظ بماند. برخی از کشورها خوب و عاقلانه و براساس درک درستی از منافع خود رفتار کردند؛ اما در عین حال تمامی اینها باید به دقت ثبت شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین سود از خیمه‌شب‌بازی دادگاه می‌کونوس را عاید ملت ایران دانستند و فرمودند: در این آزمایش ملت ایران به روشنی احساس کرد که دشمن در کمین است. ملت ایران باید بیدار باشد زیرا خواب رفتن برای یک ملت، بزرگترین دشمن است و این ماجرا نشان داد که توصیه بیداری به ملت ایران لازم و بجا بوده است.

بر پایه همین گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در این دیدار که به مناسبت روز ارتش انجام شد، از ارتش ایران اسلامی به عنوان یک پدیده و هویت جمعی جدید و متکی بر دین و اخلاق، استقلال و کارایی یاد کردند و آن را رکن رکینی برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی و حراست از استقلال کشور دانستند.

فرمانده کل قوا از روز ارتش به عنوان یک عید حقیقی برای نیروهای مسلح و ملت ایران نام بردند و فرمودند: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک حقیقت بسیار عبرت‌انگیز و تفکر طلب است. ارتش به عنوان یک هویت جمعی جدید برمبنای نوسازی به معنای درست کلمه ایجاد شده است، سازماندهی، جهتگیری و تعامل آن با درون و بیرون خود براساس دین و اخلاق است، گوش به فرمان دیگران نیست و برای مصالح ملت و کشور خود حرکت می‌کند و کارایی آن در هشت سال دفاع مقدس نیز نشان داد که نقش بسیار مهمی را در دفاع از کشور بر عهده دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خودسازی، آموزش، تقویت کادرها، انضباط و بالا بردن تواناییها و خودداری از تجملات و تشریفات را برای نیروهای مسلح دوران صلح، ضروری خواندند و در پایان سخنانشان تصریح کردند که آمریکا و هر قدرت جهانی دیگر که انگیزه‌های خصمانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، نمی‌تواند در برابر ملت و دولت یکپارچه ایران هیچ غلطی بکند.

این گزارش همچنین حاکیست که پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرلشکر شهبازی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در اظهارات کوتاهی به حضور مردانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاع از میهن اسلامی و خلق حماسه‌های جاوید اشاره کرد و پایبندی ارتش بر عهد و پیمان خود با خداوند متعال و فداکاری در راه حراست از کیان اسلام و میهن اسلامی را مورد تأکید قرار داد.