• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/07/18

بازدید فرمانده کل قوا از پایگاه هشتم نیروی هوایی شهید بابایی

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سفر سه روزه خود به استان محروم و عشایرنشین چهارمحال و بختیاری پایان دادند و صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک یگانهای منتخب نیروهای مسلح در پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی اصفهان شرکت کردند.

به هنگام ورود فرمانده کل قوا به میدان صبحگاه سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و سپس حضرت آیت‌الله خامنه ای از یگانهای نظامی مستقر در میدان سان دیدند و در برابر یادواره ی شهدای نیروی هوایی با قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا با حضور در محل جایگاه طی سخنانی به افزایش روز افزون کیفیت ها و ارزشهای نظامی و اسلامی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و با بیان خدمات برجسته ی نیروهای پایگاه هوایی اصفهان در طول جنگ تحمیلی فرمودند: این پایگاه با دهها هزار ساعت پرواز جنگی و خدمات گوناگون تهاجمی و تدافعی و وارد آوردن خسارات سنگین به دشمن متجاوز، سوابقی درخشان و افتخاراتی بزرگ در پرونده ی خود به ثبت رسانده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخورداری نیروهای مسلح از عزت و افتخار نزد ملت مسلمان ایران فرمودند: نیروهای قدرتمند ما در ارتش و سپاه در صحنه ی دفاع از میهن اسلامی توانستند ارزش خود را بازیابند و با اثبات صداقت و صمیمیت خود به عنوان یکی از عناصر و ارکان حقیقی نظام اسلامی محسوب شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم برخورداری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از تکنولوژی و علوم پیشرفته نظامی را مورد تأکید قرار دادند وفرمودند: دست اندرکاران تبلیغات جهانی با هوچی‌گری های خود، ایران اسلامی را به نظامی گری متهم می کنند، اما این تبلیغات بی‌محتوا نزد ما فاقد هرگونه ارزش است. ما ارتش و سپاه و امکانات و تجهیزات نظامی را نه برای تجاوز به دیگران و دست اندازی به همسایگان بلکه برای دفاع از خود می خواهیم و از آنجا که نظام اسلامی به لحاظ طبیعت ظلم ستیزی اش، پیوسته با ظالمان و مستکبران جهان روبروست باید همواره به قدرت دفاع از خود بیافزاید. دشمنان اسلام تلاش می کنند تا برایت تحقق اهداف شوم خویش قدرت دفاعی را از جمهوری اسلامی ایران سلب کنند، اما نظام اسلامی خام تبلیغات استکباری نخواهد شد و برای آن هیچ ارزشی قائل نیست.

فرمانده کل قوا با افشای ماهیت تبلیغات استکباری علیه ملتهای مسلمان فرمودند: قدرتهای جهانی، رژیم متجاوز عراق را در طول جنگ تحمیلی تجهیز کردند و انواع سلاحهای پیشرفته نظامی را در اختیار اسرائیل غاصب و متجاوز و رژیمهای وابسته و سرسپرده در اقصی نقاط جهان قرار میدهند. اما هنگامی که ملتی مسلمان و مظلوم نظیر مردم بوسنی و هرزگوین در مقابل دشمن قرار می گیرند از رسیدن حتی یک تفنگ به آنها جنجال براه می‌اندازند و این مسأله ماهیت تبلیغات ضد انسانی آنها را روشن میکند.

فرمانده کل قوا بیشترین امید جمهوری اسلامی ایران را تکیه بر نیروهای ذاتی و درونی ملت مسلمان ایران دانستند و فرمودند: نیروهای مسلح ما باید به همت جوانان متفکر و دستهای ماهر ومبتکر و برخوردار از روح سازندگی تجهیز شود اما در عین حال با این اعتقاد که تکنولوژی و علم امروز جهان به همه ی بشریت تعلق دارد خود را از بکارگرفتن تکنولوژی پیشرفته نظامی نیز محروم نمی کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی به مهارت و تسلط روز افزون نیروهای خودی بر تجهیزات پیچیده و مدرن اشاره کردند و افزودند: محصول همه تلاشها برای حفاظت از انقلاب، استقلال و آزادی ملی و پیروی نکردن از قدرتهای بزرگ است. این دستاوردها که ملت ما با نثار خون خود به دست آورده است، قدرتهای بزرگ را خشمگین میکند، اما ملت و دولت اسلامی ایران برای خشم استکبار هیچگونه ابهت و ارزشی قائل نیستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مخالفت و آشتی ناپذیری ملتهای آزاده بویژه ملت مسلمان ایران را با اقدامات خودسرانه و مستبدانه قدرتهای جهانی مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: ما ملت بزرگی هستیم و تصمیم گرفته ایم استعدادهای فراوان و امکانات بی شمار خود را احیاء کنیم تا ملتهای در بند و ستم کشیده بتوانند با اعتماد و اطمینان روش ملت ایران را الگوی خود قرار دهند.

فرمانده کل قوا تبلیغات استکباری درباره ی جزایر متعلق به ایران در خلیج فارس را جنجال دروغین و مصنوعی توصیف کردند و افزودند: نیروهای مسلح جمهوریاسلامی ایران و ملت انقلابی و حاضر در صحنه ما برای جلوگیری از طمع ورزیهای دشمنان باید پیوسته آمادگی خود را حفظ کنند. ما هرگز جنگ طلب نبوده و نیستیم و اگر عراق جنگ را علیه ما شروع نمیکرد، هرگز با او جنگ نمیداشتیم . ما در عین بیزاری از جنگ بر حفظ آمادگی خود برای دفاع از اسلام، انقلاب و میهن اسلامی تأکید داریم. تجاوز به این کشور و آب و خاک نتیجه ای جز بیچارگی متجاوز در پی نخواهد داشت و تجربه عراق آن را نشان داده است.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات حضرت آیةالله خامنه ای تیمسار سرتیپ ستاری فرمانده نیروی هوایی، مقدم فرمانده کل قوا را گرامی داشت و حضور معظم له را در پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی موجب افتخار پرسنل نیروی هوایی دانست.

این گزارش همچنین حاکیست در این مراسم که آیةالله طاهری نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رؤسای ستاد مشترک ارتش و سپاه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، رئیس گروه مشاوران نظامی فرمانده کل قوا، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی و رئیس دفتر عمومی حفاظت فرماندهی کل قوا، فرماندهان نیروهای سه گانه و نمایندگان ولی فقیه در ارتش و سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، استاندار اصفهان و خانواده معظم شهدای نیروی هوایی حضور داشتند، 54 فروند هواپیماهای شکاری و آموزشی از نوع اف - 14، تی - 33 و پی سی - 7 با آرایش بسیار زیبائی بر فراز منطقه صبحگاه مشترک رژه رفتند.

بر اساس این گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان مراسم صبحگاه مشترک پایگاه هشتم شهید بابائی اصفهان ضمن حضور در نمایشگاه جهاد خود کفایی نیروی هوایی، هزاران قطعه از تجهیزات مربوط به هواپیماهای شکاری و آموزشی نیروی هوایی را که طی 8 سال گذشته در ایران ساخته و یا تعمیر شده است مورد بازدید قرار دادند و طی آن مسئولین هر یک از قسمتهای این نمایشگاه توضیحاتی را پیرامون مراحل اجرائی و طراحی دستگاهها و قطعات ساخته شده در داخل ایران به استحضار فرمانده کل قوا رساندند.

در این نمایشگاه نمونه‌ای از سیمیلاتور هواپیمای پی سی - 7 که برای اولین بار در ایران و کشورهای منطقه طراحی و ساخته شده است به معرض نمایش گذاشته شده است. به گفته ی متخصصین سازندهی این دستگاه، طراحی، ساخت، نگهداری و استفاده از این دستگاه حائز اهمیت فراوانیاست و از نظر قیمت نیز این دستگاه تفاوت فاحشی با مشابه خارجی آن دارد. مقام معظم رهبری همچنین در آشیانه ی یکی از هواپیماهای اف - 14 حضور یافتند و متخصصین ذیربط گزارشی را از نحوه ی بازسازی این هواپیما و دیگر هواپیماهایی که در جریان جنگ تحمیلی آسیب دیده بود به استحضار رساندند. در این محل فرمانده کل قوا همچنین با چگونگی ساخت صندلی رهاساز و نحوه ی تعبیه آن بجای صندلی ثابت در هواپیماهایپی سی - 7 آشنا شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از ظهر امروز پس از بازدید ازنمایشگاه خودکفایی پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی اصفهان در سالن توجیه عملیات این پایگاه در جمع خلبانان حضور یافتند و به چهارتن از خلبانانی که موفق به فرود موفقیت آمیز هواپیماهای آسیب دیده خود در جریان جنگ تحمیلی شده بودند و نیز به 12تن از قهرمانان مسابقات تیراندازی هوا به زمین که اخیراً در پایگاه هوایی دزفول برگزار شده است، جوایزی را اهداء کردند.

در این مراسم تیمسار ستاری گزارشی ازچگونگی برگزاری مسابقات تیراندازی هوا به زمین ارائه کرد و نقش خلبانان نیروی هوایی در عملیات موفقیت آمیز مرصاد 2 را حائز اهمیت زیادی دانست.

رهبر انقلاب اسلامی در محل اجتماع خلبانان پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی طی سخنانی به بیان تلاشهای ارزشمند و فداکارانه پرسنل نیروی هوایی بویژه خلبانان هواپیماهای شکاری بمب افکن نیروی هوایی پرداختند و فرمودند: ملت ایران امروز میتواند ادعا کند که با سربلندی یک آزمایش سخت تاریخی را پشت سرگذاشته است که سهم مهمی از این موفقیت افتخار آمیز متوجه ارتش و بخش بارزی از آن متوجه نیروی هوایی بویژه خلبانان هواپیماهای شکاری است که با روحیه ی بسیار بالایی به قلب خطر رفتند و از دشمن بیمی به خود راه ندادند.

فرمانده کل قوا از مجاهدتهای نیروی هوایی در جنگ تحمیلیو تلاش در جهت خودکفایی ابراز رضایت کردند و فرمودند: اینجانب مراتب تکریم واحترام خود را نسبت به خلبانانی که جان خود را در معرض خطر قرار دادند وهواپیماهای مشتعل و آسیب دیده را بر زمین نشاندند تا سرمایه کشور را نجات دهند ابراز می دارم. این روحیه در معیارهای اسلامی ارزش بسیار بالایی دارد و باید درتمامی زمینه ها گسترش یابد.

مقام معظم رهبری به مشکلاتی که استکبار جهانی در طول سیزده سال گذشته برای جمهوری اسلامی ایران بوجود آورده است اشاره کردند و فرمودند: به رغم تمامی مشکلات و تلاشهای مستمر قدرتهای استکباری علیه ملت ایران، امروز جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اعتبار و قدرت نظامی و اقتصادی نسبت به گذشته استحکام بیشتری یافته است. لذا مجموعه ی ما باید مرکب از عناصری دلسوز، فعال و سرشار از امید و نشاط باشد تا بتواند وظایف خود را در جهت اهداف عالی نظام و اقتدار کشور اسلامی به انجام رساند. فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان بر تصمیم راسخ مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای تهیه ی نیازهای دفاعی نیروهای مسلح تأکیدکردند و اهمیت برخورداری این نیروها از ایمان، علاقه، دلسوزی و انگیزه برای کار را خاطر نشان ساختند.