• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/07/04

دیدار اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (علیهماالسلام) با ایشان طی سخنانی بر لزوم برقراری یک ارتباط مستمر فرهنگی و فکری با آحاد شیعیان در اقصی نقاط جهان تأکید کردند و این مجمع جهانی را به انجام کارهای محتوایی جهت شناساندن معارف اهل بیت عصمت و طهارت موظف دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت کار مجمع جهانی اهل بیت فرمودند:ائمه اطهار (علیهم السلام) همواره مظلوم بودند و ما باید در راه معرفی اهل بیت،روشن کردن راه و متشکل کردن پیروان آنان و نیز هدایت مجموعه شیعیان جهان به سمت اهداف اهل بیت تلاش وسیعی بکارگیریم و این مجمع جهانی مرکزی برای هدایت اینگونه فعالیتهاست.

حضرت آیت الله خامنه ای ضرورت زنده نگهداشتن احساس وجود رابطه از سوی این مجمع با آحاد شیعیان در سراسر جهان را یادآور شدند و فرمودند: پاسخگویی به سئوالات سیاسی، فکری و دیگر مسائل شیعیان در هند، پاکستان،‌آفریقا، آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه اقدامی لازم و واجب است و این مجمع باید از طریق حفظ ارتباط دائم با شیعیان پاسخ مطالعه شده و سنجیده را به سئوالات آنان بدهد.

مقام معظم رهبری لزوم انجام کارهای محتوایی نظیر ارائه کتابهای مفید و مؤثر درباره اهل بیت«علیهم السلام» و تفسیر، تفکیک و تبیین نهج البلاغه برای شیعیان جهان را موردتأکید قراردادند و فرمودند: فقه اهل بیت بسیار عمیق و پیشرفته است و ما باید متون فقهی خود را که یک گنجینه ی قوی و ارزشمند است به دنیای اسلام معرفی کنیم.

رهبرانقلاب اسلامی در پایان سخنانشان از ارتباطات بین المللی و فرهنگی بعنوان دو بخش مهم و اساسی در مجمع جهانی اهل بیت یاد کردند و لزوم برنامه ریزی صحیح و حساب شده برای تحقق اهداف عالی این مجمع را متذکر شدند.

بنابراین گزارش پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی،‌‌‌‌ آیت الله امینی رئیس شورای عالی و حجت الاسلام والمسلمین تسخیری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت«علیهم السلام»گزارش عملکرد یکساله این شورا و مصوبات داخلی آن را ارائه دادند.