• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/02/22

یادداشت / ید واحد

ید واحد
آیت‌الله مرتضی مقتدایی*

سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان دارای پیام‌های بسیار مهم و بالایی برای ایجاد وحدت شیعه و سنی است. ساکنان اهل تسنن کردستان خوشبختانه افرادی فهیم، دانا و علمایشان چهره‌هایی روشن و آگاه به طرح‌های تفرقه‌افکنانه مخالفان اسلام هستند. از همین جهت است که در این استان تحرکی از نوع حرکاتی که گروههای تکفیری و تندروهای وهابی در برخی نقاط کشور انجام می‌دهند، شاهد نیستیم. اگر امروز این گروههای تندور مخالف اسلام در استان کردستان در انفعال هستند، از روشنگری علمای اهل سنت این استان است که همیشه به این مساله توجه داشته‌اند که گروههای وهابی و تکفیری نه با انگیزه دینی و اعتقادی، بلکه به تحریک دشمنان اسلام (و نه مخالفان تشیع)، اختلاف افکنی می‌کنند و قصد دارند از این موقعیت به نفع خود بهره‌برداری کنند.

بحمدالله اهالی استان کردستان که امروز میزبان رهبر معظم انقلاب هستند، دارای آگاهی بالای دینی و سیاسی بوده و با پذیرش وحدت، علمایشان در کنار علمای تشیع و مردمشان در کنار مردم شیعه تمام ترفندهای اختلاف اندازانه مخالفان اسلام را نقش بر آب می‌کنند.

سفر رهبر معظم انقلاب، به استان کردستان در تحکیم این وحدت نقش مهمی دارد و حامل این پیام است که تشیع و تسنن در مقابل دشمن ید واحد باشند. توجهی که رهبر معظم انقلاب به کلمه وحدت و وحدت کلمه دارند، همانگونه که امام داشتند، امروز می‌تواند علمای تشیع و تسنن را دلگرم به اتحاد همیشگی تشیع و تسنن کند.

* مدیر حوزه علمیه قم