• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/05/30

دیدار مردم خرم آباد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بازدید از استان لرستان عصر امروز در اجتماع دهها هزار تن از اهالی خرم آباد و روستاهای اطراف این شهر که در محل ورزشگاه تختی خرم آباد گرد آمده بودند، از « سازندگی » بعنوان جهاد بزرگ ملت ایران در این دوره یاد کردند و خواستار وحدت و همدلی هرچه بیشتر میان مردم و مسئولین برای از بین بردن توطئه های گوناگون دشمنان شدند.

رهبر انقلاب اسلامی که مورد استقبال پرشور و احساسات گرم دهها هزار نفر از مردم محروم قرار گرفته بودند یادآور شدند: امروز، ملت ایران. با گذراندن سالهای سخت جنگ و مشکلات ناشی از آن وارد مبارزه ای جدید به نام مبارزه برای سازندگی کشور شده است و آحاد ملت در این مبارزه جدید نیز می بایستی هم چون گذشته با شجاعت و مردانگی و ایمان خود در مقابل انواع خباثتها و توطئه های دشمنان اسلام و ایادی استکبار جهانی بایستند و همانند دوران جنگ توانائیها و همت بلند خود را در صحنه سازندگی کشور نشان دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان ساختند: آمریکا و غرب طی 12 سال گذشته بر آن بودند که ثابت کنند ملت ایران نمی تواند به تنهایی خود را اداره کند. به اعتقاد آنان ملل مسلمان. مردمی عقب افتاده هستند و بدون کمک غرب قادر به ادامه حیات نیستند ولی ملت بزرگ ایران که قرنها مشعل فرهنگ و تمدن و صنعت و فلسفه و حکمت را در دست داشت نادرستی این ادعا را ثابت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه وقتی حکام وابسته ای مانند پادشاهان قاجار و یا پهلوی بر مردم حکومت کنند طبیعی است که مردم به ضعف دچار می شوند، فرمودند: طی دهها سال در حکومت خاندان پهلوی چه عمل مثبتی برای بیرون آوردن مردم محروم منطقه از فقر بعمل آمد و با وجود امکانات طبیعی،مراتع و جنگلها و آب و هوای مناسب و با مردمی قدرتمند می بینیم هنوز این استان ازمناطق محروم کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: یکی از اهداف تحمیل جنگ از سوی آمریکا بر مردم ما این بود که مانع سازندگی کشور شوند و آنها نگذاشتند پول بیت المال صرف محرومیت زدائی شود و خواستند ما را با حمله خارجی سرگرم نگهدارند و امروز جهاد بزرگ ملت ایران این است که با عزت تمام و با استفاده از ذخائر مادی و معنوی این کشور را آباد ساخته و در خدمت انسانیت قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: طی چند سال گذشته دشمنان صدمات و لطمات بسیاری برای به زانو در آوردن ما وارد آوردند اما شکست خوردند. اگر می بینیم در مناطق محروم این کشور فقر و بیکاری وجود دارد و اگر می بینیم با تمام تلاشی که از آغاز انقلاب شده است هنوز مناطق محرومی در کشور وجود دارد، این بخاطر ضربه های آنان است اما ملت ایران که گذرگاههای خطرناک را پشت سر گذاشته است در عبور از این مرحله نیز سرافراز بیرون خواهد آمد و من آینده شیرینی را برای ملت ایران می بینم و دنیا خواهد دید که آئین اسلام کاملترین الگو را برای اداره زندگی انسانها ارائه می دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بیاناتشان فرمودند: باید تلاش شود تا این استان طی چند سال آینده از محرومیت خارج شود و فقر و بیکاری برای عشایر غیوری که در جنگ و صلح اخلاص و صمیمیت خود را نشان داده اند وجود نداشته باشد و مسئولان نیز موظفند به این ملت صمیمی و مخلص و شایسته تا آنجا که می توانند خدمت کنند. امیدواریم با وحدت کلمه و تفضلات الهی و عنایات حضرت ولی عصر(عج) بتوانیم این مرحله حساس از تاریخ اسلام را مانند گذشته با پیروزی پشت سر بگذاریم.