• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/09/03

برگزاری مراسم‌ ویژه‌ مدیحه‌سرایی‌ و شعرخوانی‌ به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)

در فرخنده‌ سالروز ولادت‌ با سعادت‌ حضرت‌ صدیقه‌ طاهره‌، فاطمه‌ زهرا(س‌) دخت‌ گرامی‌ پیامبر عظیم‌الشأن‌ اسلام‌ و ولادت‌ بنیانگذار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و سومین‌ روز از هفته‌ بسیج‌، پیش‌ از ظهر امروز، مراسم‌ ویژه‌ مدیحه‌سرایی‌ و شعرخوانی‌ در فضائل‌ و مناقب‌ آن‌ حضرت‌ با شرکت‌ جمع‌ کثیری‌ از مداحان‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ (ع‌) و امت‌ حزب‌الله‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) و در حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ برگزار شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ مراسم‌ طی‌ سخنانی‌ ابعاد شخصیت‌ حضرت‌ زهرا(س‌) را پهناور، بی‌ پایان‌ و درک‌ نشدنی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: حضرت‌ فاطمه‌ زهرا (س‌) خلاصه‌ نبوت‌ و ولایت‌ و دارای‌ چنان‌ شخصیت‌ والایی‌ است‌ که‌ انسانها از درک‌ عظمت‌ و وسعت‌ آن‌ ناتوان‌ هستند. مقام‌ و مرتبه‌ آن‌ حضرت‌ تا حدی‌ بود که‌ غیر از دوستان‌، حتی‌ کسانی‌ که‌ رابطه‌ صمیمی‌ با آن‌ بزرگوار نداشتند، زبان‌ به‌ مدح‌ او گشوده‌اند .

رهبر معظم‌ انقلاب‌ بر لزوم‌ تلاش‌ در جهت‌ کسب‌ معرفت‌ و شناخت‌ بیشتر ابعاد وجودی‌ حضرت‌ فاطمه‌ (س‌) تأکید کردند و فرمودند: عظمت‌ آن‌ حضرت‌ در سیره‌ آن‌ بزرگوار آشکار است‌ به‌ طوری‌ که‌ تأسیس‌ دانشگاه‌ الازهر مصر به‌ عنوان‌ قدیمی‌ترین‌ دانشگاه‌ اسلامی‌ جهان‌ در دوران‌ حکومت‌ فاطمیون‌ در این‌ کشور، برگرفته‌ از نام‌ مبارک‌ حضرت‌ زهرا(س‌) و نشانی‌ از پیشینه‌ و قدمت‌ اظهار علاقه‌ و ارادت‌ به‌ آن‌ حضرت‌ در جهان‌ اسلام‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ جایگاه‌ والا و منزلت‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) نزد پیامبر عظیم‌الشأن‌ اسلام‌، آن‌ حضرت‌ را ستاره‌ درخشانی‌ دانستند که‌ باید با فراگیری‌ سیره‌ و رفتار آن‌ بزرگوار، راه‌ بندگی‌ و عبودیت‌ پروردگار را شناخت‌.

فرمانده‌ کل‌ قوا در بخش‌ دیگری‌ از بیاناتشان‌ با اشاره‌ به‌ هفته‌ بسیج‌، حضرت‌ علی‌(ع‌)، همسر وفادار و شایسته‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) را الگوی‌ بسیجیان‌ خواندند و فرمودند: بهترین‌ الگوی‌ بسیجیان‌ در همه‌ عالم‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) است‌. امیرالمؤمنین‌ علی‌(ع‌) انسان‌ پاکباخته‌ای‌ در راه‌ خدا بود که‌ همه‌ همت‌ و تلاشش‌ در راه‌ خدا و برای‌ پیشرفت‌ اسلام‌ بود و من‌ از بسیجیان‌ این‌ کشور علوی‌ و فاطمی‌ می‌خواهم‌ که‌ علی‌ (علیه‌ السلام‌) را الگوی‌ خود قرار دهند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با مروری‌ بر زندگی‌ مملو از اخلاص‌ و قناعت‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) اظهار داشتند: بسیجی‌ یعنی‌ علی‌ (علیه‌ السلام‌) که‌ تمام‌ وجودش‌ وقف‌ اسلام‌ بود و آنچه‌ رهبر و پیامبرش‌ می‌خواست‌ و خدا را خشنود می‌ساخت‌ انجام‌ می‌داد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مداحان‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌ (ع‌) را بلبلان‌ گلزار اهل‌ بیت‌ توصیف‌ کردند و ذکر و توسل‌ به‌ حضرت‌ زهرا(س‌) را به‌ صورت‌ مدیحه‌ سرایی‌، با ارزش‌ خواندند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ به‌ مداحان‌ و ذاکرین‌ اهل‌ بیت‌ توصیه‌ فرمودند که‌ در شعرخوانی‌، سرایش‌ و مرثیه‌خوانی‌ خود از مضامین‌ سازنده‌، جهت‌ بخش‌ و هدایتگر بهره‌ جویند.

بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ در این‌ مراسم‌ تنی‌ چند از مداحان‌ و شاعران‌ در وصف‌ عظمت‌ و شأن‌ والای‌ بانوی‌ بزرگ‌ اسلام‌، حضرت‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) مدیحه‌سرایی‌ کردند.

این‌ گزارش‌ حاکیست‌ در این‌ برنامه‌ اعضای‌ جامعه‌ مداح‌ تهران‌، مجمع‌الذاکرین‌ حسینی‌ و جوامع‌ مداح‌ شهرهای‌ قم‌، شیراز، کرمان‌، کاشان‌، نائین‌، قزوین‌، یزد، آمل‌، بابل‌، نور و خمین‌ حضور داشتند.