• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1374/06/29

دیدار فرماندهان‌ سپاه با فرمانده کل قوا

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا پیش‌ از ظهر امروز در دیدار فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با ایشان، طی‌ سخنانی‌ به‌ دستاوردهای‌ عظیم‌ دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ سربلند ایران‌ در برابر تهاجم‌ و تجاوز ۸ساله‌ دشمنان‌ اسلام‌ اشاره‌ کردند و پیمان‌ مخلصانه‌ و صادقانه‌ رزم‌ آوران‌ اسلام‌ و ارتباط مستحکم‌ آنان‌ با خدا را پشتوانه‌ موفقیتهای‌ بزرگ‌ به‌ دست‌ آمده‌ دانستند.

در این‌ دیدار که‌ در آستانه‌ برگزاری‌ مراسم‌ ویژه‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ انجام‌ شد، مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از مسؤولیت‌ در مجموعه، سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ یک موهبت‌ الهی‌ یاد کردند و فرمودند: این‌ توفیق‌ بزرگی‌ است‌ که‌ انسان‌ در حساس‌ترین‌ شرایط کشور و نیز هنگامی‌ که‌ دین‌ خدا و ملتی‌ متدین‌ نیازمند اوست، بتواند مردانه‌ و سرفراز وظیفه‌ خود را با استفاده‌ از امکانات‌ و استعدادهای‌ موجود، به‌ بهترین‌ وجه‌ انجام‌ دهد. بر همین‌ اساس‌ است‌ که‌ مسؤولیت‌ در مجموعه‌ و سپاه‌ پاسداران، یک موهبت‌ الهی‌ محسوب‌ می‌شود. رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با استناد به‌ آیات‌ قرآن‌ کریم، عبرت‌ گرفتن‌ را یک درس‌ زندگی‌ خواندند و فرمودند: عبرت‌ گرفتن‌ از رنجها، بلاها، سختیها و حوادث‌ زندگی، سبب‌ می‌شود انسان‌ از بدیها و زشتیها و هر آنچه‌ موجب‌ بدبختی‌ و نابسامانی‌ خواهد شد رویگردانی‌ کند و در صحنه‌ امروز دنیا، وجود حکومتهای‌ فاسد و نیز ملتهایی‌ که‌ گرفتار بدخواهان‌ و زشت‌ سیرتان‌ بین‌المللی‌ شده‌اند عبرت‌آموز است‌ و ملت‌ ایران‌ با استفاده‌ از این‌ عبرت‌ به‌ مدت‌ ۸ سال‌ در میدان‌ جنگ‌ تحمیلی‌ ایستادگی‌ و مقاومت‌ کرد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ حماسه‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ ایران‌ را در سی‌ بزرگ‌ برای‌ ملتهای‌ دیگر جهان‌ دانستند و فرمودند: آنچه‌ تا کنون‌ در مورد حماسه‌های‌ شکوهمند ۸ سال‌ جنگ‌ تحمیلی‌ به‌ سلک نگارش‌ در آمده‌ و یا بیان‌ شده‌ بسیار کمتر از آن‌ چیزی‌ است‌ که‌ به‌ وقوع‌ پیوسته‌ اما هنوز بیان‌ نشده‌ است. با این‌ حال‌ به‌ جوانان‌ امروز و بویژه‌ نوجوانان‌ توصیه‌ و تأکید می‌کنم‌ که‌ کتابهای‌ مربوط به‌ ماجراهای‌ ۸ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ و خاطرات‌ رزمندگان‌ اسلام‌ را قدر بدانند و با خواندن‌ این‌ کتابها با حقایقی‌ که‌ در آنها نهفته‌ است‌ آشنا شوند. فرمانده‌ کل‌ قوا همدستی‌ قدرتهای‌ بزرگ‌ جهان‌ با رژیم‌ عراق‌ را در تحمیل‌ جنگ‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ خاطر نشان‌ کردند و فرمودند: در برهه‌ای‌ از زمان‌ تقریبا تمام‌ قدرتهای‌ جهان‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دادند تا بلکه‌ بتوانند در پوشش‌ ارتش‌ عراق‌ بخشی‌ از خاک ایران‌ عزیز را از میهن‌ اسلامی‌ جدا کنند و اگر بتوانند نیروهایشان‌ را به‌ تهران‌ برسانند، منابع‌ نفتی‌ ایران‌ را در جنوب‌ کشور و خلیج‌ فارس‌ تصرف‌ کنند و با تحمیل‌ فشار شدید اقتصادی‌ حکومت‌ اسلام‌ و قرآن‌ را از پای‌ درآورند. اما با گذشت‌ ۸ سال، جز ناکامی‌ و شکست‌ به‌ چیز دیگری‌ دست‌ نیافتند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: قدرتهای‌ حامی‌ ارتش‌ عراق، با وجود تمامی‌ تلاشهایی‌ که‌ علیه‌ نظام‌ اسلامی‌ به‌ عمل‌ آوردند، سر انجام‌ در تصرف‌ حتی‌ یک وجب‌ از خاک و منابع‌ ایران‌ و تضعیف‌ نظام‌ انقلابی‌ ناکام‌ ماندند و نتوانستند ایران‌ اسلامی‌ را به‌ اضطراب‌ در فکر و عقیده‌ دچار سازند و نتیجه‌ آن‌ شد که‌ ایران‌ مستحکم‌تر، حکومت‌ اسلامی‌ پایدارتر، مردم‌ علاقه‌مندتر و افکار ملت‌ از رشدی‌ روزافزون‌تر برخوردار شد و همه‌ چیز صد در صد بر خلاف‌ آنچه‌ که‌ دشمنان‌ اسلام‌ می‌خواستند پیش‌ رفت‌ و این‌ یک عبرت‌ و یک تجربه‌ است. فرمانده‌ کل‌ قوا تلاش‌ برای‌ بزرگ‌ نمایی‌ قدرت‌ دشمن‌ و کوچک شمردن‌ نیروهای‌ عظیم‌ اسلام‌ و انقلاب‌ را مردود و مذموم‌ دانستند و فرمودند: هیچ‌ دلیلی‌ وجود ندارد که‌ در برهه‌ای‌ دیگر از زمان‌ اگر آمریکا، اروپا، ناتو و مرتجعین‌ دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دهند، باز هم‌ همانند جنگ‌ تحمیلی‌ دچار شکست‌ و ناکامی‌ نشوند. بر همین‌ اساس‌ دست‌ زدن‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ یک حرکت‌ نظامی‌ علیه‌ ایران‌ بسیار مستبعد است‌ و اضافه‌ بران‌ امروز دیگر بلوک شرق‌ با آن‌ طول‌ و عرضی‌ که‌ داشت‌ وجود ندارد و تغییرات‌ فراوان‌ سیاسی‌ و جغرافیایی‌ در سطح‌ جهان‌ نیز به‌ سود اسلام‌ و مسلمانان‌ است.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ خطاب‌ به‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ فرمودند: قدرت‌ خدا و نوامیس‌ طبیعت‌ و نیز تمام‌ امکانات‌ یک گروه‌ برگزیده‌ در اختیار شماست‌ و مادامی‌ که‌ ایمان، تقوا و عمل‌ صالح‌ را در خود حفظ کرده‌ باشید، دشمنان‌ اسلام، با تمام‌ قدرت، سلاح‌ نظامی‌ و ابزار تبلیغاتی‌ خود در مقابل‌ شما و جوانان‌ مؤمن‌ و عواطف‌ جوشان‌ ملت‌ ایران، باز هم‌ هیچ‌ کاری‌ از پیش‌ نخواهند برد.

فرمانده‌ کل‌ قوا سازش‌ با دشمنان‌ و مخالفین‌ با اصل‌ حکومت‌ اسلامی‌ و ولایت‌ الهی‌ را با استناد به‌ آیات‌ قرآن‌ کریم‌ مردود دانستند و ضمن‌ تأکید بر عبرت‌آموز بودن‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ فرمودند: امروز جوانان‌ با استعداد سپاهی‌ و ارتشی‌ قدم‌ در میدانهایی‌ گذاشته‌اند که‌ باور آن‌ برای‌ دشمن‌ سخت‌ است. پیشرفتهای‌ علمی‌ و تکنولوژیکی‌ و نیز ساخت‌ دقیق‌ترین‌ ابزارها که‌ از برکات‌ دفاع‌ ۸ساله‌ است‌ و دشمن‌ به‌ سختی‌ آن‌ را باور می‌کند و مجموعه‌ ارزشمند نیروهای‌ کارامد در عرصه‌های‌ مختلف، جزو موجودی‌ ملت‌ و از جمله‌ سرمایه‌های‌ ملی‌ محسوب‌ می‌شوند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اهمیت‌ نقش‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ در ایستادگی‌ و مقابله‌ با دشمنان‌ اسلام‌ در جنگ‌ تحمیلی‌ را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: کسانی‌ که‌ روح‌ ایمان‌ و تمسک به‌ اسلام‌ را از ملت‌ ایران‌ بگیرند در حقیقت‌ پایه‌های‌ استقلال‌ این‌ ملت‌ را سست‌ می‌کنند. مقابله‌ با تهاجم‌ عظیم‌ دشمنان‌ اسلام‌ و خنثی‌ کردن‌ توطئه‌های‌ داخلی‌ بدون‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامی‌ ممکن‌ نبود و بر همین‌ اساس‌ باید جوانان‌ رزمنده، عواطف‌ و ایمان‌ پدران‌ و مادران، احساسات‌ پاک نوجوانان‌ و روحیه، انقلابی‌ و اسلامی‌ مردم‌ در سطح‌ جامعه‌ و نیز پیوند دولت‌ و ملت‌ و وحدت‌ مردم‌ حفظ شود. زیرا همه‌ اینها جزو سرمایه‌های‌ عظیم‌ ملی‌ ما محسوب‌ می‌شود.

فرمانده‌ کل‌ قوا در پایان‌ سخنانشان‌ توجه‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ را به‌ ضرورت‌ تحکیم‌ ارتباط با خدا و دل‌ بستن‌ به‌ ذات‌ مقدس‌ پروردگار جلب‌ کردند و آن‌ را برای‌ باز کردن‌ راه‌ پیشرفت‌ در تمامی‌ زمینه‌ها لازم‌ و ضروری‌ دانستند.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای، سردار سرلشکر محسن‌ رضایی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ به‌ برگزاری‌ نشست‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ اشاره‌ کرد و آمادگی‌ کامل‌ آنان‌ را برای‌ اجرای‌ اوامر فرماندهی‌ کل‌ قوا و دفاع‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ در هر زمان‌ و مکان‌ مورد تأکید قرار داد.