• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/03/03

دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های معزز شهدایی که دو شهید و بیشتر تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند، عزت، افتخار و پیشرفت‌های نظام اسلامی را مرهون خون شهدا دانستند و تأکید کردند: ملت ایران تا ابد مدیون خون شهدا و خانواده‌های شهدا است.
ایشان ضمن گرامیداشت سوم خرداد -سالروز آزادی خرمشهر- این حادثه‌ی بزرگ را نتیجه‌ی ایمان اسلامی و پایبندی به اسلام دانستند و افزودند: عامل اصلی بقا و پایداری نظام اسلامی، اسلام است و این نظام همان‌گونه که با اسلام به وجود آمد، با اسلام هم زنده خواهد ماند.
رهبر انقلاب اسلامی  با اشاره به تأکید همیشگی امام خمینی رضوان‌الله‌‌علیه بر اسلام خاطرنشان کردند: همه‌ی ملت ایران و همچنین مسئولان نظام اسلامی باید همواره به اسلام و ارزش‌های اسلامی افتخار کنند، زیرا ایستادگی و اقتدار ملت ایران به برکت ایمان اسلامی بوده و خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: دشمنان ایران و ایرانی، افتخار به اسلام و ارزش‌های اسلامی را نمی‌پسندند. بر همین اساس، همه از جمله مسئولان و همچنین نامزدهای انتخاباتی باید هوشیار باشند تا مبادا برای دل‌خوشی دشمنان سخنی بر زبان بیاورند.
ایشان تأکید کردند: فقط باید رضایت خدا مد نظر باشد و معیار قضاوت نیز پایبندی محکم به اسلام است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: عظمت امروز ملت ایران در میان ملت‌های اسلامی، امنیت کشور، حرکت به سمت سازندگی، پیشرفت‌های بزرگ علمی و فناوری و افزایش دانشمندان، محققان و دانشجویان کشور، همه به برکت خون شهیدان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیداری عمومی ملت ایران را نیز مرهون خون شهدا دانستند و تأکید کردند: خون شهدا همانند اکسیر، این ملت را متحول کرد و در مسیر رشد قرار داد.
ایشان با تأکید بر لزوم قدرشناسی شهدا و همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران خاطرنشان کردند: ایمان مستحکم، اراده‌ی پولادین و ایثار و فداکاری خانواده‌های شهدا، آن‌چنان پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم کرده است که هیچ طوفانی قدرت ایجاد خلل در این بنیان رفیع را ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی لزوم زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره‌ی دفاع مقدس و شهدا را در جامعه یادآور شدند و افزودند: برخی تلاش داشتند تا یاد دفاع مقدس و شهدا به تدریج در جامعه کمرنگ شود که اگر نادانسته بوده، دچار غفلت بزرگی شده‌اند و اگر دانسته بوده، یک خیانت محسوب می‌شود.
 
در حاشیه‌ی این دیدار، تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا از نزدیک با رهبر انقلاب اسلامی صمیمانه گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این دیدار نیز آقای دهقان -معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران- ضمن ارائه‌ی گزارشی از برگزاری چهار دوره کنگره‌ی ملی تجلیل از ایثارگران گفت: تاکنون ۴۸۲ خانواده‌ی شهید نشان ملی ایثار دریافت کرده‌اند.