• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/08/17

سخنرانی رهبر معظم‌ انقلاب‌ در دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌)

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا پیش‌ از ظهر امروز در اجتماع‌ فرماندهان‌ عالی‌ رتبه‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و دانشجویان‌ دانشگاه‌ نظامی‌ امام‌ حسین‌(ع‌) طی‌ سخنانی‌، تکیه‌ این‌ دانشگاه‌ بر مسائل‌ نظامی‌، علمی‌ و معنوی‌ را حائز اهمیت‌ دانستند و تأکید کردند که‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ امام‌ حسین‌ باید مظهر ایمان‌، تقوا، نظم‌، پاکی‌، صداقت‌، روشن‌بینی‌ و روشنفکری‌ باشند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ محتوا و هدف‌ دانشگاه‌ امام‌ حسین‌ را جذاب‌ و بسیار مهم‌ توصیف‌ کردند و با تقدیر از رشد کمی‌ و کیفی‌ این‌ دانشگاه‌ فرمودند: رشد، یک‌ امر خدادادی‌ است‌. کسی‌ که‌ این‌ رشد را به‌ کار نبندد، کفران‌ نعمت‌ کرده‌ است‌. سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، مولود انقلاب‌ است‌ و دوشادوش‌ ارتش‌ و با یک‌ فرماندهی‌ واحد، تحت‌ نام‌ مقدس‌ نیروهای‌ مسلح‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ حیات‌ با برکت‌ خود ادامه‌ می‌دهد و دانشگاه‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) نیز که‌ متعلق‌ به‌ سپاه‌ پاسداران‌ است‌ باید الگوهایی‌ از جوانان‌ مؤمن‌ و انقلابی‌ را به‌ جامعه‌ ارائه‌ کند.

فرمانده‌ کل‌ قوا با تأکید بر اهمیت‌ نظم‌ در نیروهای‌ مسلح‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ فرمودند: در مقابل‌ حرکت‌ سازماندهی‌ شده‌ استکبار علیه‌ نظام‌ مقدس‌ اسلامی‌، نیروهای‌ مسلح‌ ما باید مظهر نظم‌ و انتظام‌ باشند. نظم‌ ظاهری‌ و رفتاری‌، نظم‌ در میدان‌ جنگ‌ و جبهه‌بندی‌ جهانی‌ علیه‌ استکبار را به‌ ارمغان‌ می‌آورد و این‌ مسأله‌ یک‌ اصل‌ مهم‌ در سازمان‌ نظامی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ محسوب‌ می‌شود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌، جبهه‌بندی‌ سراسری‌ استکبار جهانی‌ در مقابل‌ ایران‌ اسلامی‌ را، جبهه‌بندی‌ در مقابل‌ کلمه‌ حق‌ دانستند و فرمودند: در دنیای‌ امروز، یک‌ تروریست‌ با نام‌ و نشان‌ که‌ سوابق‌ سرکوبگری‌ و رفتار غاصبانه‌ و ظالمانه‌ او علیه‌ ملت‌ فلسطین‌ بر همه‌ جهانیان‌، روشن‌ است‌، به‌ هلاکت‌ رسیده‌ است‌، سران‌ جبهه‌ استکبار در فلسطین‌ اشغالی‌ جمع‌ شدند و برای‌ از دست‌ رفتن‌ او، اشک‌ تمساح‌ ریختند و عزاداری‌ کردند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از دکتر فتحی‌ شقاقی‌ به‌ عنوان‌ شهید راه‌ یک‌ ارزش‌ انسانی‌ تمجید کردند و فرمودند: سربازی‌ که‌ برای‌ باز پس‌ گرفتن‌ خانه‌ خود از دست‌ اشغالگران‌ می‌جنگد، مورد تحسین‌ و ستایش‌ هر کسی‌ در جهان‌ است‌ و براساس‌ همین‌ باور است‌ که‌ سربازان‌ گمنام‌ به‌ عنوان‌ یک‌ حرکت‌ نمادین‌ در همه‌ جای‌ دنیا مورد احترام‌ قرار دارند. سرباز گمنام‌، همان‌ کاری‌ را کرده‌ است‌ که‌ امروز فلسطینیهای‌ مظلوم‌ و سربازان‌ فداکار فلسطینی‌ انجام‌ می‌دهند و کسانی‌ که‌ پایبند به‌ ارزشهای‌ انسانی‌ باشند، از عمق‌ جان‌ آنها را تحسین‌ می‌کنند ، اما سردمداران‌ سیاستهای‌ جهانی‌، نه‌ تنها در شهادت‌ مظلومانه‌ فتحی‌ شقاقی‌ دل‌ نسوزاندند، بلکه‌ برای‌ قاتل‌ او که‌ تروریست‌ سابقه‌داری‌ است‌، اشک‌ ماتم‌ ریختند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ از رهبران‌ آمریکا به‌ عنوان‌ عناصری‌ حقیر، ضعیف‌ و فاقد ارزشهای‌ انسانی‌ نام‌ بردند و با پیش‌بینی‌ وقوع‌ یک‌ انقلاب‌ ضد صهیونیستی‌ در آمریکا فرمودند: در آینده‌ کشور ایالات‌ متحده‌ آمریکا اگر یک‌ انقلابی‌ تصور شود; این‌ انقلاب‌ با تکه‌ تکه‌ کردن‌ صهیونیستهای‌ آمریکایی‌ که‌ در شراشر وجود این‌ کشور، مسلط هستند، شروع‌ خواهد شد. بنای‌ حرکت‌ رژیم‌ آمریکا بر باطل‌ است‌، بنا بر این‌ دیر پا نخواهد ماند و از بین‌ خواهد رفت‌.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر مقاومت‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ در برابر قدرتهای‌ استکباری‌ فرمودند: امروز به‌ فضل‌پروردگار، جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با کمال‌ شجاعت‌ و بدون‌ هیچگونه‌ تردید و ترسی‌ برای‌ روشن‌ کردن‌ حقیقت‌ و افشاء باطل‌، ایستاده‌ است‌ و بر آن‌ پای‌ خواهد فشرد. جبهه‌ استکبار تا زمانی‌ که‌ بنای‌ حرکت‌ خود را بر باطل‌، استوار کرده‌ باشد، حرف‌ حق‌ را قبول‌ نخواهد کرد و جبهه‌ حق‌ نیز، این‌ حرکت‌ استکبار را برنمی‌تابد و آن‌ را تحمل‌ نمی‌کند. ملت‌ ایران‌ و نظام‌ اسلامی‌ به‌ هیچ‌ وجه‌ مبارزه‌جویی‌ نمی‌کند اما در مقام‌ دفاع‌، با قدرت‌ تمام‌ به‌ دهان‌ هر متجاوزی‌ خواهد کوبید.

فرمانده‌ کل‌ قوا در پایان‌ سخنانشان‌ مقاومت‌، آمادگی‌ و شجاعت‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ را از نظر افکار عمومی‌ ملتهای‌ مسلمان‌، تحسین‌ برانگیز خواندند و ایستادگی‌ و پایمردی‌ جبهه‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ را مورد تأکید قرار دادند.

بر پایه‌ این‌ گزارش‌ فرمانده‌ کل‌ قوا پس‌ از ورود به‌ دانشگاه‌ امام‌ حسین‌ در میدان‌ صبحگاه‌ این‌ دانشگاه‌ حضور یافتند و پس‌ از قرائت‌ فاتحه‌ در برابر یادواره‌ شهدا، از یگانهای‌ نظامی‌ مستقر در میدان‌ سان‌ دیدند.

در این‌ مراسم‌ پرچم‌ سرخ‌ کربلا به‌ نشانه‌ پیروی‌ از خط خونین‌ اباعبدالله‌ الحسین‌ (ع‌) به‌ اهتزاز در آمد و دانشجویان‌ دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) یکصدا به‌ خواندن‌ سرود ولایت‌ پرداختند سپس‌ رئیس‌ این‌ دانشگاه‌ در گزارش‌ کوتاهی‌ پیشرفتهای‌ دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) را در ابعاد علمی‌، نظامی‌، انقلابی‌ و فرهنگی‌ تشریح‌ کرد و طی‌ آن‌ آموزش‌ هزاران‌ تن‌ از دانشجویان‌ را در رشته‌های‌ مختلف‌ علمی‌ و نظامی‌ یادآور شد.

همچنین‌ نفرات‌ منتخب‌ این‌ دانشگاه‌ از جمله‌ دانشجویان‌ و اساتید ممتاز رشته‌های‌ مختلف‌ علمی‌ و نظامی‌ در این‌ مراسم‌ از دست‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ جوایزی‌ را دریافت‌ کردند و پس‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ واحدهای‌ مستقر در میدان‌ با آرایش‌ نظامی‌ از مقابل‌ کلام‌ الله‌ مجید و فرمانده‌ معظم‌ کل‌ قوا رژه‌ رفتند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ فرمانده‌ کل‌ قوا سپس‌ از مجموعه‌ تحقیقاتی‌ هوا فضای‌ دانشگاه‌ امام‌ حسین‌ بازدید کردند و در جریان‌ این‌ بازدید گزارشی‌ از روشهای‌ طراحی‌، ساخت‌ و تست‌ قطعات‌ هواپیماهای‌ گلایدر و خط تولید آن‌ به‌ استحضار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ رسید.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در ادامه‌ حضورشان‌ در دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) نمایشگاه‌ دائمی‌ این‌ دانشگاه‌ را نیز مورد بازدید قرار دادند و از نزدیک‌ با دستاوردهای‌ علمی‌ و پژوهشی‌، بویژه‌ پروژه‌های‌ تحقیقاتی‌ و نظامی‌ پژوهشگران‌ این‌ دانشگاه‌ که‌ در سه‌ غرفه‌ آموزشی‌، تربیتی‌ دانشجویی‌ و پژوهشی‌ و تحقیقاتی‌ ترتیب‌ یافته‌ بود، آشنا شدند.

دانشگاه‌ امام‌ حسین‌ در سال‌ 1365 با هدف‌ تأمین‌ و تربیت‌ نیروی‌ انسانی‌ متخصص‌ و مورد نیاز سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، انجام‌ پژوهشهای‌ علمی‌ مورد نیاز نیروها و هدایت‌ علمی‌ دانشکده‌های‌ علوم‌ و فنون‌ سپاه‌ تأسیس‌ شده‌ است‌ و برنامه‌ریزی‌ و اجرای‌ دوره‌های‌ آموزشی‌ و فعالیتهای‌ نظامی‌، عقیدتی‌ و سیاسی‌ حدود 8 هزار دانشجوی‌ حضوری‌ و 25 هزار دانشجوی‌ غیر حضوری‌ را بر عهده‌ دارد.

فرمانده‌ کل‌ قوا در آخرین‌ مرحله‌ بازدید از دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) در جمع‌ مدیران‌ و اساتید این‌ دانشگاه‌ حضور یافتند و طی‌ سخنانی‌، مراتب‌ خشنودی‌ و رضایت‌ خود را از اجرای‌ برنامه‌ریزیهای‌ منسجم‌ علمی‌، نظامی‌ و تربیتی‌ در این‌ دانشگاه‌ ابراز کردند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ اجتماع‌ ضرورت‌ نظم‌، انضباط و سازماندهی‌، انجام‌ کارهای‌ فرهنگی‌ و عقیدتی‌ و نیز پرهیز از اسراف‌ در امور غیر ضرور را مورد تأکید قرار دادند و لزوم‌ اولویت‌ دادن‌ به‌ کیفیت‌، همراه‌ با ابتکارات‌ پی‌ در پی‌ را در جهت‌ تحقق‌ خودکفایی‌ علمی‌ و نظامی‌ خاطرنشان‌ کردند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌، تدریس‌ و خدمت‌ در دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) را با هدف‌ دستیابی‌ به‌ رشد مطلوب‌ علمی‌ و نظامی‌، یک‌ عبادت‌ توصیف‌ کردند و تحکیم‌ ارتباطات‌ منظم‌ علمی‌، میان‌ سپاه‌ پاسداران‌ و ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را ضروری‌ دانستند.

پیش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ کل‌ قوا، سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ از حضور رهبر معظم‌ انقلاب‌ در دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) تقدیر کرد و اطمینان‌ داد که‌ مسؤولان‌ این‌ دانشگاه‌ رهنمودهای‌ معظم‌له‌ را در جهت‌ ارتقاء کیفی‌ فعالیتهای‌ آموزشی‌ و علمی‌ خود، به‌ کار خواهند بست‌.

در جریان‌ بازدید رهبر معظم‌ انقلاب‌ از دانشگاه‌ امام‌ حسین‌(ع‌) رئیس‌ ستاد فرماندهی‌ کل‌ قوا، رئیس‌ ستاد مشترک‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، وزیر دفاع‌ و پشتیبانی‌ نیروهای‌ مسلح‌، وزیر فرهنگ‌ و آموزش‌ عالی‌، نمایندگان‌ ولی‌فقیه‌ در ستاد فرماندهی‌ کل‌ قوا و سپاه‌ پاسداران‌ و نیز فرماندهان‌ سه‌ گانه‌ ارتش‌ و سپاه‌، معظم‌له‌ را همراهی‌ می‌کردند.