• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/02/23

سفر رهبر انقلاب به کردستان، حس اعتماد قومیت‌ها را تقویت می‌کند / گفت و گو

نویسنده کتاب « قومیت و قوم گرایی در ایران»:

سفر رهبر انقلاب به کردستان، حس اعتماد قومیت‌ها را تقویت می‌کند 

 

دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان این‌که تاریخ نشان داده است اقوام در برخی مواقع احساس می‌کنند از طرف دولت مرکزی نادیده گرفته شده‌اند تاکید کرد: سفر عالی‌ترین مقام کشور، به استان کردستان، ذهنیت اعتماد را در بین اقوام کرد نسبت به حکومت مرکزی تقویت می‌کند.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حضور رهبر معظم انقلاب در سرزمین کردستان را عاملی مهم برای تقویت وحدت بین قومیت‌ها دانست.

نویسنده کتاب«قومیت و قوم‌گرایی در ایران» هم‌چنین با انتقاد از نحوه تبلیغات برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: عده‌ای از نامزدها با حضور در میان اقوام ایرانی، شعار توجه بیشتر به این اقوام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری را سر می‌دهند، این وعده می‌تواند بسیار خطرناک باشد، از آن جهت که تصور بی‌اعتمادی را بین اقوام تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: با مطرح شدن این شعارها، اقوام احساس می‌کنند به آنها در دوره‌های گذشته توجهی نشده است. این نامزدها متوجه خطرات شعارهایی که مطرح می‌کنند نیستند.

احمدی با تاکید بر این‌که باید زمینه‌ای ایجاد شود تا همه اقوام، خود را ایرانی بدانند، خاطرنشان کرد: این تصور با حضور رهبر معظم انقلاب در کردستان برای اقوام کرد ایجاد خواهد شد.

استاد دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان درباره قومیت‌ها، برای نامزدهایی که در برنامه‌های تبلیغاتی‌شان در بین این اقوام از کم‌توجهی به آنان در دولت‌های گذشته صحبت می‌کنند، هشداری موثر باشد.