• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/07/27

دیدار شرکت کنندگان در کنفرانس حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار شرکت کنندگان در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با ایشان، طی سخنان مهمی که خطاب به آنان ایراد فرمودند؛ به تشریح اهداف توطئه ی استکبار جهانی بر علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین پرداختند و ضرورت ارائه انواع کمکهای لازم به قیام اسلامی مردم فلسطین را مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری از مسأله فلسطین بعنوان یکی از مصائب کم نظیر تاریخ یاد کردند و فرمودند: قتل نفوس بی گناه،بی خانمان کردن و آواره ساختن انسانها، شکنجه، زجر، حبس و تبعید، اهانت به کرامت انسانی، نابود کردن سرمایه های بشری، ظلم و اختناق از جمله مصائبی هستند که ملت فلسطین در طول 45 سال گذشته متحمل شده است و این در حالی است که هر یک از این مصائب به تنهایی می تواند بشریت را جریحه دار و دغدار کند. امروز هیچ ملتی را نمی توان یافت که در این مدت به اندازه ی ملت فلسطین شکنجه دیده، مصیبت تحمل کرده،عزیزانش را از دست داده و حقوقش نادیده گرفته شده باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدعیان طرفداری از حقوق بشر را بخاطر نادیده گرفتن مصائب مردم فلسطین مورد سئوال قراردادند و فرمودند: تلاش برای وارونه جلوه دادن حقیقت مسأله فلسطین توطئه بزرگی است که امروز دستگاه تبلیغاتی و مطبوعات وابسته به استکبار و صهیونیزم به اجرای آن پرداخته اند. آنها هر اقدامی را که ملت فلسطین در وطن خود و برای احقاق حقوق انسانی و ملی خود انجام می دهد تروریسم معرفی می کنند و آن را به تأیید دنیای به اصطلاح متمدن و طرفدار حقوق بشر می رسانند. امروز آمریکا، بلندگوهای استکباری و قدرتمندان جهان در مخالفت با ملت مظلوم فلسطین و همسویی با رژیم غاصب صهیونیستی موضع گرفته اند و دست بدست هم داده اند تا حقوق ملت فلسطین را تضییع کنند.

ولی امر مسلمین جهاد ملت فلسطین برای احیای حق ملیت خود را مبارزه ای عادلانه توصیف کردند و با مورد سئوال قراردادن تلاشهایی که برای محروم کردن ملت فلسطین از حق داشتن سرزمین، به انجام می رسد، فرمودند: سرزمین فلسطین قلب جغرافیایی جهان اسلام است و دنیای استکباری قصد دارد تا از آنجا اسلام را بکوبد ملتهای مسلمان را تحت فشار قراردهد و از حرکتهای اسلامی ممانعت کند. رژیم صهیونیستی قائم مقام حضور استکبار و تأمین کننده منافع آمریکا در این نقطه از جهان اسلام است و تبلیغات دروغین و خباثت آمیز آنها قادر به فریب ملتها نخواهد بود.

مقام معظم رهبری ضمن مردود دانستن مذاکره با رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان یک راه حل برای مسئله فلسطین فرمودند: کسانی که بدنبال تأمین صلح در این منطقه از جهان هستند باید فلسطین رابه صاحبان واقعی آن بازگردانند. فلسطین متعلق به ملت فلسطین است و کسانی که باملیتهای روسی، انگلیسی، آمریکایی، آفریقایی، آسیایی و از دیگر کشورها درسرزمینهای اشغالی جمع شده اند، باید فلسطین را ترک کرده و به کشور خود بازگردانده شوند. چه درغیر این صورت مسئله فلسطین حل نمی شود و مبارزات مردم فلسطین خاموش نخواهدشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به قدرت عظیم ملتهای مسلمان اشاره کردند و فرمودند: امروز دنیا به نفت و منطقه حساس زندگی مسلمانان محتاج است. امت اسلامی یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهد و بزرگترین ابزارهای قدرت را نیز در اختیار خود دارد لذا مسلمانان نباید به آنچه که آمریکا می خواهد تحمیل کند،‌تن در دهند و آن را بپذیرند. این یک واقعیت قابل تحقق و عمل است و ما باید همت کرده و با این تکلیف عظیم الهی و اسلامی صادقانه برخورد کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید برلزوم کمک به مبارزه ملت مسلمان فلسطین در سرزمینهای اشغالی فرمودند: ما سازمانی را نماینده واقعی مردم فلسطین می دانیم که در راه آرمان فلسطین مبارزه کند. عناصر سازشکاری که نگران منافع شخصی خود هستند و بر سر آرمان فلسطین با دشمن معامله می کنند. از حمایتها و کمکهای مسلمانان محرومند و ملتهای مسلمان باید ارائه انواع کمک به انتفاضه و قیام اسلامی مردم مبارز در داخل فلسطین اشغالی را برای خود یک تکلیف شرعی، الهی و انسانی بدانند.

مقام معظم رهبری دربخش دیگری از بیاناتشان با پایان ناپذیر خواندن خواسته های استکبار و تأکید بر استمرار دشمنی آمریکا واسرائیل با امت اسلام فرمودند: اگر امروز مسلمانان عقب بنشینند، دشمن یک سنگر جلو خواهد آمد. امروز زمان تصمیم گیری قطعی و انجام یک حرکت قاطع است. مجالس اسلامی باید در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم گیری کنند و آنرا به اجراء درآورند و روشنفکرانو نویسندگان افکار عمومی را بیدار کنند. ملت بزرگ و پر افتخار ایران نیز علی‌رغمدشمنی ها و تهدیدهای استکبار در حد توان و قدرت خود همچون گذشته به این تکلیف الهی عمل خواهد کرد. حمایت از ملت مظلوم فلسطین وظیفه ی ماست و در این راه انجام آن از هیچ تهدیدی نمی هراسیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان از مجلس شورای اسلامی به خاطر برگزاری این کنفرانس مهم بین المللی تشکر کردند و ضمن مبارک خواندن این کنفرانس از شرکت کنندگان خواستند تا به هر طریق ممکن قیام اسلامی مردم فلسطین را مورد حمایت قرار دهند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنان کوتاهی به بیان اهداف کنفرانس پرداخت و گفت: برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در تهران نقطه ی عطف و حرکت مقدسی در جهت خنثی کردن توطئه ی بزرگ آمریکا برعلیه ملت فلسطین خواهد بود.

وی در سخنان خود همچنین یاد شهدای فلسطین را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد که کمکهای همه جانبه ی ملتهای مسلمان به مبارزات اسلامی ملت فلسطین تا آزادی سرزمین مقدس فلسطین ادامه یابد.