• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/09/13

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از اقشارمختلف امت حزب‌الله با ایشان طی سخنانی به تشریح تلاش غرب برای ایجاد و تثبیت وابستگی علمی، صنعتی، تکنیکی و فنی کشورها پرداختند و با استناد به استعدادهای فراوان و توان علمی موجود در کشور تأکید کردند که ایران اسلامی باید بدست آحاد مردم مسلمان ایران و استفاده از اندوخته های علمی و صنعتی دیگران آباد شود.

مقام معظم رهبری اتکاء کشورهای استعمار زده به استفاده از محصول کار اروپایی ها و آمریکایی ها را ناشی از وجود یک تفکر و باور نادرست و گمراه کننده در این کشورها دانستند و افزودند: نقشه صنعتی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج غربی ها از کشور، نشان داده است که بیگانگان صنعت ما را بگونه ای ترتیب داده بودند که با بسته شدن دروازه های این کشور به روی آنها، ملت ایران از پیشبرد و اداره صنعت عاجز بماند. آنها بطور عمد با مفقود کردن حلقه هایی در سلسله ی صنعتی ایران، قصد داشتند تا مانع از آن شوند که این ملت بتواند روی پای خودش بایستد و به این ترتیب همیشه محتاج آنها باقی بماند.

رهبر انقلاب اسلامی فقدان روحیه ابتکار، خلاقیت و سازندگی در نیروهای تحصیل کرده را ناشی از تأثیر چنین طرز تفکری بر دانشگاهها و علوم دانشگاهی در کشورهای اسلامی و جهان سوم ذکر کردند و فرمودند: سیاست ما کسب علم، صنعت و فنون مختلف از بیگانگان و اداره و انتخاب آن بدست خودمان است. انسان باید علم را از هر کسی که آن را در اختیار دارد فرا بگیرد. اما مزدور او نباشد. ما علم را می آموزیم و آن را در خدمت سازندگی کشور بکار می بندیم.

ملت ما از استعدادهای فراوان، روح خلاقیت و توان علمی بالقوه برخوردار است. لذا نباید از کاروان علم و صنعت دنیا عقب بمانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر ملت ایران طی دهه گذشته، فرمودند: به برکت انقلاب اسلامی، ملت ایران از لحاظ پیشرفت علمی و صنعتی و اداره زندگی صنعتی به دست خود، با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. شمار زیادی از جوانان ما در زمینه صنعت و علوم گوناگون به مراتب و مدارج بالائی دست یافته و کارهای برجسته ای را به انجام رسانده اند که با اتمام آنها، در آینده ملت ایران در جریان این پیشرفت ها قرار خواهد گرفت.

مقام معظم رهبری بر تعلق علم به بشریت و منحصر نبودن آن در دست یک قوم خاص تأکید کردند و در بخش دیگری از بیاناتشان با مورد سؤال قرار دادن ضعف و نیاز کشورهای اسلامی فرمودند: بخش عظیمی از دنیا با منابع غنی و موقعیت بسیار حساس جغرافیایی در زیرپای فرزندان اسلام قرار دارد. چرا دنیای اسلام با یک میلیارد نفوس مسلمان اینقدر ضعیف و محتاج باشد؟ مسلمانان باید به عنوان یک خانواده از علم، صنعت و پول یکدیگر استفاده کرده و در مقابل دشمن جهانی خود جبهه ی نیرومندی را تشکیل دهند.

مقام معظم رهبری تعلق دنیا به آمریکا را یک تصور ابلهانه دولتمردان آمریکایی توصیف کردند و فرمودند: احساس قدرت آمریکا به خاطر آن است که برخی از ملتها و دولتها هنوز به قدرت خود پی نبرده اند. آمریکا امروز پشت سر اسرائیل غاصب و متجاوز ایستاده است تا حق فلسطینی ها را بکلی از بین ببرد و در شرایطی که صهیونیستها با بمباران جنوب لبنان، هر روز عده ای از مردم مظلوم این کشور را بدون هیچگونه جرمی می کشند، سازمانهای مدعی طرفداری از حقوق بشر دربرابر قتل عام ملتهای فلسطین و لبنان دم فرو بسته اند.

رهبر انقلاب اسلامی ملتها و دولتهای عربی و اسلامی را به مقابله با زورگوئی های آمریکا و رژیم صهیونیستی فرا خواندند و افزودند: ملت مسلمان ایران که به برکت اسلام بیدار، زنده، مستقل و آزاد شده است امروز قدرتمندانه و با صدایی رسا می گوید« اسلام و فلسطین آری، اسرائیل، آمریکا و استکبار نه». مقام معظم رهبری دربخش دیگری از سخنانشان به بیان دستاوردهای عظیمی که در سایه ی فداکاری نیروهای مسلح و بسیج عظیم مردمی بدست آمده است پرداختند و فرمودند: امروز نه تنها ملت مسلمان و نظام اسلامی ایران عزت و شرف و ناموس خود را مرهون فداکاری شهدا،جانبازان و آزادگان و رزم آوران اسلام می داند بلکه دنیای اسلام به برکت همین فداکاریها حیاتی دوباره یافته است. سرفرازی و حرکت ملت ایران به سوی عزت و سعادت روز افزون در سایه همین فداکاریها بدست آمده و باید به پاس خون شهدای عزیز و خانواده های معظم آنان ایمان، عزت نفس و روحیه ایثارگری در ما بیش از پیش تجلی یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حضور جمعی از نیروهای انتظامی در این دیدار، آنان را به نمونه شدن در سه ویژگی دیانت، اقتدار مادی و معنوی و نیز هوشیاری و هوشمندی سفارش کردند و از نیروهای انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت نام بردند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا «سلام الله» علیها اشاره کردند و ضمن تأکید بر لزوم بزرگداشت دخت گرامی پیامبر عظیم الشأن اسلام از کسبه، تجار و بازاریان خواستند روز سه شنبه هفته آینده مصادف با سالروز شهادت صدیقه کبری «سلام الله» علیها را به احترام بانوی بزرگ اسلام تعطیل کرده و مجالس عزاداری بر پا کنند.

این گزارش حاکیست در این دیدار جمعی از خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهرهای شیروان،رودسر، کلیبر، برزوک کاشان، ساوه و تهران بهمراه جمعی از ائمه محترم جمعه،نمایندان مجلس شورای اسلامی و مسئولین اداری این شهرها، گروهی از جانبازان استان خراسان و تهران، اعضای تربیت معلم بابلسر، کارکنان بانک استان خوزستان، مسئولین،کارکنان و کارگران کارخانه ایران خودرو و فرماندهان نیروی انتظامی تهران بهمراه فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی حضور داشتند.