• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/12/02
خبر | سال 1370

دیدار آیات عظام گلپایگانی و اراکی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در آخرین روز از سفرشان به شهر مقدس قم صبح امروز با حضرات آیات عظام گلپایگانی و اراکی دیدار و گفتگو کردند.

مقام معظم رهبری در دیدار با حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی جویای وضعیت جسمانی و سلامتی ایشان شدند و مراتب خوشحالی خود را از نشاط روحی و سلامت جسمی معظم له ابراز داشتند. رهبر انقلاب اسلامی وجود مراجع عالیقدر اسلام در شهر قم را یکی از برکات بسیار مهم این شهر مقدس ذکر کردند و با اشاره به تأکید خاص حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی به لزوم نظم و ترتیب در حوزه های علمیه، اظهار امیدواری کردند که حوزه ها بتوانند با طبقه بندی علوم مختلف و استفاده از پیشرفتهای فنی جهان، راه را برای استفاده هرچه بهتر از استعدادهای درخشان طلاب و فضلا فراهم سازند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی نیز در این دیدار برای پیروزی و موفقیت اهداف عالیه اسلام ومسلمین دعا کردند و توفیقات هرچه بیشتر حضرت آیت الله خامنه ای را از خدای متعال خواستار شدند.

بر پایه همین گزارش رهبر انقلاب اسلامی همچنین در قم با حضرت آیت الله العظمی اراکی دیدار کردند و ضمن اطلاع از سلامتی ایشان برای طول عمر توأم باصحت و کرامت معظم له دعا کردند.

آیت الله العظمی اراکی در این دیدار از مقام شامخ و رفیع حضرت امام تجلیل کردند و فرمودند: انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند است که با رهبری بنده ی برگزیده او «امام خمینی رضوان الله تعالی علیه» به پیروزی رسید.

امروز با گذشت 13سال از پیروزی انقلاب، اسلام به پیشرفتهای بزرگی دستیافته و امید است به موفقیتهای بیشتری نیز نایل آید.

ایشان در بیان شخصیت استثنایی حضرت امام فرمودند: آنچه خوبان همه دارند امام یکجا داشت . قلب او به عشق اسلام می تپید و امام مصداق این جمله است: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق - ثبت است در جریده عالم دوام ما.

حضرت آیت الله العظمی اراکی همچنین به رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: حضرتعالی از خدمتگزاران به اسلام و عارف و عامل بهاحکام هستید لذا باید در برابر هرکسی که بخواهد گامی برخلاف اسلام و انقلاب اسلامی بردارد بشدت مقابله کنید و به حراست از این نعمت بزرگ خداوند بپردازید.

در پایان این دیدار حضرت آیت الله خامنه ای وجود حضرت آیت الله العظمی اراکی را یک ذخیره ی الهی برای اسلام و مسلمین خواندند و برای سلامتی جسمی ایشان به درگاه خدای متعال دعا کردند.

برپایه همین گزارش مقام معظم رهبری با انجام این دیدارها به سفر سه روزه خود از شهر مقدس قم پایان دادند و به تهران بازگشتند.