• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/07/24

حضور رهبر انقلاب در قرارگاه نیروی زمینی سپاه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز بمنظور ارزیابی قدرت و توان رزمی نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی ‌در قرارگاه این نیرو حضور یافتند و طی سخنانی که در جمع فرماندهان و یگانهای نمونه نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ ایراد فرمودند ضرورت تقویت بنیه ی معنوی، اهمیت دادن به نظم و انضباط، آموزش و تمرین نظامی، استحکام سازماندهی و پیشرفت دانش نظامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد تأکید قراردادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به بیان چگونگی در انزوا قرار گرفتن اسلام در طول سالیان متمادی پرداختند و ضمن تأکید بر تحقق قطعی وعده خداوند مبنی بر پیروزی اسلام بر کفر و الحاد فرمودند: تقدیر الهی بر آن شد تا دوران انزوا و غربت اسلام بدست یکی از شایسته ترین و برترین بندگانش پایان یابد و امروز اسلام وارد عرصه ی زندگی انسانها شده است تا وعده ی حق خداوند در غلبه ارزشهای الهی بر تمامی مادی گریهای کوته نظرانه تحقق یابد و تردیدی نیست که اسلام بر تفکرات پوشالی و تحمیل شده بر بشریت مظلوم فائق خواهدآمد.

رهبر انقلاب اسلامی از جنگ تحمیلی بعنوان یکی از توطئه های جبهه ی کفر برعلیه حرکت اسلامی یاد کردند و فرمودند: با یکسو شدن قدرتهای استکباری در جهان چشمها به سوی اسلام قهرمان هزار و چهارصد ساله دوخته شده است زیرا امروز اسلام قدرتمندانه به صحنه آمده و ضمن اعلام مسئولیت خود به جهان با قدرت هرچه تمامتر در برابر زورمندان مادی جهان ایستاده است.

مقام معظم رهبری ملت مسلمان و انقلابی ایران را مرکز امید و آمال مظلومان جهان خواندند و فرمودند: امروز ملت مظلوم فلسطین و نیروهای آگاه و روشنفکر مسلمان به ملت بزرگ ایران که پرچم برافراشته شده ی نهضت عظیم اسلامی را به دست گرفته است، چشم امید بسته اند. لذا بار امانتی که بر دوش ملت ایران قرار گرفته از همیشه تاریخ سنگین تر است و لازمه ی انجام این کار بزرگ قوت ایمان، اراده، توکل به خدا و برخوردار بودن از آمادگی های معنوی و مادی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به واهمه ی شدید آمریکا و سردمداران کفر جهانی از اسلام اشاره کردند و فرمودند: پیروزیهای خیالی و ظاهری در صحنه ی جنگ نابرابر با رژیم شکست خورده و ذلیل عراق، آمریکا را معزور کرده است. اما علی‌رغم آن شیطان بزرگ از اعتراف به خیزش و حرکت پرشتاب اسلامی به شدت بیمناک است و از اعتراف به عظمت آن اجتناب می کند.

رهبر انقلاب اسلامی تلاشهای توطئه آمیز به نفع رژیم اشغالگر قدس را حرکتی در جهت مقابله با خیزش اسلامی در منطقه دانستند و فرمودند:ملت و دولت ایران اسلامی همواره هدف توطئه های استکبار جهانی قرار داشته اند و این امر نشاندهنده ی بیم و هراسی است که آنها از خیزش اسلامی در اقصی نقاط جهان دارند لذا برای مقابله با دسیسه های دشمن آمادگی نیروهای مدافع اسلام و انقلاب یک ضرورت است.

فرمانده کل قوا موفقیت سپاه در آزمایش بزرگ دفاع از اسلام و انقلاب را برای آحاد نیروهای سپاه‌ پاسداران مایه ی افتخار و سرفرازی ذکر کردند و افزودند:نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ در عرصه های نبرد خونین زیباترین صحنه ها را آفریده و درخشانترین برگها را در پرونده ی خود ثبت کرده است. نیروها، سرداران و فرماندهان سپاه پاسداران که بهترین سالهای عمر خود را در دشوارترین تجربه های دفاع مقدس سپری کرده اند باید آمادگیهای رزمی و دفاعی خود را بطور روزافزون افزایش دهند.

فرمانده کل قوا ضرورت هوشیاری و پرهیز از غفلت در برابر توطئه های دشمن را خاطرنشان ساختند و با تأکید بر لزوم تقویت همه جانبه ی سپاه فرمودند: دلهای ما به محبت در محراب عبادت، دعا، نیایش و استغفار حیات می یابد. لذا باید به تقویت بنیه ی معنوی سپاه، نظم و انضباط، آموزش نظامی، مانورهای گوناگون، استحکام درسازماندهی و پیشرفت دانش نظامی اهمیت لازم داده شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان سپاه پاسداران را به تلاش درجهت حفظ وحدت نیروهای مسلح و همکاری هرچه بیشتر با ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای انتظامی توصیه فرمودند.

این گزارش حاکیست فرمانده کل قوا در مراسم ویژه ستاد نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی از یگانهای نمونه بیست قرارگاه، لشگر و تیپ نیروی زمینی سپاه بازدید کردند و با حضور در برابر یادواره ی شهدا و قرائت فاتحه مقام شامخ شهدای اسلام را گرامی داشتند.

دراین مراسم جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گزارشی از عملکرد این نیرو را به استحضار فرمانده کل قوا رساند و سپس هفت تن از پرسنل نیروی زمینی سپاه به افتخار دریافت درجه سرتیپی از دست مقام معظم رهبری نائل آمدند.

بنابر همین گزارش پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سرلشگر محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنان کوتاهی مقدم فرمانده کل قوا را گرامی داشت و مراتب تشکر و امتنان فرماندهان سپاه از توجهات ایشان به اموراین نهاد انقلابی و نظامی را به استحضار رساند.

به موجب این گزارش پس از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یگانهای مستقر در میدان از مقابل کلام‌الله مجید و فرمانده کل قوا رژه رفتند و تیمی از چتربازان دانشکده نیروی زمینی سپاه با انجام یک سری عملیات نمایشی در مقابل جایگاه فرود آمدند.

براساس این گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم که چهار ساعت بطول انجامید، از نمایشگاههای نمودار فعالیتهای یگانهای رزمی نیروی زمینی سپاه در طول جنگ تحمیلی و غرفه ها ی آموزش،مهندسی و لجستیکی و همچنین وسایل و تجهیزات سنگین این نیرو بازدید کردند.

در طول این بازدید رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،فرمانده کل، ‌جانشین و رئیس ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و فرماندهان نیروهای پنج گانه سپاه، رهبر انقلاب اسلامی را همراهی می کردند.