• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/04/15

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

در خجسته سالروز میلاد حضرت مولی‌الموحدین علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام، حسینیه‌ی امام خمینی رحمةالله‌علیه امروز صحنه‌ی جلوه‌های زیبایی از عشق و شور ایمانی هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم از سراسر کشور بود که با ذکر «یا علی» به مقام ولایت ابراز ارادت کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به اهتمام ویژه‌ی حضرت علی علیه‌السلام برای استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه‌ی اسلامی، مهم‌ترین نیاز کنونی دنیای اسلام و به‌ویژه ملت ایران را اتحاد کلمه و هوشیاری در قبال توطئه‌ی دشمنان برای ایجاد اختلاف دانستند و ضمن اخطار شدید به سران برخی دولت‌های غربی در خصوص واکنش ملت و دولت ایران به دخالت‌های آشکار آنان در قضایای اخیر تأکید کردند: شکرگزاری حرکت عظیم و با‌شکوه ملت ایران در ۲۲ خرداد و حضور نزدیک به ۴۰ میلیونی مردم در پای صندوق‌های رأی، حفظ وحدت، مهربانی، نگاه مشفقانه، نشاط و تداوم حرکت انقلابی در میان مردم و نخبگان و اشتباه‌نگرفتن دوست و دشمن است.
ایشان با اشاره به نقش اسلام و انقلاب اسلامی در اتحاد و یکپارچگی ملت ایران، لزوم حفظ وحدت و همدلی را یادآور شدند و تأکید کردند: انتخابات پرشور ۲۲ خرداد که با مشارکت بی‌نظیر ۸۵ درصدی مردم همراه بود، نشان داد که انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۳۰ سال توانایی این‌گونه به صحنه آوردن مردم را دارد. بنابراین دشمنان دست به کار شدند تا میان مردم ایجاد اختلاف کنند که تا حدی هم موفق شدند، ولی ملت باید این توطئه را خنثی کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست روشن نظام جمهوری اسلامی که رقابت نامزدهای ریاست‌جمهوری را رقابتی درون‌خانوادگی می‌داند، افزودند: گاهی ممکن است این رقابت داخل خانواده به عصبانیت هم کشیده شود، اما این مسأله ربطی به بیگانگان ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف دشمنان از ورود به مسائل داخلی کشور را ایجاد اختلاف و دو دستگی دانستند و خاطرنشان کردند: برخی از سران کشورهای غربی در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه، در مسائل داخلی ملت ایران که به آن‌ها ارتباطی نداشت، صراحتاً دخالت کردند و بعد هم گفتند که در مسائل ایران دخالت نمی‌کنند. در حالی که آن‌ها ضمن تشویق به اغتشاش‌گری، مردم ایران را اغتشاش‌گر معرفی کردند.
ایشان با تأکید بر این‌که اغتشاش‌گر همان عده‌ی معدودی هستند که از بودجه‌ی تصویب‌شده‌ی برخی دولت‌های غربی استفاده می‌کنند، افزودند: این‌که عده‌ای نامزد مورد نظرشان رأی نیاورد و احساس افسردگی و ناراحتی کنند، طبیعی است و معنای این مسأله، اغتشاش‌گری نیست، زیرا بر اساس نتیجه‌ی انتخابات، اکثریت و اقلیتی در کشور است و قواعدی وجود دارد. بنابراین معرفی مردم ایران در رسانه‌های امریکایی و اروپایی تحت سلطه‌ی صهیونیست‌ها به عنوان اغتشاش‌گر، اهانت به ملت است.
رهبر انقلاب اسلامی با اخطار شدید به سران برخی دولت‌های غربی تأکید کردند: این دولت‌ها باید مراقب اظهارات و رفتار خصمانه‌ی خود باشند، زیرا ملت ایران عکس‌العمل نشان خواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ما اظهارات و رفتارهای مداخله‌جویانه‌ی این دولت‌ها را محاسبه خواهیم کرد و قطعاً در آینده‌ی روابط جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها تأثیر منفی خواهد داشت.
ایشان ملت ایران را ملتی مقتدر و نظام اسلامی را ریشه‌دار و تثبیت‌شده دانستند و تأکید کردند: اگر مسئولین جمهوری اسلامی با یکدیگر اختلافاتی هم داشته باشند، در ایستادگی در مقابل دشمن و در حفظ استقلال کشور با یکدیگر یک‌کلام هستند و دشمن بداند که نخواهد توانست میان ملت ایران انشقاق ایجاد کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همه‌ی سران کشورهای استکباری بدانند هنگامی که پای دشمنان به میان بیاید، ملت ایران با وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها، در مقابل دشمنان متحد و مشتی واحد علیه آن‌ها می‌شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری تجربه‌ی سی ساله‌ی ملت ایران از دشمنی‌ها و توطئه‌های بیگانگان، خطاب به برخی کشورهای غربی افزودند: تصور نکنید که اگر شما از یک جریانی به خیال خود دفاع کردید و یا اسم برخی افراد را آوردید، آن جریان به شما متمایل خواهد شد. ابداً چنین اتفاق نخواهد، افتاد زیرا دروغ‌گویی شما برای ملت ایران آشکار است و آنان می‌دانند که هدف شما ایجاد بدبینی میان مردم و نخبگان و ادامه‌ی کینه‌ورزی نسبت به نظام اسلامی است.
ایشان با تأکید بر این‌که آرزو و خواب آشفته و باطل برخی کشورهای استکباری، از بین رفتن نظام اسلامی مستقل و مقاوم در مقابل زورگویی‌های آن‌ها است، خاطرنشان کردند: حمایت دولت‌های غربی از برخی افراد و یا مخالفت آن‌ها با برخی دیگر، همه فریب است، زیرا از نظر آن‌ها هرکسی که به نظام اسلامی، قانون اساسی و آرمان‌های ملت ایران پایبند باشد، دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: سی سال تجربه‌ی ایستادگی نظام اسلامی و تو دهنی ملت ایران به سران زورگو و متجاوز، هنوز برخی کشورهای غربی را بیدار نکرده است و همچنان به این کشور و ملت طمع دارند، در حالی که آن‌ها اشتباه می‌کنند و نتیجه‌ی این اشتباه خود را خواهند دید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی دنباله‌های دستگاه‌های تبلیغاتی مخرّب و معاند با نظام جمهوری اسلامی افزودند: چنین دنباله‌هایی همواره در سال‌های گذشته نیز وجود داشته‌اند، اما این افراد بدانند که دشمنان و گرگ‌های درنده، از این دنباله‌ها تا آن‌جا که منافعشان اقتضاء کند، استفاده و بعد این افراد را همچون دستمالی به گوشه‌ای پرت خواهند کرد.
ایشان حفظ هوشیاری و شناخت صحیح دوست و دشمن را یادآور شدند و تأکید کردند: این معدود دنباله‌های فریب‌خورده، علامت‌های غلطی می‌دهند که دشمنان نیز فریب این علامت‌ها را می‌خورند، اما مردم و نخبگان و همه‌ی جناح‌ها باید مراقب باشند تا دوست و دشمن را اشتباه نگیرند و رفتاری را که باید با دشمن داشته باشند، با دوست انجام ندهند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم جدا کردن حساب اخلال‌گرانِ به امنیتِ مردم، از سایر افراد افزودند: نظام اسلامی بر اساس وظیفه‌ی خود با کسانی که زندگی و آسایش مردم را بر هم می‌زنند و جوان‌ها را تهدید می‌کنند، برخورد خواهد کرد، اما مبادا دشمن را با دوست اشتباه بگیریم و دوست را به خاطر یک خطا، دشمن به حساب بیاوریم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: از آن طرف عده‌ای هم باید مراقب باشند تا دشمن معاند را دوست تصور نکنند و فریب حرف‌های او را نخورند.
ایشان تأکید کردند: هر فتنه‌ای، در مقابل حق و در مقابل ملتی هوشیار از بین خواهد رفت و به لطف خداوند، فتنه‌هایی که دشمن در قضایای اخیر به آن‌ها امید بسته بود، تمام شد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که آن‌چه بعد از پایان فتنه و گرد و غبارهای ناشی از آن باقی می‌ماند، متن و اصل قضیه است، خاطرنشان کردند: حقیقت اصیل و ماندگار، همان انتخابات پرشکوه و با حضور نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از ملت ایران و ابراز اعتماد آنان به نظام اسلامی بعد از گذشت ۳۰ سال و انتخاب یک رئیس‌جمهور با بیش از ۲۴ میلیون رأی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم شکرگزاری و قدرشناسی این نعمت بزرگ را از جانب مسئولان و همچنین مردم یادآور شدند و افزودند: وظیفه‌ی مسئولان و رئیس‌جمهور منتخب در برابر این اقبال مردمی، خدمت کامل و جامع برای حل مشکلات مردم و تلاش به منظور پیشبرد کشور و حفظ اتحاد ملت بزرگ ایران است.
ایشان در خصوص وظیفه‌ی مردم نیز تأکید کردند: ملت ایران هم باید در جهت مخالف خواست دشمن که همان حفظ وحدت، هوشیاری، نگاه محبت‌آمیز و مشفقانه، نشاط و تداوم حرکت انقلابی است، حرکت کنند که قطعاً موجب خرسندی حضرت ولیّ عصر عج‌الله‌تعالی‌فرجه خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و مقام حضرت علی علیه‌السلام در نزد پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را الگوی عالی تربیت اسلامی و حاوی درس‌های فراوان برای سعادت و کمال امت اسلامی خواندند و افزودند: از جمله درس‌های زندگی آن امام عظیم‌الشأن، حق‌طلبی ایشان برای استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه‌ی اسلامی است که در این راه، مجاهدت‌ها و آزمون‌های دشواری را تحمل کردند و حتی در برخی موارد، به خاطر مصالح اسلام از حق خود نیز چشم‌پوشی کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری مجدّد تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و رودررو قراردادن شیعه و سنّی خاطرنشان کردند: دنیای اسلام با توجه به نیازها و اهداف بزرگ خود، امروز بیش از پیش نیازمند اتحاد کلمه است و اگر مسلمانان وحدت را حفظ کنند، دشمنان نخواهند توانست از ضعف آنان برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.

یادآور می‌شود در این دیدار، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم قضایی، ائمه‌ی جماعات تهران، بسیجیان و خانواده‌های معظم شهدا از شهرهای مشهد، اهواز، بوشهر، سنندج، ورامین، مهریز، انار، مبارکه، هرمز، نجف‌آباد، کاشان، اراک، شهرری و سبزوار حضور داشتند.