• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/05/13

دیدار پادشاه عمان و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در دیدار آقای سلطان قابوس -پادشاه عمان- و هیأت همراه، روابط جمهوری اسلامی ایران و عمان را در طول ۳۰ سال گذشته روابطی خوب و برادرانه خواندند و تأکید کردند: با توجه به اشتراکات عمیق دینی، جغرافیایی و تاریخی میان دو کشور، زمینه‌ی همکاری و گسترش روابط بسیار گسترده است.
ایشان با اشاره به وجود یکی از حساس‌ترین گذرگاه‌های دنیا میان ایران و عمان، امنیت را مهم‌ترین مسأله‌ی منطقه خلیج فارس دانستند و افزودند: امریکا و برخی کشورهای مداخله‌گر خارجی همواره نگذاشته‌اند، منطقه‌ی حساس خلیج فارس آرام بماند و دائماً ناامنی و سوءظن را به منطقه تزریق می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: کشورهای منطقه‌ی خلیج فارس باید با همکاری یکدیگر ضمن تأمین امنیت این منطقه، بیش از پیش زمینه اتحاد را فراهم کنند.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، سلطان قابوس -پادشاه عمان- با ابراز خرسندی فراوان از سفر به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی گفت: زمینه‌ی تعمیق رابط دو کشور بسیار فراهم است و در مذاکرات تهران در خصوص این مسأله، به‌ویژه گسترش روابط اقتصادی گفت‌وگو شد.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت امنیت منطقه خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید با در نظر گرفتن مصالح عمومی این منطقه و گسترش همکاری‌ها، زمینه‌ی امنیت پایدار را فراهم کنند.