• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/08/27

دیدار فرماندهان و اعضای نیروی مقاومت بسیج با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدارفرماندهان و اعضای نیروی مقاومت بسیج با ایشان طی سخنانی سیاست جدید قدرتهای مستبد جهانی علیه ایران اسلامی را افشاء کردند و سوق دادن دولتهای عرب منطقه به تعارض با جمهوری اسلامی ایران را هدف اصلی این سیاست شوم دانستند.

در این دیدار که با شعارهای پرشور بسیجیان علیه آمریکا و اسرائیل و اعلام آمادگی آنان برای دفاع از آرمانهای اسلامی و انقلابی توأم بود، مقام معظم رهبری رواج و اشاعه اسلام و گسترش احساسات اسلامی در اقصی نقاط جهان را موجب هراس قدرتهای استکباری دانستند وفرمودند: از قرائن چنین استنباط میشود که سیاست آینده آمریکا بر تحریک دولت های عرب منطقه به تعارض تبلیغاتی و لفظی و مبارزه با جمهوری اسلامی ایران تمرکز یافته است. آمریکا درصدد است تا به دولتهای عرب منطقه تفهیم کند که برای برخوردار شدن از حمایت ها و کمک های تسلیحاتی او،‌باید جبهه خود را به سوی ایران متمایل کنند و دیگر با اسرائیل کاری نداشته باشند.

حضرت آیةالله خامنه ای از ملت ایران به عنوان ملتی قوی، پولادین و مجرب نام بردند و با تأکید بر قاطعیت و شجاعت مسئولان نظام اسلامی فرمودند: تنها نگرانی ما این است که مبادا دولت های عرب منطقه فریب آمریکا را بخورند و با عمل به وسوسه های شیطانیِ آمریکا فاصله خو را با ملت هایشان باز هم بیشتر کنند زیرا ملت ها مسلمان هستند و همانطور که امروز شاهد آن هستیم به نام اسلام و جمهوری اسلامی شعار میدهند.

رهبر انقلاب اسلامی به مبارزه مردم مسلمان مصر بر اساس شعارهای اسلامی اشاره کردند و فرمودند: به سبب نزدیکی شعارهای مردم مصر با شعارهای انقلاب اسلامی، رئیس جمهور غافل و رو سیاه آن کشور مدعی تحریک جوانان مسلمان مصری از سوی ایران شده است. این ادعا کذب است و ما ملتهای دیگر راتحریک نمیکنیم، بلکه نام جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران به سبب برافراشتن پرچم اسلام، در میان ملتهای مسلمان نامی عزیز و محترم است و این عزت و افتخار مرهون روحیه ی بسیجی، مبارزه، جهاد و فداکاری ملت ایران است.

فرمانده کل قوا ضرورت هوشیاری و آگاهی نیروهای بسیجی را در شناخت ترفندهای دشمنان اسلام مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: عظیم ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگار امام عظیم الشأن، بسیج مردمی است که امروز در دانشگاهها، حوزه های علمیه، دستگاههای علمی، روستاها و شهرها حضور برجسته و درخشانی دارد و به برکت قدرت بسیج بود که شخصیت ملت مسلمان ایران در جهان آشکار شد. بسیج پایدار و ماندنی است و برای آنکه ایران اسلامی بتواند بار سنگین هدایت الهی و سعادت انسانها را به سرمنزل مقصود برساند بسیج باید روز بروز توسعه یابد و روحیه و معرفت بسیجی فراگیر شود.

مقام معظم رهبری ارتباط معنوی و صمیمی با خداوند متعال را مایه اصلی حیات بسیج و موجب پایداری حرکت بسیج مردمی دانستند و فرمودند: اساس بسیج در نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آگاهی است.ملت مسلمان ایران راه خود را با آگاهی انتخاب کرد و با علم و بصیرت پا در عرصه نبرد با دشمن متجاوز گذاشت لذا بسیجیان ما باید روز به روز بر آگاهی و بصیرت خود بیافزایند و با شناخت دشمن مانع از تحقق توطئه ها و ترفندهای گوناگون او شوند.

حضرت آیةالله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان بسیجیان بویژه جوانان بسیجی را به رعایت تقوی، حفظ نفس و مقاومت در برابر وسوسه های شیطان و جاذبه های گناه سفارش کردند و افزودند: دعا و تضرع در برابر عظمت خداوند متعال بزرگترینافتخار برای انسان مؤمنی است که از هیچکس و هیچ قدرتی در دنیا نمیهراسد. بازوی قوی و اراده نیرومند و پولادین نیروی مقاومت بسیج با دعا به درگاه خداوند کارآیی پیدا میکند و ما تجربه کرده ایم که در جنگ تحمیلی دلهای رزمندگان اسلام به دعا و تضرعامام عزیز و مؤمنین و صالحین استحکام مییافت و امروز ما نیز علاوه بر کمک به مردممحروم و مظلوم بوسنی و هرزگوین باید از اعماق دل برای آنان دعا کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت حضور نیروهای مقاومت بسیج در مساجد و نمازهای جماعت و نیز همکاری با ائمه جماعات جهت جاذبه بخشیدن به مساجد را یادآور شدند و در پایان سخنانشان فرمودند: رئیس جمهور عزیز ما یک بسیجی حقیقی و انقلابی و جنگ دیده است و دیگر مسئولین نیز بسیجی محسوب میشوند لذا مسئولین کشور باید قدر بسیجیان را بدانند و در تقویت روحیه و تفکر بسیجی بکوشند و متخصص، پزشک، دانشجو، روحانی، مدیر و کارمندبسیجی را در همه جا گرامی بدارند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری سرود ویژه ای در وصف مجاهدتها و ایثارگریهای نیروهای بسیجی اجرا شد و سپس سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار فرمانده نیروی مقاومت بسیج طی سخنان کوتاهی فعالیت این نیرو طی یک سال گذشته را بر شمرد و از جمله به بیان تقویت و توسعه گردانهای عاشورا، انجام مانورهایی در شهرهای مختلف و اجرای برنامه های آموزشی جهت تقویت بنیه دفاعی بسیج در مدارس کشور پرداخت.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه، فرماندهان و مسئولین نیروی مقاومت بسیج، فرماندهان گردانهای عاشورا و هسته های حزب الله مقاومت بسیج، فرماندهان نواحی و پایگاههای مقاومت بسیج سراسر کشور، مسئولین سازمان حفاظت و اطلاعات کل سپاه پاسداران و مسئولین حفاظت نواحی لشگرها و تیپ های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.