• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1388/01/02

مراسم ترحیم همسر گرامی امام خمینی با حضور رهبر انقلاب

مراسم گرامیداشت و ترحیم مرحومه خانم ثقفی -همسر مکرّمه‌ی حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران- عصر امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حسینیه‌ی امام خمینی رحمةالله‌علیه برگزار شد.
رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با قرائت فاتحه و تلاوت آیاتی از قرآن از درگاه خداوند متعال برای همسر گرامی حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه علو درجات و رحمت واسعه‌ی الهی مسئلت کردند.
در این مراسم که حجت‌الاسلام حاج سیدحسن خمینی، اعضای خانواده‌ی امام راحل و بستگان آن بانوی پرهیزگار و همچنین رؤسای جمهور، قوه‌ی قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شخصیت‌های عالیرتبه‌ی کشوری و لشکری و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قاریان و مداحان آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت و مدیحه‌سرایی کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علم‌الهدی با اشاره به نقش مهم همسر مکرّمه‌ی امام راحل در دوران نهضت اسلامی گفت: حضور، پایداری و فداکاری آن بانوی بزرگوار از آغاز حرکتِ سازنده‌ی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، از او شخصیتی برجسته و اسوه ساخت.
حجت‌الاسلام‌ علم‌الهدی افزود: همسر گرامی امام از دوران جوانی تا کمال فقهی و مرجعیت منحصر به فرد و رهبری امام امت، همواره یار و همراه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بود و حق بزرگی به گردن این امت دارد.