• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/02/22

رهبر معظم انقلاب سنبل وحدت همه مذاهب است/ گفت و گو

آیت‌الله تسخیری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کردستان:

رهبر معظم انقلاب سنبل وحدت همه مذاهب است

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان گفت: رهبر معظم انقلاب امروز سنبل وحدت تمامی مذاهب در ایران است.

آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، گفت: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان گام بزرگی برای ایجاد همبستگی بین برادران شیعه و سنی کشور بوده و دیگاه بلند و تفکر عالی ایشان در رابطه با معنی تقریب و وحدت، سبب ایجاد انسجام در سطح جهان شده است.

وی افزود: ایشان معتقدند تقریب به معنای ذوب مذاهب یا حذف آنها نیست بلکه به معنی شناخت بهتر همدیگر و همکاری در زمینه‌های مشترک مورد علاقه مذاهب است.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز رهبر بیداری اسلامی در سطح جهان اسلام است و در دل همه مسلمین جایگاه ویژه‌ای دارد.

آیت الله تسخیری با مثبت ارزیابی کردن آثار و برکات این سفر تصریح کرد: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان و دیگر استان‌های سنی نشین کشور اثرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت که ثمرات و برکات آن کل میهن اسلامی را در بر خواهد گرفت زیرا این سفرها و ملاقات‌ها می‌تواند همبستگی ملت را بیشتر کرده، به علمای اهل تسنن هر چه بیشتر دلگرمی دهد و بافت اجتماعی مردم را قوی‌تر و منسجم‌تر کند.