• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/02/22

محمد تقی رهبر: نگاه انقلاب به اقوام بر گرفته از سیره و سنت نبوی است / گفت و گو

رییس مجمع نمایندگان روحانی مجلس:
نگاه انقلاب به اقوام بر گرفته از سیره و سنت نبوی است

رییس مجمع نمایندگان روحانی مجلس درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان مبنی بر این‌که نظام اسلامی تنوع اقوام را یک فرصت می‌داند، خاطر نشان کرد:‌ انقلاب ما و نگاه انقلابی جامعه ایرانی و جامعه اسلامی برگرفته از سیره و سنت نبوی و اهل بیت است و در این نگاه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی با هم برادرند.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با بیان ای مطلب، افزود: ‌دشمنان اسلام به ویژه در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند به اسم اختلافات قومی یا کم‌توجهی دولت مرکزی به قومیت‌ها،‌ فتنه ایجاد کنند که مردم باید نسبت به این فتنه‌ها آگاهی داشته باشند.

وی با بیان این‌که اختلافات جزئی سبب نمی‌شود بین شیعه و سنی جنگ و کینه توزی در افتد،‌گفت: نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرار توجه ویژه به مناطق سنی‌نشین داشته است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: در این شرایط که رهبر ما با حضور در میان اهالی کردستان، مسلمانان را دعوت به وحدت می‌کند، یکی از مفتی‌های عربستان در گفت‌وگو با رادیو بی‌.‌بی‌.سی، تحت تاثیر القائات مخالفان اسلام، تفکرات ضدشیعی خود را به زبان می‌آورد. باید پرس و جو کرد که ریشه این تفکرات در کجاست؟

محمد تقی رهبر به برنامه‌ریزی دقیق دشمن برای ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن اشاره کرد و یادآور شد: دشمن حتی در این زمینه به تروریست‌پروری اقدام می‌کند و امروز تروریست‌ها برخلاف آنچه که دشمنان القا می‌کنند نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه وهابی‌هایی هستند که زیر نظر غربی‌ها پرورش یافته‌اند.