• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/08/01

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از خانواده معظم شهدا، اقشار مختلف مردم، استادان و دانشجویان با ایشان از حب نفس و عدم تزکیه اخلاقی بعنوان عامل اصلی ظلم و تعدی قدرتهای بزرگ و ذلت پذیری جوامع بشری یاد کردند و سعادت مادی و معنوی انسان را در اجتناب از رذائل اخلاقی و اصلاح نفسانی ممکن دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار تزکیه و تطهیر نفس انسانی و کسب فضایل را اساسی ترین هدف انقلاب اسلامی ذکر کردند و فرمودند: فلاح و رستگاری مادی و معنوی انسان به اصلاح و سلامت نفس بستگی دارد. سرچشمه تمامی شرارتها از یکسو و خیرات و کمالات ازسوی دیگر در وجود انسان نهفته است و تنها با نجات از چنگال بت نفس و شهوات نفسانی است که سرچشمه ی خوبیها و زیبایی ها به روی انسان گشوده خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم خودسازی انسانها برای نجات از بدبختی و گمراهی فرمودند: فقر، بی سوادی، جنگهای خانمانسوز، استفاده از بمبهای شیمیایی، ظلم، تعدی، فریب، دروغ، زورگویی قدرتها و دولتها به مردم و ذلت پذیری بسیاری از ملتها همه از عدم تزکیه نفس و مبتلا بودن به رذایل اخلاقی ناشی می شوند. آلودگیهای نفسانی عامل بدبختی های بشری است و تنها با تهذیب اخلاقی می توان با اختلافات، دنیا طلبی ها، طمع ورزیها، بداندیشی ها و تمایلات شهوانی به مقابله برخاست. رهبر انقلاب اسلامی لزوم توأم بودن رشد مادی و معنوی را مورد تأکید قراردادند و فرمودند: رشد جامعه اسلامی از لحاظ مادی و معنوی ملتهای دیگر را به پیمودن راه اسلام تشویق و ترغیب خواهد کرد. کشورهای بزرگ دنیا امروز علی‌رغم برخوردار بودن از علم پیشرفته،‌تکنولوژی پیچیده و مصنوعات از خوشبختی واقعی و انسانی محرومند و اضطرابها،‌افسردگی ها ،‌ دوری از معنویت ها و فضائل انسانی،‌ ازهم پاشیدگی اساس خانواده و از بین رفتن پیوند فرزندان با والدین ازجمله گرفتاری های آنهاست.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان ضرورت تلاش در جهت خودسازی وبهسازی اخلاقی را به دانشجویان گوشزد کردند و خطاب به دانشجویان رشته هنر فرمودند: هنر بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم اسلامی و انسانی است. انقلاب و جامعه اسلامی برای برقراری ارتباط و ابلاغ مکنونات قلبی خود به مخاطبینش به هنرفاخر و برجسته نیاز دارد. لذا دانشجویان ما باید هنر را مغتنم بدانند و آنرا درجهت انعکاس مفاهیم و ارزشهای الهی و اسلامی مردم بکار ببرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان با اشاره به نیاز جهان به حقایق اسلامی فرمودند: امروز ملتها به آفتاب درخشان مفاهیم قرآن و معارف قرآنی محتاجند و ما وظیفه داریم با فهم درست حقایق اسلامی و عمل به آنها در جهت انعکاس صحیح معارف قرآنی و اسلامی تلاش کنیم.

بر پایه همین گزارش در این دیدار خانواده های معظم شهداء، جانبازان،اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین ادارات و سازمانها از شهرهای تهران، شهداد کرمان، قم، فشافویه، استان آذربایجان شرقی و دانشجویان جانباز و همچنین رئیس،اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه هنر تهران بهمراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه حضور داشتند.