• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1375/08/30

دیدار جمع کثیری از بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا امروز در دیدار با جمع زیادی از بسیجیان نقاط مختلف کشور با ایشان از آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان دو عنصر پلید و خبیث و دشمنان اصلی ملت ایران نام بردند و با اشاره به بیداری، هوشیاری و اراده مصمم مردم و آزاداندیشی مسؤولان کشور، بی‌‌ثمر بودن تهدیدها و توطئه‌‌های خباثت‌‌آمیز دشمنان اسلام را علیه نظام اسلامی یادآور شدند.

مقام معظم رهبری در این دیدار که در آستانه برگزاری مراسم هفته بسیج انجام شد، بسیج را یک حرکت خردمندانه، منطقی، استوار و کاملا حکیمانه توصیف کردند و فرمودند: بسیج یکی از برجسته‌‌ترین مسائلی است که حکمت امام بزرگوار در آن آشکار شد و بی‌‌تردید بسیج مانند هر حرکت خردمندانه ملت ایران که بر اسلام و مبانی منطقی استوار باشد ، برای ملتهای دیگر یک الگو و سرمشق خواهد شد و تبلیغات خصمانه استکبار نمی‌‌تواند مانع از الگوپذیری ملتها از انقلاب اسلامی شود.

فرمانده کل قوا از پشتیبانی مردم به عنوان عمده‌‌ترین کار در هر حرکت نظامی یاد کردند و فرمودند: در نیروی مقاومت بسیج، روشن‌‌بینی، حرکت منطقی، محاسبات دقیق و نیز نتایج علمی جزو خصوصیاتی است که از آغاز تأسیس آن تا کنون محسوس بوده است و برای کشوری که آماج حملات مستمر خصمانه و خباثت‌‌آمیز دشمنان است، نیروی مردمی بسیج تنها راه علاج است.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رژیم غاصب صهیونیستی و دولت مستکبر آمریکا را دشمنان اصلی ملت ایران دانستند و فرمودند: طبیعت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ استقلال ملی و ممانعت از دخالت بیگانگان است، در سیاستها مستقل می‌‌اندیشد و شبکه جهنمی صهیونیسم را دشمن می‌‌داند. بدیهی است که ملتی با این خصوصیات با دشمنی مستمر قدرتهای استکباری مواجه خواهد بود و دنیا باید بداند که ملت ایران در شناخت دشمن اصلی خود یعنی رژیم جنایتکار اسرائیل و دولت آمریکا اشتباه نخواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی آمریکا و اسرائیل را دوروی یک سکه و دو عنصر پلید و خبیث توصیف کردند و فرمودند: در جریان جنگ تحمیلی هشت‌‌ساله، قدرتهای جهانی به تحریک و تشویق آمریکا و اسرائیل و با امکانات نظامی، مالی و سیاسی خود از رژیم عراق حمایت کردند تا مانع از فتح نظامی ملت ایران شوند. رژیم عراق که امروز با انواع وسایل و تبلیغات، چهره‌‌سران آن زشت شمرده می‌‌شود با همین خصوصیات و ماهیت در جریان جنگ تحمیلی مرتکب فجایعی از قبیل بمباران شیمیایی شهر حلبچه و جنگ شهرها شد اما در عین حال برای سالیان متوالی مورد تأیید بلوک غرب و مدعیان حقوق بشر قرار داشت و آنها هر چه توانستند در حمایت از عراق به کاربردند تا مانع پیروزی نظامی ملت ایران شوند.

مقام معظم رهبری به عجز دشمن در برابر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و بسیج مردمی اشاره کردند و فرمودند: قدرتهای جهانی به مدت هشت سال پشت سر عراق ایستادند تا جمهوری اسلامی ایران را دچار سرافکندگی و شکست کنند اما ملت ایران با قدرت در برابر آنها فداکارانه ایستاد و به این ترتیب بزرگترین افتخار تاریخ را به دست آورد و بزرگترین تجربه دوران نورانی رهبری امام بزرگوار در جنگ تحمیلی نیز آن است که اجازه نداد ملت ایران لحظه‌‌ای احساس شکست و هزیمت کند.

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای آمریکا و اسرائیل را مظهر تمامی دشمنیها، خباثتها و جهالتها نسبت به حقیقت انقلاب اسلامی و ملت آزاد و مستقل ایران خواندند و فرمودند: جرم ملت ایران این است که می‌‌خواهد آزاد و مستقل زندگی کند، به اطاعت از قدرتهای متجاوز و مستکبر گردن ننهد، سرنوشتش را خود معین کند، مدافع حقیقت و حقوق ملتها باشد و در یک کلمه در پرتو اسلام و احکام نورانی آن زندگی کند و این جرمی است که دشمنان ملتها قادر به تحمل آن نیستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگترین نقطه قوت ملت ایران را از نظر آمریکا و اسرائیل بزرگترین نقطه ضعف دانستند و فرمودند: اسلام و قرآن با ظلم، تجاوز، ستمگری و تسلط رژیمهای خودکامه بر ملتها سر سازش ندارند و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران اقدام رژیم صهیونیستی در غصب خاک فلسطین را قبول نمی‌‌کند و حکومت چکمه پوشان اسرائیلی در فلسطین اشغالی را مردود می‌‌داند و علت دشمنی آمریکا و اسرائیل با نظام اسلامی در همین حق‌‌گویی و حق‌‌طلبی ملت ایران نهفته است.

مقام معظم رهبری تلاش ملت ایران را برای تحقق عدالت اجتماعی و تأمین رفاه و امنیت در سایه توحید و احکام نورانی اسلام و قرآن خاطرنشان کردند و فرمودند: رژیم مستکبر آمریکا و دشمنان متجاوز دیگر در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مواجهه با ملت سربلند ایران همیشه ناکام مانده‌‌اند. بینی آنها به خاک مالیده شده است و در آینده نیز هر کس قصد تجاوز و تعرض نسبت به این ملت داشته باشد تیرش به سنگ خواهد خورد و جز ناکامی نصیبی نخواهد برد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای سردمداران دولت آمریکا را بازی‌‌خورده صهیونیستها و تحت وسوسه شدید شیاطین صهیونیست دانستند و فرمودند: سردمداران دولت آمریکا هدف وسوسه تند و شدید شیاطین صهیونیست قرار دارند تا علیه ملت ایران و نظام اسلامی تعرض، خباثت و دشمنی بورزند اما تجربه 18 سال گذشته به عنوان یک سند گویا در مقابل ما و آمریکاست که نشان می‌‌دهد آمریکا هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضع حق نظام اسلامی ایران در زمینه مسائل خارجی تأکید کردند و فرمودند: ما هرگز منافع هیچ ملتی را غصب نکرده‌‌ایم و هیچ کشور همسایه ای را مورد تجاوز قرار نداده‌‌ایم . ملتها و دولتهای ضعیف، مظلوم و تحت ستم همیشه مورد حمایت و مشمول کمک و عطوفت ملت ایران بوده‌‌اند و با وجود خباثتها و وسوسه‌‌های دشمنان ما در خلیج فارس، ما هیچگاه تهدیدی برای همسایگان خود و کشورهای منطقه نبوده‌‌ایم . ملت ایران طرفدار حق و دشمن باطل است، با ظلم و ستم و زورگویی سر سازگاری ندارد اما با تمام قوا در برابر متعرضین به حقوق خود می‌‌ایستد و تسلیم زورگوهای دنیا نمی‌‌شود.

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان حمایت پروردگار، سنن تاریخ و قوانین تاریخی را از ملت مسلمان ایران مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: هر کسی که با این ملت مقابله کند شکست خواهد خورد و هیچکس نباید در این حقیقت تاریخی تردید کند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرتیپ پاسدار علیرضا افشار فرمانده نیروی مقاومت بسیج گزارشی از برنامه‌‌های هفته بسیج را به استحضار معظم‌‌له رساند.