• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/02/23

برگزاری مراسم مشترک نیروهای مسلحِ استان کردستان با حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در برنامه‌ی نظامی مشترک نیروهای مسلحِ مستقر در استان کردستان، «دفاع از امنیت و آرامش‌بخشیدن به زندگی عمومی مردم» را فلسفه‌ی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواندند و استمرار و تقویت آمادگی ملی به‌خصوص آمادگی نیروهای مسلح را عامل مهمی در حفظ عزت و کرامت ملت ایران دانستند.
در آغاز این مراسم، هنگام ورود رهبر انقلاب اسلامی به میدان صبحگاه پادگان امام علی علیه‌السلام در سنندج، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان با حضور در مقابل یادمان شهیدان و قرائت فاتحه، علو درجات شهدای سرافراز و مظلوم کردستان را مسئلت کردند.
فرمانده معظم کل قوا سپس از یگان‌های نمونه‌ی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در مراسم را مورد تفقّد قرار دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم، کردستان را خطّه‌ای دلاورخیز و سرزمین «ایثار و جهاد و شهادت» نامیدند و با یادآوری توطئه‌های متمرکز دشمن در سال‌های اول انقلاب، برای ایجاد ناامنی و برادرکُشی در این منطقه افزودند: نظام اسلامی با اتکا به ایمان و غیرت مردان مؤمن، در آن عرصه‌ی دشوار، امتحان بسیار درخشانی داد و نیروهای مسلح با به شکست کشاندن آن فتنه‌ی بزرگ، فلسفه‌ی وجودی خود، یعنی خدمت به امنیت و آرامش مردم را متجلّی کردند.
ایشان با تجلیل از نقش و همکاری مردم غیور کردستان و شور و شوق پیشمرگان کُرد مسلمان در عرصه‌ی جهاد با توطئه‌های بیگانگان، خاطرنشان کردند: این واقعیات، جلوه‌هایی به‌یاد‌ماندنی از حماسه‌ی بزرگ ملت ایران در منطقه‌ی کردستان است.
فرمانده کل قوا در امان ماندن کردستان از آسیب بیگانگان را نتیجه‌ی حضور هوشمندانه، آگاهانه و مقتدرانه‌ی نیروهای مسلح دانستند و با تأکید بر ضرورت پرهیز از غفلت در مقابل کید دشمنان، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی با ظلم جهانی پنجه در پنجه افکنده است. بنابراین باید همیشه مراقب توطئه‌ها باشد و به دستور قرآن، آمادگی خود را حفظ و تقویت کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش و تمایل بیگانگان را برای فراهم‌کردن زمینه‌های ناامنی خاطرنشان کردند و با اشاره به نقش سرویس‌های امنیتی بیگانگان و اشغال‌گران عراق در «هدایت و اداره» بسیاری از عملیات کور و سیاه تروریستی، تأکید کردند: ملت و به‌خصوص نیروهای مسلح و مسئولان هوشیار و همچون همیشه آماده باشند که هستند.
فرمانده کل قوا توکل بر خدا، استقلال و اتکای به اراده‌ی مردم را شرط دفاع حقیقی هر ملت از عزت و کرامت و موجودیت خویش دانستند و افزودند: ملت بزرگ ایران و نظام مقتدر اسلامی اهل تعدّی و تجاوز نیستند، اما در پاسخ به تهدیدات دیگران لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد و یقیناً به فضل الهی و در پرتو آمادگی‌های روزافزون ملت، مسئولان و نیروهای مسلح، تهدید و توطئه و بدخواهی دشمنان به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.
 
در این مراسم همچنین سرلشکر جعفری -فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- با تشریح وضع عمومی منطقه‌ی کردستان، به هوشیاری و آمادگی نیروهای مدافع ایران اسلامی اشاره کرد و به بیان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و سازندگی سپاه در این منطقه پرداخت.
سرتیپ پاسدار محمودآبادی -فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء- هم از فعالیت‌های این قرارگاه در ایجاد امنیت پایدار در منطقه گزارش داد.
در پایان مراسم، یگان‌های نمونه مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.