• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1372/02/18

بازدید فرمانده کل قوا از مراکز نیروی‌ دریائی‌ سپاه‌ و ارتش‌ در نوشهر و چالوس

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و فرمانده‌ کل‌ قوا صبح‌ امروز به‌ منظور بازدید نظامی‌ از مراکز نیروی‌ دریائی‌ سپاه‌ و ارتش‌ در نوشهر و چالوس‌ و دیدار با مردم‌ شهید پرور شهرستان‌ نوشهر وارد این‌ شهر شدند و در فرودگاه‌ نوشهر از سوی‌ فرمانده‌هان‌ عالیرتبه‌ نظامی‌ و انتظامی‌، روحانیون‌، مسئولین‌ اداری‌ و جمعی‌ از مردم‌ انقلابی‌ این‌ شهر مورد استقبال‌ قرار گرفتند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پش‌ از بازدید از یگان‌های‌ نمونه‌ ارتش‌ و سپاه‌ مستقر در فرودگاه‌ عازم‌ مجتمع‌ دانشگاهی‌ علوم‌ دریایی‌ نوشهر شدند.

مردم‌ انقلابی‌ و شهید پرور نوشهر، چالوس‌ و روستاهای‌ اطراف‌ و همچنین‌ مردمی‌ که‌ از دیگر شهرهای‌ استان‌ مازندران‌ جهت‌ استقبال‌ به‌ نوشهر آمده‌ بودند با اجتماع‌ انبوه‌ در مسیر عبور اتومبیل‌ حامی‌ ولی‌ امر مسلمین‌ مقدم‌ مبارک‌ ایشان‌ را گرامی‌ داشتند.

اقشار مختلف‌ مردم‌ در حالی‌ که‌ پرچمهای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، شاخه‌های‌ گل‌ و تصاویری‌ از حضرت‌ امام‌ (رض‌) و مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در دست‌ داشتند با پاشیدن‌ گلاب‌ وقربانی‌ کردن‌ گاو و گوسفند از حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ استقبال‌ کردند و با شعارهای‌ انقلابی‌ شور و شعف‌ و علاقه‌ خود را به‌ رهبری‌ معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ نشان‌ دادند.

مردم‌ متدین‌ و غیور نوشهر، چالوس‌ و روستاهای‌ اطراف‌ از زن‌ و مرد، پیر و جوان‌ از اولین‌ ساعات‌ صبح‌ امروز در طول‌ مسیر استقبال‌ از مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و خیابانهای‌ اطراف‌ فرودگاه‌ تجمع‌ کرده‌ بودند، این‌ اجتماع‌ به‌ حدی‌ بود که‌ بارها اتومبیل‌ حامل‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در مسیر عبور متوقف‌ شد.

فرمانده‌ کل‌ قوا در میدان‌ صبحگاه‌ مجتمع‌ دانشگاهی‌ علوم‌ دریایی‌ حضور یافتند و از یگانهای‌ نمونه‌ی‌ ارتش‌ و سپاه‌ مستقر در میدان‌ بازدید فرمودند، سپس‌ گروه‌ سرود مشترک‌ نیروی‌ دریائی‌ ارتش‌ و سپاه‌ سرودی‌ اجرا کردند، آنگاه‌ فرمانده‌ مجتمع‌ دانشگاهی‌ علوم‌ دریایی‌ گزارشی‌ از فعالیت‌های‌ این‌ مجتمع‌ و دانشکده‌ علوم‌ و فنون‌ نیروی‌ دریائی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را ارائه‌ کرد.

پس‌ از اهدای‌ جوائز به‌ دانشجویان‌ و اساتید نمونه‌ و ممتاز و اعطای‌ سردوشی‌ به‌ نماینده‌ دانشجویان‌ جدید توسط فرمانده‌ معظم‌ کل‌ قوا، رئیس‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ مجتمع‌ دانشگاهی‌ علوم‌ دریائی‌ سوگندنامه‌ دانشجویان‌ جدید را قرائت‌ کرد آنگاه‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و فرماندهی‌ کل‌ نیروهای‌ مسلح‌ طی‌ فرمایشاتی‌ برضرورت‌ آمادگی‌ علمی‌، عملی‌، تجهیزاتی‌ و پشتیبانی‌ نیروهای‌ مسلح‌ تاکید کردند و سازماندهی‌، آموزش‌ و توجه‌ به‌ معنویات‌ را در پرسنل‌ نیروهای‌ مسلح‌ ضروری‌ دانستند. .

فرمانده‌ کل‌ قوا با اشاره‌ به‌ تبلیغات‌ سوء و غرض‌ ورزانه‌ دشمنان‌ علیه‌ انقلاب‌ اسلامی‌ فرمودند برخلاف‌ این‌ تبلیغات‌ که‌ در درجه‌ اول‌ از سوی‌ صهیونیست‌ها و سپس‌ توسط پشتیبان‌ جهانی‌ آنها آمریکای‌ جهانخوار دامن‌ زده‌ می‌شود، جمهوری‌ ـ اسلامی‌ ایران‌ درصدد نظامی‌گری‌ و ناامن‌ کردن‌ منطقه‌ نیست‌ و از تحکیم‌ صلح‌ و امنیت‌ در خلیج‌ فارس‌، خاورمیانه‌ و سایر نقاط جهان‌ حمایت‌ می‌کند زیرا صلح‌ و امنیت‌ در منطقه‌ را سود خود و دیگر کشورهای‌ منطقه‌ می‌داند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ دخالت‌ بیگانگان‌ در منطقه‌ حساس‌ خاورمیانه‌ و خلیج‌ فارس‌ را محکوم‌ کردند و فرمودند: این‌ منطقه‌ را کسانی‌ ناامن‌ کرده‌اند و می‌کنند که‌ سالهای‌ متمادی‌ مورد حمایت‌ آمریکا و هم‌ پیمانانش‌ بودند، آمریکا و قدرتهای‌ هم‌ پیمانان‌ آن‌ نیز با دخالت‌ خود در منطقه‌ باعث‌ ناامنی‌ و عدم‌ ثبات‌ آن‌ شده‌اند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ برضرورت‌ حفظ روحیه‌ و توان‌ دفاعی‌ در اقشار مختلف‌ مردم‌ مسلمان‌ ایران‌ تاکید کردند و فرمودند: یک‌ ملت‌ زنده‌ باید هر لحظه‌ بتواند از منافع‌ مشروع‌ خود دفاع‌ کند در این‌ راستا مراکز علمی‌ نظامی‌ که‌ ترکیب‌ دانش‌ و انضباط هستند وظیفه‌ دارند از تمامی‌ جهات‌، درخشان‌ و نمونه‌ باشند.

فرمانده‌ کل‌ قوا در پایان‌ سخنانشان‌ از استان‌ مازندران‌ بعنوان‌ استانی‌ مبارزخیز با مردمی‌ ایثارگر و مخلص‌ نام‌ بردند و خطاب‌ به‌ پرسنل‌ حاضر در میدان‌ صبحگاه‌ مجتمع‌ دانشگاهی‌ علوم‌ دریائی‌ نوشهر فرمودند: شما باید خود را از لحاظ معنوی‌ و علمی‌ و عملی‌ تقویت‌ کنید و نمونه‌هایی‌ از تقوی‌ و پرهیزکاری‌ برای‌ مردم‌ باشید.

بنابرهمین‌ گزارش‌ در مراسم‌ استقبال‌ از رهبر انقلاب‌ اسلامی‌، رئیس‌ ستاد کل‌ نیروهای‌ مسلح‌، فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، رؤسای‌ ستاد مشترک‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و رؤسای‌ دفتر عمومی‌ حفاظت‌ و اطلاعات‌ فرماندهی‌ کل‌ قوا و سازمانهای‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ و حفاظت‌ اطلاعات‌ نیروهای‌ مسلح‌ و فرماندهان‌ نیروهای‌ ارتش‌ و سپاه‌ و فرمانده‌ نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در استان‌ مازندران‌ نمایندگان‌ مردم‌ استان‌ در مجلس‌ خبرگان‌ و مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ و مقامات‌ محلی‌ و جمعی‌ از جانبازان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و خانواده‌های‌ معظم‌ شهدای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حضور داشتند.