• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1373/03/14

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) با حضور رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ولی‌ امر مسلمین‌ پیش‌ از ظهر امروز، در مراسم‌ پنجمین‌ سالگرد ارتحال‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) که‌ در حرم‌ مطهر آن‌ بزرگوار برگزار شد، طی‌ سخنانی‌، این‌ فقدان‌ بزرگ‌ را به‌ ملت‌ عظیم‌الشأن‌ ایران‌ و مشتاقان‌ و شیفتگان‌ امام‌ در سراسر جهان‌ تسلیت‌ گفتند و بر استقامت‌ در راه‌ امام‌ و پیگیری‌ اهداف‌ والای‌ نظام‌ اسلامی‌، به‌ عنوان‌ خط روشن‌ زندگی‌ تأکید کردند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، در بیان‌ ویژگیهای‌ بارز شخصیت‌ استثنائی‌ حضرت‌ امام‌ فرمودند: ایمان‌ امام‌ و عمل‌ صالح‌ آن‌ حضرت‌، در تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌، نمونه‌ و استثنائی‌ بود; تزکیه‌ و تهذیب‌ نفس‌ در آن‌ مرد بزرگ‌ نیز آن‌ چنان‌ بود که‌ در اوج‌ قدرت‌، شهرت‌ و محبوبیت‌، اوج‌ عبودیت‌ خداوند را برای‌ خود انتخاب‌ کرد و علو مرتبه‌ و درجه‌ای‌ که‌، امروز در سراسر جهان‌ برای‌ امام‌ بزرگوار، مشاهده‌ می‌شود از این‌ ویژگیهای‌ سه‌ گانه‌ ناشی‌ می‌شود.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، از حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) به‌ عنوان‌ زیباترین‌ چهره‌ عدالتخواهی‌ در عصر کنونی‌ نام‌ بردند و در تبیین‌ عمل‌ صالح‌ امام‌ برای‌ پی‌ریزی‌ حکومت‌ و نظام‌ اسلامی‌ فرمودند: نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌ که‌ امام‌ بنیانگذار و مؤسس‌ آن‌ است‌ به‌ مفهوم‌ قرار دادن‌ زندگی‌ این‌ ملت‌ در قالب‌ اسلامی‌ و جهت‌گیری‌ اسلامی‌ می‌باشد، که‌ مایه‌ اصلی‌ آن‌، ایمان‌ به‌ خدا و صورت‌ و قالب‌ آن‌ مقررات‌ و شریعت‌ اسلامی‌ است‌ و امام‌ با قدرت‌ ایمان‌، اراده‌ و همت‌ خود و با تکیه‌ بر میلیونها انسان‌ عاشق‌ و مشتاق‌، این‌ نظام‌ استثنائی‌ و ناشناخته‌ برای‌ بشر مادی‌ را بنا نهاد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، ایمان‌، پرهیزگاری‌، ورع‌ و پاکدامنی‌ و صالح‌ بودن‌ انسانهای‌ تشکیل‌ دهنده‌ اجزاء دستگاه‌ سیاسی‌ نظام‌ اسلامی‌ ایران‌ را به‌ عنوان‌ یکی‌ از ویژگیهای‌ حکومت‌ اسلامی‌ نام‌ بردند و فرمودند: در نظامی‌ که‌ امام‌ پدید آورد دستگاه‌ سیاسی‌ از انسانهای‌ با صلاحیتی‌ تشکیل‌ یافته‌ است‌ که‌ اهل‌ دنیا نیستند و هدف‌ برای‌ آنها، جز اسلام‌، احکام‌ الهی‌ و فراتر از همه‌ رضایت‌ خداوند چیز دیگری‌ نیست‌ و مسئولان‌ نظام‌ در طول‌ سالیان‌ پرتلاطم‌ پس‌ از انقلاب‌، نشان‌ دادند که‌ از چهره‌ منور آن‌ مرد بزرگ‌ نشانه‌های‌ برجسته‌ای‌ دارند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ هم‌ چنین‌ استقلال‌ دستگاههای‌ سیاسی‌ نظام‌ اسلامی‌ را یکی‌ دیگر از ویژگیهای‌ بارز حکومت‌ اسلامی‌ دانستند و با تأکید براستثنائی‌ بودن‌ برنامه‌ نظام‌ اسلامی‌ در ساختن‌ دنیا و آخرت‌ مردم‌ فرمودند: آباد کردن‌ دنیا و آخرت‌ مردم‌، هدف‌ برنامه‌ نظام‌ است‌. براساس‌ این‌ برنامه‌، انسانها باید با سرافرازی‌ رفاه‌، و آسایش‌ زندگی‌ کنند و این‌ امر مقدمه‌ کسب‌ رضایت‌ خداوند است‌. نظام‌ اسلامی‌ قدرت‌ اصلاح‌ دین‌ و دنیای‌ مردم‌ را نشان‌ داده‌ است‌، بگونه‌ای‌ که‌ نظام‌ اسلامی‌ به‌ رغم‌ 8 سال‌ جنگ‌، ویرانی‌ کارخانه‌ها، راهها، محاصره‌ اقتصادی‌، و مواجهه‌ با انواع‌ فشارهای‌ سیاسی‌ و تبلیغاتی‌، امروز برنامه‌ بازسازی‌ کشور و بویژه‌ کارهای‌ زیربنایی‌ را با جدیت‌ تمام‌ دنبال‌ می‌کند و ناظران‌، برنامه‌ و مجریان‌ آن‌ را تحسین‌ می‌کنند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ اجرای‌ یک‌ برنامه‌ گسترده‌ اسلامی‌ در کشور برای‌ تربیت‌ و تهذیب‌ نفس‌ انسانها و از جمله‌ جوانان‌ کشور، به‌ سمت‌ آموزش‌ قرآن‌، فراگیری‌ دین‌ و عمل‌ به‌ احکام‌ و مقررات‌ اسلامی‌ اشاره‌ کردند و ایمان‌، صبر و آگاهی‌ ملت‌ ایران‌ را در پناه‌ اسلام‌، در مقایسه‌ با ملتهای‌ دیگر، استثنائی‌ دانستند.

ولی‌ امر مسلمین‌، در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ ایستادگی‌ و استقامت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در برابر هرم‌ قدرت‌ جهانی‌ و در رأس‌ آن‌، آمریکا فرمودند: امروز ایران‌ اسلامی‌ در قضیه‌ فلسطین‌، این‌ سخن‌ قاطع‌ را اعلام‌ می‌کند، که‌ کشور فلسطین‌ متعلق‌ به‌ ملت‌ فلسطین‌ است‌ و دولت‌ صهیونیست‌، دولتی‌ غاصب‌ می‌باشد که‌ مطلقا مشروعیت‌ ندارد. و مذاکراتی‌ که‌ در مورد فلسطین‌ صورت‌ می‌گیرد هیچ‌ ارزش‌ و اعتباری‌ ندارد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ فشار قدرتهای‌ جهانی‌ بر مردم‌ مسلمان‌ بالکان‌ را نشان‌ از ترس‌ آنان‌ از اسلام‌ و تشکیل‌ یک‌ دولت‌ و ملت‌ مسلمان‌ در اروپا توصیف‌ کردند و فرمودند: قدرتهای‌ مسلط جهان‌ امروز، به‌ طور حساب‌ شده‌ از صربها حمایت‌ می‌کنند و مانع‌ از رسیدن‌ کمک‌ و ابزار و تجهیزات‌ جنگی‌ به‌ مسلمانان‌ بوسنی‌ می‌شوند. ما اعتقاد داریم‌ که‌ مسلمانان‌ در جمهوریهای‌ تازه‌ استقلال‌ یافته‌، آسیای‌ میانه‌، مسلمانان‌ کشمیر، جمهوری‌ آذربایجان‌ و مسلمانان‌ در آسیا، خاورمیانه‌ و آفریقا حق‌ دارند که‌ به‌ شیوه‌ اسلامی‌ زندگی‌ کنند و احکام‌ و شریعت‌ اسلامی‌ را به‌ اجراء در آورند و هیچ‌ قدرتی‌ حق‌ ندارد مانع‌ عملی‌ شدن‌ این‌ خواست‌ مسلمانان‌ بشود.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ تهمتهای‌ هرم‌ قدرت‌ بین‌المللی‌ عیله‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را تحریف‌ واقعیتها و علت‌ آن‌ را در تسلیم‌ نشدن‌ ملت‌ و دولت‌ ایران‌ در برابر خواسته‌های‌ ظالمانه‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: تهمت‌ قدرتهای‌ استعماری‌ به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در مورد عدم‌ رعایت‌ حقوق‌ بشر، یک‌ دروغ‌ بزرگ‌ است‌. آنها مخالف‌ اجرای‌ حدود اسلامی‌ هستند و مایل‌ نیستند که‌ حدود الهی‌ اجراء شود. ما متن‌ قرآن‌ را بر فرآورده‌های‌ اذهان‌ قاصر حقوقدانان‌ غربی‌ که‌ معارفی‌ را برای‌ خود خلق‌ و اختراع‌ کرده‌اند مقدم‌ می‌دانیم‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ بر استقامت‌ ملت‌ ایران‌ در پیگیری‌ اهداف‌ والای‌ نظام‌ اسلامی‌ تأکید کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: تنها راه‌ خوشبختی‌ ملت‌ ایران‌ تمسک‌ به‌ احکام‌ الهی‌ و اسلامی‌، تکیه‌ بر استعدادها و تواناییهای‌ خود، قطع‌ امید از قدرتهای‌ مسلط جهانی‌ و نترسیدن‌ از آنان‌ است‌.

در این‌ مراسم‌ با عظمت‌، علاوه‌ بر حضور گسترده‌ انبوه‌ مشتاقان‌ و عاشقان‌ امام‌ از سراسر کشور و هزاران‌ تن‌ از شیفتگان‌ امام‌ از سراسر جهان‌، آیت‌الله‌ مشکینی‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌ جمهور، آیت‌الله‌ یزدی‌ رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌ و صدها تن‌ از مقامات‌ و شخصیت‌های‌ عالیرتبه‌ کشوری‌ و لشکری‌ حضور داشتند.