• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/11/21

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

همزمان با عید سعید فطر مقامات و مسؤولان عالیرتبه و کارگزاران دستگاههای مختلف نظام امروز در حسینیه امام خمینی (رض) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور این عید خجسته را به نمایندگی از سوی ملت ایران به معظم‌له تبریک گفت.

رئیس جمهور در سخنان کوتاه خود شعله انقلاب اسلامی را خاموش نشدنی و رو به رشد خواند و گفت: حضور دلگرم‌کننده مردم در صحنه، سرمایه همیشگی انقلاب و نظام اسلامی بوده است و حمایتهای پایان ناپذیر مردمی، دشمنان اسلام را هر بار ناامیدتر از گذشته می‌کند و آنچه که مردم در راهپیمایی روز قدس به نمایش گذاشتند یقینا روح امام را از ملت ایران راضی و خشنود خواهد کرد.

وی حمایتهای مردم از نظام اسلامی را موجب تحکیم پایه‌های قدرت اسلام در ایران دانست و تصریح کرد که به پشتوانه همین حمایتها، مستضعفین جهان به آینده امیدوارتر می‌شوند و مسؤولان کشور نیز گامهای بلندتری را در جهت سازندگی ایران اسلامی به پیش بر می‌دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار عید ممتاز و برجسته فطر را به ملت بزرگ ایران و امت اسلام تبریک و تهنیت گفتند و با تأکید بر اهمیت نقش اعیاد اسلامی برای مسلمانان فرمودند: جهتگیری اعیاد اسلامی متوجه به خدا و معنویت و نیز تجمع همه مسلمین حول یک محور واحد است و نماز جماعت در عید سعید فطر را باید مظهر توجه به معنویت و وحدت دانست و این دو جهت در واقع مسأله روز امت اسلام محسوب می‌شود.

مقام معظم رهبری قرائن، شواهد و وقایع را برای ملت ایران امید بخش خواندند و فرمودند: امسال توجه دینی مردم از سالهای گذشته بیشتر بود و جوانان توجه ویژه‌یی نسبت به احکام دینی از خود نشان دادند. روح دینی در بین مردم رو به گسترش است و ملت ایران در سایه توجه به خدا، دنیای خود را آباد و عزت خویش را عینیت می‌بخشد و آنچه را که برای خود لازم بداند تأمین می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وحدت و یکپارچگی اقوام مختلف ملت ایران تأکید کردند و فرمودند: در راهپیمایی روز قدس و در تمامی صحنه‌هایی که نیازمند ابراز عقیده ملت، نسبت به یک مسأله سیاسی است، فارس، ترک، عرب، بلوچ و ترکمن در صفوف به هم پیوسته شعار واحدی را سر می‌دهند بنا بر این در ایران اسلامی به برکت حاکمیت اسلام و وجود محورهای اساسی وحدت‌آفرین، معنویت و وحدت عمومی تأمین شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تلاش مستمر دشمنان اسلام برای از بین بردن وحدت و یکپارچگی امت مسلمان اشاره کردند و فرمودند: دشمن از طرق مختلف، سرمایه‌گذاری مادی ویژه‌یی را برای بروز جنبه‌های افراطی قوم گرایی در سراسر جهان اسلام به انجام رسانده است و با تابش خورشید وحدت‌آفرین انقلاب اسلامی بر ملتهای مسلمان، سرمایه‌گذاری و تلاش قدرتهای استکباری برای ایجاد تفرقه و ربودن شعارهای وحدت آفرین از دست مسلمانان مضاعف شده است.

مقام معظم رهبری مقابله با صهیونیسم را یک عامل وحدت‌آفرین میان ملتهای مسلمان خواندند و با استناد به آیات الهی بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی تأکید کردند و فرمودند: ملتهای مسلمان در مقابل تجاوز صریح و روشن صهیونیستها به یک کشور اسلامی احساس خویشاوندی و همدردی می‌کردند، اما دشمنان اسلام این شعار وحدت بخش را از بین بردند و تلاش کردند دولتها و ملتهای مسلمان را نسبت به یکدیگر دچار سوءظن کنند و اکنون نیز برای بی‌اعتمادکردن دولتهای اسلامی وسوسه می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فعالیت دستگاههای سیاسی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل را برای زدودن تفاهم و دوستی میان دولتهای مسلمان خاطرنشان کردند و فرمودند: فروش اسلحه، حضور نظامی و ایجاد رقابت میان کشورها برای ایجاد رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی از جمله فوایدی است که استکبار از بی‌اعتمادکردن دولتهای اسلامی نسبت به یکدیگر می‌برد و این مسأله خسارت بزرگی برای دنیای اسلام محسوب می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دین مبین اسلام را ذخیره‌ای گرانبها برای دولتها و کشورهای اسلامی دانستند و فرمودند: کشورهای اسلامی نیازمند کمکهای یکدیگر و برخوردار شدن از وزنه عظیم احساسات امت اسلامی است و بی‌توجهی دولتهای اسلامی به استفاده از این سرمایه و گنج ارزشمند، به سود دشمنان اسلام تمام خواهد شد و متأسفانه عید اسلامی که فرصتی برای زنده کردن احساسات اسلامی در میان ملتهای مسلمان است مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

مقام معظم رهبری ملت ایران را به قدرشناسی از فرصت پدید آمده برای ذکر، خشوع و تضرع و تحکیم بنیه‌های معنوی سفارش کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: اتحاد و همبستگی ملت ایران عامل ارزشمندی است که می‌تواند گره‌های بزرگ و گوناگون را با سرانگشتی معجز آسا باز کند و انتظار می‌رود که با فضل الهی، روحیه وحدت‌طلبی و توجه به خدا روز به روز در ملت ما بیشتر شود.