• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/04/25

دیدار مسئولان و نویسندگان و هنرمندان دفتر هنر و ادبیات مقاومت با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان،نویسندگان و هنرمندان دفتر«هنر و ادبیات مقاومت» با ایشان طی سخنانی ضرورت حفظ و تداوم فرهنگ جبهه و انقلاب و روحیه رشد و بالندگی در مردم را مورد تأکید قرار دادند و انتشار آثار ارزشمند و خاطرات عرصه مقاومت در هشت سال جنگ تحمیلی را برای صدور مفاهیم انقلاب حائز اهمیت دانستند.

در این دیدار که در آستانه ی عاشورای حسینی و حماسه خونین و جاوید کربلا انجام شد مقام معظم رهبری خطاب به حاضران فرمودند: بهره گیری صمیمانه و مخلصانه از سرمایه و استعداد خدادادی در تشریح و تبیین هنرمندانه مفاهیم اسلامی و انقلابی که در لحظات حساس و تعیین کننده مقاومت رزم آوران اسلام وجود دارد کار بسیار ارزشمندی است.

هشت سال جنگ تحمیلی عرصه ی بسیار مهمی برای بروز روحیه اسلامی، انقلابی و خصلتهای صحیح در یک انسان مسلمان محسوب می شوند لذا جستجو و بیان مواردی که تفکر، روحیه و منش اسلامی در آن نمود می یابد یک کار برجسته، مهم و ارزشمند است. هشت سال جنگ تاریخ ما را تغذیه می کند و آنچه که در این مدت اتفاق افتاد بیان کننده روحیه مقاومت و فداکاری همراه با اخلاص ملت پرافتخار ایران در عرصه های مقاومت بوده است و باید از حماسه های بجای مانده از جنگ برای جاری کردن این روحیه در طول و امتداد تاریخ استفاده شود.

رهبر انقلاب اسلامی به بیان تأثیر واقعه ی کربلا در تاریخ انقلابهای ضد ظلم در دنیا پرداختند و با تصریح این نکته که حادثه ی عاشورا منشأ حرکت در انقلاب اسلامی بوده است فرمودند: امامان بزرگوار سلام الله علیهم اجمعین چشمه ی جوشانی از حادثه ی عاشورا را در بستر تاریخ جاری ساختند و با آن به نسلهای بشری درس بیداری، مقاومت و رادمردی آموختند و امروز هنرمندان ما باید با هنر خود و با الهام از پیشوایان دین، شکوه و عظمت هشت سال دفاع مقدس، فداکاری رزمندگان و جانبازان و آزادگان و ملت بزرگ ایران را که از مکتب عاشورای حسینی نشأت گرفته است جاودانه سازند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت هنر و نقش برجسته هنرمندان تأکید کردند و فرمودند: مبنای ادیان الهی مطلق کردن ارزشهای صحیح و راستین است و هنری که در خدمت حق، انسانیت و راستی و درستی قرار داشته باشد ارزشمند محسوب می شود اما علم،‌صنعت و تکنولوژی که در خدمت سلاحهای اتمی و در اختیار استکبار جهانی و صهیونیزم باشد فاقد هرگونه ارزشی است.

مقام معظم رهبری نسبت به آینده ابراز خوش بینی کردند و در پایان سخنانشان خطاب به مسئولان دفتر هنر و ادبیات مقاومت،ضرورت تلاش هرچه بیشتر، کوچک شمردن مشکلات، برداشتن گامهای بلند، اخلاص و استمداد از خداوند متعال را یادآور شدند.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی،‌ حجت الاسلام زم مسئول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی طی اظهاراتی به تدوین 134 جلد کتاب پیرامون خاطرات رزمندگان اسلام،‌آزادگان ،‌جانبازان و ملت ایران در جریان هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین دست نوشته های شهدا اشاره کرد و با تشریح فعالیتهای انجام شده توسط دفتر هنر و ادبیات مقاومت گفت: بخشی از تاریخ انقلاب ما را هشت سال دفاع مقدس تشکیل می دهد و انتشار آثار عرصه مقاومت ازسوی این دفتر که به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شد وسیله ای برای دفاع از حقانیت نظام، انقلاب و رزمندگان اسلام خواهد بود.