• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/10/08

دیدار جمعی از فرزندان شاهد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی زیادی از فرزندان فارغ التحصیل شاهد در دوره ی دکتری، کارشناسی و کاردانی با ایشان، ضمن سخنانی، لزوم رعایت تقوا و ثابت قدمی در راه شهیدان را به فرزندان شاهد گوشزد کردند و اهمیت و ارزش ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های معظم شهدا را خاطر نشان ساختند.

مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن توصیه فرزندان شاهد به تلاش مجدانه درتحصیل علم و کسب مدارج عالی علمی فرمودند: تمامی نهادی ایران اسلامی بویژه دانشگاهها و محیطهای تحصیلی باید جهت گیری انقلابی و اسلامی را که شهدای بزرگوارما طی کردند رعایت کنند. فرزندان شاهد باید با رعایت تقوا، ارزش معنوی مجاهدت پدرخود را که نزد آنها به ودیعه گذاشته شده حفظ کنند و همواره در راه شهدای عالیقدراسلام و انقلاب گام بردارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از شهدا به عنوان عناصر پولادین و استوار جبهه های جنگ یاد کردند و فرمودند: روحیه شهدا باید پیوسته در کار و تحصیل خانواده های معظم آنان جلوه گر باشد. انسان همواره در معرض ابتلا و امتحان قرار دارد و تنها با رعایت و حفظ تقوا می تواند به خود مصونیت بخشد لذا هدف از توصیه های مکرر به رعایت تقوا در قرآن کریم و لزوم سفارش به تقوا در نمازهای جمعه، حفظ و حراست از ارزشهای معنوی مجاهدت های انسان است.

رهبر انقلاب اسلامی مراتب خشنودی خود را از فارغ التحصیل شدن جمع قابل توجهی از فرزندان شاهد در تخصصهای گوناگون ابراز داشتند و در پایان سخنانشان با اشاره به اهمیت و ارزش ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های معظم شهدا،مسئولین بنیاد شهید انقلاب اسلامی را به اهتمام هر چه بیشتر در امور فرهنگی سفارش کردند.

بر پایه همین گزارش پیش ازسخنان مقام معظم رهبری حجةالاسلام والمسلمین رحیمیان قائم مقام بنیاد شهید انقلاب اسلامی گزارش کوتاهی از تحصیل فرزندان شاهد در دوره های عالی دانشگاهی ارائه کرد و طی آن برگزاری اولین جشن فارغ التحصیلی 325 نفر از فرزندان شاهد در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی را یاد آور شد.