• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/09/08

دیدار فرماندهان‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز در دیدار فرماندهان‌ نواحی‌، پایگاهها و گردانهای‌ مختلف‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ از سراسر کشور با ایشان‌ طی‌ سخنان‌ مهمی‌ از بسیج‌ به‌ عنوان‌ یک‌ حرکت‌ منطقی‌ و ریشه‌دار فکری‌ و اسلامی‌ و منطبق‌ بر نیازهای‌ امروز دنیای‌ اسلام‌ و جامعه‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و نقش‌ بسیج‌ را در از بین‌ بردن‌ آفتهای‌ عظیمی‌ که‌ جهان‌ اسلام‌ را تهدید مورد تأکید قرار دادند.

فرمانده‌ کل‌ قوا در این‌ دیدار که‌ با ابراز احساسات‌ پرشور بسیجیان‌ همراه‌ بود بر لزوم‌ زنده‌ نگهداشتن‌ نام‌، یاد و روحیه‌ بسیجی‌ در سطح‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ جریان‌ پربرکت‌ تأکید کردند و فرمودند: قوام‌ بسیج‌ به‌ جوانان‌ خوب‌ و پاک‌ نهاد این‌ کشور در پایگاههای‌ مقاومت‌ در دانشگاهها، دبیرستانها، اصناف‌ و در شهرها و روستاهاست‌. بسیج‌ به‌ معنای‌ حرکت‌ خودجوش‌ مردم‌ و بویژه‌ جوانانی‌ است‌ که‌ دلشان‌ به‌ نور حق‌ و معنویت‌ آشناست‌ و این‌ خود حقیقتی‌ گسترده‌ در زوایای‌ جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخشی‌ از سخنانشان‌ جدایی‌ حکومتها از مردم‌ در اغلب‌ کشورهای‌ اسلامی‌ را یک‌ آفت‌ بزرگ‌ توصیف‌ کردند و در بیان‌ اثرات‌ منفی‌ آن‌ بر سرنوشت‌ ملتهای‌ مسلمان‌ فرمودند: در بسیاری‌ از کشورهای‌ اسلامی‌ هیچ‌ ارتباط و پیوند عاطفی‌ و عملی‌ میان‌ مردم‌ با رؤسا و حکومتها وجود ندارد و هنگامی‌ که‌ حکومتهای‌ بریده‌ از ملتها موقعیت‌ خود را متزلزل‌ می‌یابند به‌ آغوش‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ پناه‌ می‌برند و به‌ سبب‌ جدایی‌ از مردم‌، مطیع‌ و مجری‌ امر و نهی‌ آمریکا و دیگر قدرتهای‌ جهانی‌ می‌شوند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از فروافتادن‌ جوانان‌ کشورهای‌ اسلامی‌ در دام‌ فساد فراگیر به‌ عنوان‌ یک‌ آفت‌ دیگر در جهان‌ اسلام‌ یاد کردند و فرمودند: آمریکا و اروپا منشاء فسادی‌ هستند که‌ متأسفانه‌ به‌ صورت‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ به‌ طرف‌ جوانان‌ ملتهای‌ اسلامی‌ سرازیر شده‌ است‌ و هیچ‌ دوره‌ای‌ از تاریخ‌ را نمی‌توان‌ یافت‌ که‌ این‌ همه‌ فساد و تباهی‌ در میان‌ جوانان‌ دنیا همه‌ گیر شده‌ باشد. تأثیر این‌ آفت‌ آن‌ است‌ که‌ قشر جوان‌ فاسد شده‌ به‌ اصلاح‌ نمی‌اندیشد، انگیزه‌ پیدا نمی‌کند و دین‌ معنویت‌ و ایمان‌ و سیاست‌ برای‌ او معنا و مفهومی‌ ندارد اما امام‌ عظیم‌الشأن‌ (رض‌) با حرکت‌ عظیم‌ بسیج‌ مردمی‌، این‌ آفت‌ را در کشور ایران‌ ریشه‌ کن‌ کردند.

فرمانده‌ کل‌ قوا با تأکید بر پیوندهای‌ مستحکم‌ و روابط صمیمانه‌ و برادرانه‌ میان‌ مسئولان‌ کشور و آحاد مردم‌ فرمودند: امروز تمامی‌ دولتها و شخصیتهای‌ سیاسی‌ جهان‌ در مقابل‌ مواضع‌ شجاعانه‌ و برجسته‌ نظام‌ مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی‌، سر تعظیم‌ فرود آورند و شاهد آن‌ هستند که‌ ایران‌ اسلامی‌ در برابر تحمیلها و خواستهای‌ آمریکا و نیز در مقابل‌ جنایات‌ و فاجعه‌آفرینیهای‌ استکبار ایستاده‌ است‌ و به‌ آنها جواب‌ رد می‌دهد و به‌ برکت‌ پیوند نظام‌ اسلامی‌ با مردم‌ و نیز حضور بسیج‌ مردمی‌ در سطح‌ کشور، امروز عظمت‌ نظام‌ و حاکمیت‌ دین‌ در پیش‌ چشم‌ جهانیان‌، آشکار و روشن‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از بسیج‌ به‌ عنوان‌ متن‌ حرکت‌ نظام‌، دولت‌ و ملت‌ یاد کردند و فرمودند: امروز بسیاری‌ از مسؤولان‌ برجسته‌ کشور، حقیقتا دارای‌ فرهنگ‌، عقیده‌ و حرکت‌ بسیجی‌ هستند و جوانان‌ بسیجی‌ نیز با صفا، خلوص‌ و دلهای‌ مشتاق‌ حقیقت‌ و معنویت‌ و با بی‌اعتنایی‌ به‌ هر آنچه‌ که‌ جوانان‌ دیگر را در جهان‌ به‌ خود سرگرم‌ کرده‌ است‌ در سطح‌ جامعه‌ حضور دارند. در حقیقت‌ بسیج‌، حرکت‌ فرهنگی‌ است‌ و بسیجی‌ کسی‌ است‌ که‌ برای‌ ارزشهای‌ اسلامی‌ اهمیت‌ قائل‌ است‌، در برابر پروردگار خضوع‌ و خشوع‌ می‌کند، می‌خواهد صالح‌ و پاک‌ باشد و از رذایل‌ اخلاقی‌ دور بماند و روز به‌ روز انس‌ خود را با خدا بیشتر کند، او بلند همت‌ است‌ و خواسته‌های‌ بزرگ‌ او، اعتلای‌ کشور و نجات‌ آحاد بشر، رفع‌ تبعیض‌ و بی‌عدالتی‌ و تن‌ ندادن‌ به‌ سلطه‌ دشمن‌ است‌.

فرماندهی‌ کل‌ قوا در پایان‌ سخنانشان‌ در بیان‌ مفهوم‌ فرهنگ‌ بسیجی‌ فرمودند: فرهنگ‌ بسیجی‌، فرهنگ‌ معنویت‌، شجاعت‌، غیرت‌، استقلال‌ و آزادگی‌ است‌ و برای‌ بسیجی‌، حفظ آرمانها و ارزشها هدف‌ مهم‌ زندگی‌ محسوب‌ می‌شود.

بسیجی‌ برای‌ کشور و آبادانی‌ آن‌ تلاش‌ می‌کند و در راه‌ حفظ استقلال‌ ملی‌ از جان‌ خود مایه‌ می‌گذارد. بسیجی‌ در مقابل‌ دشمنانی‌ که‌ از روزنه‌های‌ سیاسی‌، فرهنگی‌ و اقتصادی‌ به‌ داخل‌ کشور نفوذ کرده‌ باشند، می‌ایستد و بسیجی‌ بودن‌ را مایه‌ افتخار، سرافرازی‌ و سربلندی‌ نزد پروردگار می‌داند.

این‌ گزارش‌ حاکی‌ است‌، پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، سردار سرتیپ‌ علیرضا افشار فرمانده‌ نیروی‌ مقاومت‌ بسیج‌ مردمی‌، گزارشی‌ از برنامه‌های‌ انجام‌ شده‌ در هفته‌ بسیج‌ را به‌ استحضار فرمانده‌ کل‌ قوا رساند.