• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/10/19

دیدار مردم قم با رهبر انقلاب در سالروز قیام 19 دی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار طبقات مختلف مردم شهر خون و قیامِ قم، با ایشان طی سخنانی مردمی بودن انقلاب و نظام اسلامی وپیوند مستحکم میان مردم و مسئولین را موجب ناکامی قدرتهای طمعکار جهانی و بی اثرشدن توطئه های گوناگون آمریکای جهانخوار علیه جمهوری اسلامی ایران دانستند واضمحلال قدرت آمریکا را در آینده اجتناب ناپذیر توصیف کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار که به مناسبت 19دی سالروز قیام خونین مردم قم انجام شد در بیاناتشان به افشای ترفندهای تبلیغاتی استکبار جهانی پرداختند و فرمودند: قدرت، جرأت و توان معنوی مسئولین خدمتگزار برای مقابله با تهدیدات قدرتهای شیطانی از پشتیبانی مردم ناشی می شود. اتصال نظام، دولت و مسئولین با مردم و شور و اخلاص و فداکاری های بی نظیر و مستمر فرزندان اسلام در صحنه های مختلف، آمریکا و هم پیمانان او را به تحمل حکومت اسلامی و برافراشته بودن پرچم اسلام در دنیا ناگزیر کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی،فرمودند: انتخابات حقیقت عظیمی است که حضور مردم را در صحنه نشان میدهد لذا انتخابات مجلس شورای اسلامی باید پرشورتر، آگاهانه تر و با شرکت وسیع و یکپارچه ی مردم برگزار شود و مبادا در محدوده ی نظام اسلامی افرادی با سخن و قلم خود به خواست دشمن عمل کنند و مردم را در مورد انتخابات در شک و تردید قرار دهند. دشمن همواره تلاش کرده است تا هر آنچه را که از حضور مردم حکایت دارد کتمان کند و ما خط تفرقه افکنانه تبلیغاتی رسانه های خبری استکبار و حساسیت آمریکا نسبت به انتخابات مجلس را بخوبی درک میکنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه ای به تلاش دستگاههای تبلیغاتی،سیاسی و برنامه ریزی استکبار جهانی برای ایجاد فاصله و جدائی میان مردم و مسئولین نظام اشاره کردند و فرمودند: دشمنان اسلام امروز با انجام تبلیغات دروغین و یأس آور، تهمت زدنها، فشارهای اقتصادی به شکلهای مختلف و پیچیده و کارشکنی های خباثت آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی، سعی دارند تا ملت مسلمان ایران که لیاقت خود را به اثبات رسانده است، از نظام اسلامی دلسرد و مأیوس کنند،اما محبت، عطوفت، اعتماد روز افزون و پیوند مستحکم میان مردم و مسئولین که امروز شاهد آن هستیم مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام، بویژه شیطان بزرگ آمریکا خواهدبود.

مقام معظم رهبری در ادامه ی بیاناتشان از بیداری ملتها به عنوان یکی ازاهداف بزرگ انقلاب اسلامی یاد کردند و فرمودند: ملتها از سلطه ی پنجه های خونین استکبار به جان آمده اند؛ با بیداری ملتها، این سلطه ی جهنمی باید از میان برداشته شود تا ملتها بر سرنوشت خود حاکم باشند. بی شک قدرت آمریکا از بین رفتنی است وکسانی که به آن چشم امید دوخته اند دچار توهم و بدفهمی هستند. رهبر انقلاب اسلامی مسئله ی حقوق بشر را حربه ای برای اهداف ضد انسانی آمریکا ذکر کردند و فرمودند:رژیم آمریکا که ادعای سرپرستی و صاحب اختیار بودن در دنیا را دارد اصلا ملتها وحتی ملت آمریکا را به حساب نمی آورد و برای نفوس بشری ارزشی قائل نیست. عنوان«حقوق بشر» حربه ای است که آمریکا با آن به جنگ با هر دولتی که مخالف او باشدمی رود و آن را تحت فشار قرار می دهد. امروز در کشورهای تحت سلطه ی رژیم آمریکاچیزی به نام حقوق بشر وجود ندارد و هیچکس هم متعرض آنها نمیشود، اما از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون استکبار جهانی همواره با حربه ی عوام فریبانه ی حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران جنجال آفرینی کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای بر مطرح نبودن حقوق بشر و کرامت انسانی در ادعاهای ظاهر فریبانه و دروغین آمریکا تأکیدکردند و خطاب به سردمداران رژیم آمریکا فرمودند: شما حق نظارت بر انتخابات درکشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و یا هیچ نقطه ی دیگری از دنیا را ندارید. مگرشما قیم ملت ها هستید که میخواهید برای آنان تصمیم بگیرید؟ شما بزرگترین اهانت رابه ملتها می کنید و با اتکاء به سلاح اتمی، حق وتو، ثروت و دستگاه جاسوسی گسترده ی خود در همه جا و در همه ی امور دخالت کرده و در عین حال با وقاحت تمام مدعی طرفداری از حقوق بشر هستید.

مقام معظم رهبری با اشاره به شایعه پراکنی دستگاه تبلیغاتی استکبار جهانی مبنی بر تلاش ایران برای خرید سلاح فرمودند: اگر تهیه ی سلاح جرم محسوب میشود چرا آمریکا و هم پیمانانش با وام دادن و کمکهای مالی بهکشورهای زیر نفوذ خود میلیاردها دلار سلاح می فروشند؟‌ به شما چه ربطی دارد که کشوری برای خود سلاح تهیه میکند یا نه؟ مگر ملتها برای تهیه ی سلاح باید از شمااجازه بگیرند؟ ملت مسلمان، انقلابی و با ایمان ایران ریاست دروغین و جعلی را برای آمریکا و هیچ قدرت دیگری نسبت به ملتها نمی پذیرد و به تبلیغات کذب استکبار که هدف از آن فشار بر ملت ایران است توجه نخواهد کرد و برای آن ارزشی قائل نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر این مطلب که اساس انقلاب اسلامی بر انسان سازی استوار است فرمودند: نسل نو، این فرصت را دارد که در سایه ی حکومت اسلامی درون و باطن خود را اسلامی کند و همت ما باید بر تهذیب نفس، ساختن باطن و تحول به سوی اخلاق الهی متمرکز باشد و مقصود از بعثت همه ی انبیاء نیز همین امر مهم بوده است. ملت ما باید در درون خود نور معنویت، صبر و یقین و عبادت و ذکر خداوند را برافروزد تا به عنوان الگوی ملتهای دیگر برای خود و آنان سعادت به ارمغان آورد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین از قیام مردم قم در 19دی ماه سال 1356 بعنوان سرآغاز حضور مردم در صحنه های نهضت خون‌بار اسلامی یاد کردند و ضمن تجلیل از شهدای عالیقدر مردم قم در این روز فرمودند: در آغاز نهضت امام عظیم الشأن، آن خلف صالح انبیاء و اولیاء و خورشید فروزان علم و تقوی که از افق قم سر برآورد به پشتیبانی شما مردم قم، استوار و نستوه و در مقابل کفر و استکبار ایستاد و فریاد دل این امت را از حنجره ی الهی خود سر داد. از این رو چهره ی قم و مردم آن بعنوان یک نقطه ی روشن و درس آموز در طول نهضت برای ملت ما و ملتهای دیگر باقی خواهد ماند.

برپایه ی همین گزارش پیش از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مراسم مرثیه خوانی و نوحه سرایی بمناسبت شهادت حضرت امام علی‌النقی(ع) در محضر رهبر انقلاب اسلامی برگزارشد و سپس حجت الاسلام سعیدی طی سخنان کوتاهی ضمن معرفی دیدار کنندگان مراتب اطاعت و تبعیت مردم قم از مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد.

این گزارش حاکیست در این دیدار علماء، فضلا، ائمه جماعات و جمع زیادی از طلاب و خواهران طلبه ی حوزه علمیه قم به همراه گروهی از خانواده های معظم شهدا، اصناف، هیئت های مذهبی ،شورای محلی، انجمن های اسلامی، مسئولان اداری و پرسنل نظامی و انتظامی شهر قم حضور داشتند.