• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/03/08

پایان مراسم عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره)

مراسم عزاداری ایام فاطمیه با حضور رهبر انقلاب، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان نظام، امسال هم مانند گذشته در حسینیه‌ی امام خمینی رحمةالله‌علیه برگزار شد.
از نکات قابل توجه در مراسم امسال، بزرگداشت یاد و خاطره و بهره‌گیری از آموزه‌ها و توصیه‌های حضرت آیت‌الله بهجت از سوی سخنرانان بود. حجت‌الاسلام دکتر رفیعی سخنران شب اول، تاریخ فاطمی را بررسی و تحلیل کرد. شب دوم، مردم عزادار  شنونده‌ی سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در تبیین زندگی عارفانه با ذکر توصیه‌هایی از آیت‌الله بهجت و مدّاحی محمدرضا طاهری بودند. در شب سوم مراسم نیز حجت‌الاسلام صدیقی ضمن پرداختن به بحث ولایتمداری، یاد آیت‌الله بهجت را گرامی داشت و پس از آن نوحه‌خوانی سعید حدادیان بیشتر از همه‌ی شب‌ها به طول انجامید.
ویژگی جالب توجه دیگر در مراسم امسال، حضور برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری، به‌ویژه مهندس میرحسین موسوی و دکتر محمود احمدی‌نژاد در شب چهارم بود که با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی و مداحی محمود کریمی همراه بود.
شایان ذکر است آخرین شب این مراسم امشب با حضور آیت‌الله خامنه‌ای، اقشار مختلف مردم، شخصیت‌های کشوری و لشکری و با حضور احتمالی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه‌ی امام خمینی برگزار می‌شود.