• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/10/27

دیدار جمع‌ کثیری از روحانیون با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار جمع‌ زیادی‌ از روحانیون‌، فضلا و مبلغان‌ اسلامی‌ با ایشان‌، طی‌ سخنانی‌ تبلیغ‌ را اولین‌ وظیفه‌ علمای‌ دین‌ و جامعه‌ علمی‌ دینی‌ دانستند و توجه‌ علماء و فضلا را به‌ ضرورت‌ انجام‌ تبلیغ‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کار اصلی‌ و حقیقی‌ و لازمه‌ قطعی‌ علم‌ و دین‌ جلب‌ کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار که‌ در آستانه‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ انجام‌ شد توفیق‌ در انجام‌ تبلیغ‌ دین‌ را از جمله‌ برکات‌ الهی‌ خواندند و فرمودند: تبلیغ‌ دین‌ مسأله‌ بسیار مهمی‌ است‌ که‌ بدون‌ تردید امروز در جامعه‌ و زندگی‌ ملت‌ ایران‌ نقش‌ برجسته‌ای‌ را ایفا می‌کند و مسئولان‌ و دست‌اندرکاران‌ امر تبلیغ‌ دین‌ باید این‌ سنت‌ پایدار جامعه‌ شیعی‌ را مورد توجه‌ ویژه‌ای‌ قرار دهند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اقدام‌ روحانیت‌ شیعه‌ به‌ امر تبلیغ‌ را ناشی‌ از احساس‌ تکلیف‌ الهی‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: اساس‌ کار در میان‌ علمای‌ شیعه‌ تبلیغ‌ دین‌ و تبیین‌ پیام‌ احکام‌ دین‌ است‌. مبلغ‌ دین‌ با سطوح‌ مختلفی‌ از مخاطبین‌ مواجه‌ است‌ و باید متناسب‌ با هر سطحی‌ به‌ وظیفه‌ خود در انجام‌ تبلیغ‌ دین‌ اهتمام‌ ورزد تا از رهگذر آن‌ بتواند مخاطبین‌ خود را در جهت‌ علم‌ دین‌، آگاهیهای‌ دینی‌، تقرب‌ به‌ پروردگار و کمالات‌ انسانی‌ پیش‌ ببرد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ضرورت‌ تجلی‌ ایمان‌، اخلاق‌ و صدق‌ و صفای‌ مبلغین‌ دین‌ در رفتار و گفتار آنان‌ را خاطرنشان‌ کردند و فرمودند: مردم‌ با ایمان‌ و صادق‌ ایران‌ به‌ هر کاری‌ که‌ علما و روحانیون‌ در آن‌ پیش‌ گام‌ باشند پاسخ‌ مثبت‌ می‌دهند و آن‌ را اجابت‌ می‌کنند و این‌ حقیقت‌ در صحنه‌های‌ مختلف‌ انقلاب‌، سیاست‌ و نیز دفاع‌ مقدس‌ عینیت‌ یافت‌.

بزرگان‌ و نیکانی‌ از علما و روحانیون‌ در گذشته‌ توانسته‌اند ایمان‌ مردم‌ را به‌ خود متوجه‌ و جلب‌ کنند و این‌ سرمایه‌ ارزشمندی‌ است‌ که‌ باید حفظ شود زیرا هنگامی‌ که‌ علمای‌ دین‌ بی‌رغبتی‌ به‌ زخارف‌ دنیا، ایمان‌ و اخلاص‌ خود را در عمل‌ به‌ مردم‌ ثابت‌ می‌کنند، مردم‌ راه‌ خدا و هدایت‌ را به‌ آسانی‌ در می‌یابند و در آن‌ حرکت‌ می‌کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ صداقت‌ یک‌ امت‌ و ملت‌ را موجب‌ کسب‌ پیروزی‌ در میدانهای‌ گوناگون‌ دانستند و در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ با تأکید بر ضرورت‌ فراگیری‌ فن‌ تبلیغ‌ از سوی‌ جامعه‌ تبلیغی‌ فرمودند: امر تبلیغ‌ یک‌ فن‌ است‌ و احتیاج‌ به‌ تعلیم‌ و فراگیری‌ دارد و مبلغین‌ اسلامی‌ باید روز به‌ روز با ضرورتها و لوازم‌ آن‌ آشنا شوند تا بتوانند کار خود را به‌ درستی‌ انجام‌ دهند. برای‌ این‌ منظور حوزه‌های‌ علمیه‌ باید مرکزی‌ را برای‌ آموزش‌ فن‌ تبلیغ‌ ایجاد کنند و افراد صاحب‌ نظر و برجسته‌ و علماء و فضلا موضوعات‌ عمومی‌ را متناسب‌ با مخاطبین‌ تدوین‌ کنند و آن‌ را در اختیار مبلغین‌ قرار دهند. امروز معارف‌ مهم‌ و جدیدی‌ وجود دارد که‌ باید آن‌ را بیابند و در طریق‌ هدایت‌ برای‌ مردم‌ تبلیغ‌ و تبیین‌ کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ انتشار نشریه‌ برای‌ تبلیغ‌ از سوی‌ افراد صاحب‌ نظر را از جمله‌ نیازهای‌ مبلغین‌ برشمردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: با انجام‌ تبلیغ‌ صحیح‌، دین‌ مبین‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ یک‌ حقیقت‌ درخشنده‌، فضای‌ جهان‌ اسلام‌ را روشن‌ خواهد کرد و هنگامی‌ که‌ معضلات‌ ذهنی‌ و فکری‌ مخاطبین‌ به‌ شکل‌ حکیمانه‌ای‌ پاسخ‌ داده‌ شود دشمن‌ قادر به‌ انجام‌ هیچ‌ کاری‌ نخواهد بود.

بنا بر همین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار مبلغین‌ اعزامی‌ شورای‌ مدیریت‌ حوزه‌ علیمه‌ قم‌، مبلغین‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌، ائمه‌ جماعات‌ استان‌ تهران‌ و شهرستان‌ قم‌، مبلغین‌ سازمان‌ اوقاف‌ و امور خیریه‌، اعضای‌ جامعه‌ روحانیت‌ و مجمع‌ روحانیون‌ مبارز تهران‌، جامعه‌ وعاظ تهران‌، جمعی‌ از روحانیون‌ و مبلغین‌ حوزه‌ها و مدارس‌ علمیه‌ شهرهای‌ تهران‌، ری‌، و شمیران‌، جمعی‌ از روحانیون‌ نیروهای‌ مسلح‌ و دفتر نمایندگی‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در دانشگاهها و مسئولین‌ و رؤسای‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ نیروی‌ انتظامی‌ از سراسر کشور و همچنین‌ مبلغین‌ اعزامی‌ به‌ خارج‌ از کشور از سوی‌ سازمان‌ فرهنگ‌ و ارتباطات‌ اسلامی‌ حضور داشتند.