• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1371/03/30

دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب

همزمان با خجسته روز عید سعید غدیر مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی درحسینیه ی امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند و طی آن آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور این عید بزرگ را به محضر ایشان تبریک گفت.

در این دیدار مقام معظم رهبری متقابلاً عید خجسته غدیر را به عموم مسلمانان، مستضعفان و عدالت خواهان جهان و آحاد ملت مسلمان و انقلابی ایران تبریک گفتند و طی سخنانی به بیان فضائل برجسته ی حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) پرداختند و انتصاب آن حضرت در غدیر خم بعنوان ولی امر مسلمانان را مقطع تعیین کننده ی معیارها و ارزشهای حاکمیت اسلامی دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی ازحضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به عنوان انسانی کامل و برخوردار از حد اعلای تقوا، فداکار در راه دین، بی رغبت نسبت به مطامع دنیوی و آزموده شده در میدانهای علم و دانش وقضاوت یاد کردند و فرمودند: مطرح شدن علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) به عنوان حاکم و ولی اسلامی در غدیر خم، درسی فراموش نشدنی برای تمامی مسلمانان است که شایستگی حکومت بر امت اسلامی از آن کسی است که نزدیک به این نمونه و الگو یعنی برخوردار ازفهم و عمل و جهاد اسلامی و انفاق و گذشت و تواضع و فروتنی در مقابل بندگان خدا باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای قوام جامعه ی اسلامی و الگو و نمونه شدن آن را در سایه ی اقامه قسط و عدل ممکن دانستند و افزودند: استقرار عدل الهی و اسلامی در خلافت و حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) در اولویت اول قرار داشت و انتصاب آن حضرت به حکومت و ولایت امری مسلمین از سوی پیامبر اکرم(ص) در حقیقت بیان کننده ی اهمیت اقامه عدل در جامعه اسلامی است. حضرت علی(ع) به عنوان دست پرورده، شاگر، مطیع و مجری فرمان پیامبر بزرگوار اسلام، بیشترین اهتمام خود را بر استقرار عدل در جامعه ی اسلامی متمرکز کرد. زیرا آن را مایه ی حیات اسلام می دانست.

رهبر انقلاب اسلامی از فقدان عدالت به عنوان مشکل امروز بشریت نام بردند و با اشاره به نحوه ی استقرار عدالت درجامعه‌ی اسلامی فرمودند: امروز کسانی که با بیت المال مسلمین سر و کار دارند باید از اسراف و نیز خرج کردن بیت المال در مصارف غیر عمومی خودداری کنند. اسراف و بکار گرفتن بیت المال در مصارف شخصی و دوستان و نزدیکان تخلف از عدل و قرار واقعی در امر بیت المال است.

رهبر انقلاب اسلامی لزوم خودداری از ایجاد دستگاههای زائد و کاغذ پراکنی های بیهوده و تضییع کننده وقت را خاطر نشان ساختند و با تأکید بر ضرورت امانتداری مسئولان در حفظ و حراست از بیت المال مسلمین فرمودند: بطور بدیهی بشر معمولی قادر به اقامه ی عدل امیرالمؤمنین(ع) و مشی کردن زندگی آن حضرت نیست. اما تلاشها باید در جهت نزدیک شدن به آن نمونه کامل باشد، چه در غیر اینصورت اگر حرکت ما در مسیر دور شدن از آن نمونه کامل باشد، انحراف و خطا خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مخالفت و دشمنی ابرقدرتها با جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران را ناشی از عدالتخواهی ایران اسلامی دانستند و فرمودند: امروز جامعه ی اسلامی ما خواهان اقامه ی عدالت بین همه‌ی ملتها و انسانها بدون ملاحظه ی نژاد، رنگ و مذهب آنان است. اما ابرقدرتها که موجودیت خود را بر زورگویی، زیاده طلبی و تصرف محیطزندگی ملت ها بنا کرده اند، نمی توانند تحقق چنین خواسته ای را تحمل کنند. بنابراین برای در انزوا قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و ضربه زدن به آن، تمامی توان و قدرت خود را در زمینه های تبلیغاتی، سیاسی و اقتصادی بکار گرفته اند و این مسأله هراس آنان را از عدالت اسلامی که ملت بزرگ ایران منادی آن است، نشان میدهد.

رهبر انقلاب اسلامی عدالتخواهی ملتها و امید و دلگرمی آنان به فداکاری، صبر و وفاداری، و عشق ملت بزرگ ایران به اسلام، قرآن و مقام ولایت عظما را یاد آور شدند و فرمودند: ایستادگی ملت مسلمان ما در برابر ظلم و جور قدرتهای سلطه گر، ملتهای مستضعف را نیز وارد میدان مقابله با استکبار کرده است و امروز ملتها دریافته اند که ایستادگی و پایداری بر معیارها و ارزشهایی که غدیر سمبل و رمز واقعی آن است تنها راه مطمئن برای غلبه بر ظلم، تعدی، تجاوز و نامردمی استکبار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان رفاه، سعادت و امنیت واقعی برای یک ملت را درسایه ی ایمان به خدا و حاکمیت ارزشهای الهی، قابل تأمین خواندند و فرمودند: امروز ملت ما عزیز، سربلند و مستقل است و تحت نفوذ هیچ سیاست بیگانه‌ای قرار ندارد و نیروهای کارآمد برای پیشرفت کشور آماده کار و تلاش و برنامه‌ریزی هستند.

بنابرهمین گزارش پیش از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور طی سخنان کوتاهی از واقعه ی عظیم غدیر خم به عنوان یکی از مهمترین تدابیر الهی برای اداره ی جامعه به شیوه ی انسانی و آسمانی یاد کرد وگفت: شرایط ولی امر و مدیر اصلی جامعه در مکتب ولایت بهترین وسیله ی صمیمیت میان مسئولان و مردم و آرام کننده دلهای مؤمنان است. فقاهت، عدالت، تقوا، آگاهی به شرایط زمان، شجاعت، مدیریت و تدبیر، ارزشهای والای رهبر و مایه‌ی آرامش و اطمینان خاطر امت است و با چنین سرمایه ی ممتازی، ما قادر به عبور از سخت ترین شرایط کشور یعنی دوران بازسازی همانند دوران جنگ و قبل از آن خواهیم بود. رئیس جمهور صمیمیت، وحدت و هماهنگی میان رهبر، مسئولان و مردم را مرهون اصل بزرگ ولایت فقیه ذکر کرد و گفت: رهبری انقلاب اسلامی الهام گرفته از فرمان الهی و حرکت پیامبر عظیم الشأن اسلام در غدیر خم است و تثبیت این مسأله را باید بزرگترین خدمت حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه به تاریخ اسلام دانست.

این گزارش حاکیست در این دیدار همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی، اعضای شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز تهران، هیئت، دولت و مسئولین دستگاههای اجرایی و قضایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، نمایندگان ولی فقیه در ارگانها و نهادهای انقلابی ، ائمه جمعه مراکز استانها، استانداران سراسر کشور ، جمعی از مدیران رسانه‌های گروهی و کاروان بسیجیان، جانبازان، خانواده‌ی شهدا و آزادگان شهرستانهای گناوه، ریگ و دیلم از استان بوشهر حضور داشتند.