• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/06/13

دیدار فرزندان ممتاز شاهد و مدیران و معلمان نمونه مدارس شاهد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار فرزندان ممتاز شاهد و مدیران و معلمان نمونه مدارس شاهد با ایشان طی بیاناتی از فرزندان شهدا بعنوان سربازان و مجاهدان اسلام و انقلاب و مدافعان ارزشهای اسلامی یاد کردند و اهمیت تربیت مطلوب اسلامی فرزندان شاهد را به مدیران و معلمان آنان خاطر نشان ساختند.

مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از متخصصین مسائل آموزشی در جهت برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت صحیح فرزندان شهدا تأکید کردند و فرمودند: فرزندان شهدا که سرمایه ی بزرگ ملی ما هستند باید همچون پدران خود برای عظمت و عزت ایران اسلامی جهاد کنند و با افتخار و سربلندی راه آنان را ادامه دهند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین خطاب به اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که در این دیدار حضور داشتند فرمودند: در هر جامعه و کشوری دانشگاه یک مرکز مهم و اساسی است زیرا با اصلاح دانشگاه آینده آن جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

استادان در دانشگاهها نقش مهمی را بر عهده دارند و علم آنها باید در جهت خدمت به کشور و ارزشهای مطلوب ملت فداکار خود به کار گرفته شود. عدم رشد استعدادها و بدفهمی و یا نفهمی مطالب علمی،نتیجه ی فساد علمی و عدم دلسوزی استاد و دانشجو برای تعلیم و تعلم است. عالمی که شرافت، غیرت، انگیزه و ایمان لازم را در دفاع از کشور، آرمانها و ارزشهای علمی و دینی نداشته باشد و خود را در اختیار دشمن ملت قرار دهد، زیان و صدمه ی او از هر جاهلی بیشتر و بدتر است.

مقام معظم رهبری به نقش نیروی انسانی مؤمن، با وجدان،معتقد به کار و دلسوز در تضمین پیشرفت یک کشور اشاره کردند و با تأکید بر لزوم توجه به این نکته در سیاستگذاری بخشهای عمده نظام اسلامی فرمودند: دشمنان انقلاب و اسلام علاوه بر دزدیدن مغزها و استعدادها و انجام تبلیغات سوء از طریق بزرگ جلوه دادن عیب های کوچک و پوشاندن محاسن بزرگ و پیشرفت ها تلاش می کنند تا در محیطهای علمی، روشنگری، آگاهی و معرفت، بذر بی ایمانی را بپاشند و آن را ترویج کنند. زیرا استکبار جهانی امروز تنها از ایمان عمیق ملتهای غیور و معتقد به یک سلسله اصول و ارزشها خوف و هراس دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پشت سرگذاشته شدن بسیاری از مشکلات در طول 12 سال گذشته فرمودند: استکبار همچنان به خصومت خود با انقلاب و اسلام ادامه می دهد و این تصور که آمریکا و دستگاههای سلطه طلب جهان با انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران و ملتهای مسلمان آشتی کرده اند، یک اشتباه است. زیرا آنان بخوبی می دانند که اسلام و انسانهای با ایمان در هر نقطه ایکه هستند با ظلم، زورگویی و فساد آشتی نمی کنند و در مقابل استکبار جهانی که مرکز و معدن تمامی مفاسد است می ایستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان را به حرکت در جهت ضدیت با سلطه گران و دشمنی باجهانخواران و احیای ارزشهای اسلامی توصیه کردند.

بر پایه ی همین گزارش پیش ازبیانات مقام معظم رهبری حجةالاسلام رحیمیان قائم مقام بنیاد شهید طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کننندگان پرداخت و مراتب تلاش معلمان و مدیران مدارس شاهد برای شکوفا کردن استعدادها در میان فرزندان شاهد را به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند.

این گزارش حاکیست در این دیدار همچنین مسئولان و معاونین بنیاد شهید انقلاب اسلامی به همراه جمعی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان استانهای تهرانو مازندران و نیز مردم و مسئولان شهرهای نور و محمودآباد و نیز نماینده مردم این دو شهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.