• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/10/13

مصاحبه رهبر انقلاب در خصوص سفر به استان بوشهر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی که جهت حضور در میان مردم مناطق محروم بوشهر به این استان سفر کرده اند شب گذشته طی مصاحبه ای اعلام کردند که مبلغ سیزده میلیارد و ششصد و نود میلیون ریال(13/690/000/000ریال)برای انجام چندین پروژه زیربنائی خدماتی در این استان اختصاص یافته است.

مقام معظم رهبری در این گفتگو خدمات دولت و نظام اسلامی درجهت محرومیت زدایی از استان بوشهر را بسیار با ارزش ومفید توصیف کردند و ضمن تأکید بر لزوم ادامه تلاشهای دولت برای رفع محرومیت کامل از این استان فرمودند: من در این سفر مردم استان بوشهر را مردمی عزیز، متدین،انقلابی و برخوردار از نجابت و روح مناعت و نیز علاقمند به جمهوری اسلامی ومسئولین خدمتگزار آن یافتم. اما متأسفانه این استان در محرومیت بسر می برد و با بررسی های انجام شده، طرحهای زیر بنائی در زمینه ی آب رسانی، خدمات کشاورزی، راه سازی، برق رسانی، احداث بیمارستان. انجام خدمات و وسایل درمانی، عمران شهری و روستایی، ایجاد اماکن فرهنگی، آموزشی و ورزشی در سطح استان بوشهر طی سال جاری و سال آینده به اجرا در خواهد آمد.

حضرت آیت ا... خامنه ای با اشاره به طرح تأسیس یک مجموعه دانشگاهی در بوشهر فرمودند: مجموعه دانشگاهی بوشهر، مؤسسه مادر برای دانشکده های مختلف و محور تعلیمات عالیه در این استان خواهد بود و ما آن را یکی از طرحهای بسیار مهم و اساسی برای استان بوشهر و کشور می دانیم.

رهبر انقلاب اسلامی، اعتبارات در نظر گرفته شده برای انجام طرحهای محرومیت زدایی از استان بوشهر را سیزده میلیارد و ششصد و نود میلیون ریال اعلام کردند و فرمودند: ازمجموعه این مبلغ 435 میلیون تومان از محل اعتبارات دولت و همچنین 204 میلیون تومان نیز از سوی دفتر مناطق محروم، تأمین و پرداخت خواهد شد و 730 میلیون تومان دیگر نیز تعهد شده است که در اختیار استان قرار داده می شود.

مقام معظم رهبری با اظهار امیدواری به اینکه اجرای این طرح ها بتواند به رفع سریع محرومیت از استان بوشهر بیانجامد، فرمودند: یکی از مشکلات اساسی مردم بوشهر، کم آبی شدید بوده است که با بهره برداری از خط سوم طرح آبرسانی، این مشکل حل خواهد شد و ما انجام این کار عظیم را به مردم استان بوشهر و مسئولین خدمتگزار، تبریک می گوییم. مردم که شاهد تلاش مسئولین مؤمن و زحمتکش این استان بوده اند باید سهم خود را در پیشرفت امور کشور ایفا کنند و در زمینه های سیاسی حضور فعال داشته باشند.

بنابر همین گزارش، پیش از این گفتگو ، آقای صحرائیان، استاندار بوشهر نیز گزارشی از خدمات چشمگیر نظام اسلامی به منطقه محروم بوشهر به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند وطی آن افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی استان و طرحهای محرومیت زدایی را نشانه توجه خاص دولت در از بین بردن محرومیت های این منطقه توصیف کرد.