• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/02/22

صلی علی محمد، بوی خمینی آمد/ بازتاب

حاشیههایی از حضور رهبر معظم انقلاب در کردستان:

صلی علی محمد، بوی خمینی آمد

انتظار مردم کردستان برای دیدار رهبر انقلاب در سنندج لحظات زیبایی را به تصویر کشید.

به گزارش شبکه ایران، امروز مردم کردستان پس از 21 سال بار دیگر میزبان حضرت آیت الله خامنه‌ای هستند در حالی که این بار ایشان را در قامت رهبری انقلاب اسلامی استقبال می‌کنند.

جمعیت مردم استقبال کننده که از نخستین ساعات بامدادی امروز در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی این شهر حضور پیدا کرده اند به قدری زیاد است که تمامی صحن این میدان بزرگ مملو از جمعیت است.

تمام اقشار از مرد و زن، پیر و جوان، کوچک و بزرگ همه به شوق دیدار رهبر انقلاب اسلامی روانه مسیرهای استقبال شده اند. یک نوجوان سنندجی که عکس رهبر را بر سینه خود آویخته بود در پاسخ به این سوال که اگر با رهبر انقلاب روبرو شوی از ایشان چه می خواهی؟ گفت: "از ایشان می خواهم به مکه بروم" و با لحنی سرشار از غرور و خوشحالی بیان کرد:" از این که آقا به شهر ما می‌آید خیلی خوشحالم."

زیر عکس این نوجوان شعری نوشته شده بود: "مژده آید به یاران، یار از ره می رسد...مردم کرد، تهنیت، دلدار از ره می‌رسد".

در میان جمعیت استقبال کنندگان از رهبر معظم انقلاب پیر مرد ها و پیر زن‌هایی بودند که با لباس‌های محلی خود آمده بودند و یکی از آنها که در وسط جمعیت فریاد می‌کشید و می‌گفت:" خدا آقا را محفوظ بدارد" .

این پیر مرد با تمام وجود و با همان خوشحالی که داشت فریاد میزد:"سال‌هاست که منتظر چنین روزی هستم تا آقا را زیارت کنم و اگر ایشان را از نزدیک ببینم دستشان را می‌بوسم ."

مردم استقبال کننده که ساعت ها منتظر رهبر معظم انقلاب بودند انتظارشان به دیدار تبدیل می شود و خودروی حامل حضرت آیت الله خامنه‌ای در حلقه مهر و محبت مردم ولایت مدار و خون گرم کردستان قرار می گیرد و آغاز یکی از صحنه های کم نظیر عشق بازی با محبوب و مراد رقم می خورد.

مسیر خیابان پاسداران تا میدان آزادی محل سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی مملو از جمعیت است و این در حالی است که جمعیت مشتاق دیگری در میدان آزادی برای دیدار با رهبر خود لحظه شماری می کنند.

شدت جمعیت به حدی است که خودروی حامل ایشان با کندی پیش می‌رود و پیوسته متوقف می‌شود.

پیش از ورود رهبری صداها و فریادها یکی شده بود اما اکنون شدت فریادها و شعارها چنان است که گاهی تشخیص صداها مشکل به نظر می‌رسد.

مردم کردستان برپایه اعتقادات و آدام و رسوم دیرینه خود برای ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر و دیارشان به صورت خود جوش آئین های خاصی را برپا کرده اند،برنامه های استقبال از رهبر معظم انقلاب در سنندج از شنبه شب گذشته ازسوی تشکلهای مردم نهاد آغاز شده است و تا ورود ایشان ادامه دارد .

رهبرمعظم انقلاب اسلامی پس از استقبال مردمی درمیدان آزادی سنندج برای مردم کردستان سخنرانی خواهند کرد .

دیدار با قشرهای مختلف مردم، روحانیون و طلاب، سران عشایر و قوم های استان کردستان و سایر استان های همجوار، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزدگان و ... از جمله برنامه های سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان است.