• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/03/28

دیدار جمعی از عشایر و زلزله‌زدگان و اعضای جهاد سازندگی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی از اقشار مختلف مردم مسلمان کشورمان با ایشان طی سخنانی حکومتهای سلاطین ظالم، مستبد و کوته بین در دو قرن گذشته را عامل عقب ماندن ملت مستعد و هوشمند ایران از قافله علم و معرفت دانستند و تأکید کردند که سازندگی این کشور باید توسط مغزهای کارآمد و بازوهای نیرومند جوانان، دانشمندان و متخصصین ایرانی انجام شود.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و شعارهای « مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل »همراه بود، دیدارکنندگان با سردادن شعارهایی نظیر: « اطاعت از خامنه ای، اطاعت ازامام است » و «ما همه سرباز توایم خامنه ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای » انقیاد و اطاعت خود از فرامین مقام معظم رهبری را مورد تأکید قراردادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانشان یاد شهدای حج خونین در مکه معظمه را گرامی داشتند و بااشاره به فرارسیدن اولین سالگرد وقوع زمین لرزه در استانهای گیلان و زنجان ازخداوند متعال برای مصیب دیدگان این فاجعه صبر، همت، پشتکار، امید و اعتماد به کمک الهی طلب کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار از فقر، عقب ماندگی و جهل دربسیاری از مناطق ایران به عنوان آثار شوم دوران تسلط قدرتهای طاغوتی یادکردند و با اشاره به این مطلب که برطرف کردن این آثار بزرگترین وظیفه ی انقلاب اسلامی است فرمودند: سلطه دستهای ناامن و خیانتکار بر ملت ایران درطول دو قرن گذشته موجب شد که این ملت از قافله علم و معرفت عقب بماند و این کشور و ملت با استعداد و هوشیار علی رغم برخورداری از یک سرزمین غنی و معارف اسلامی نتواند به یکی از آبادترین کشورها و غنی ترین ملتهای جهان تبدیل شود.

اما انقلاب اسلامی علی‌رغم تحمل سالها جنگ و مشکلات فراوانی که دشمنان سیلی خورده بوجودآوردند در تلاش است تا استعدادها را زنده، کشور را آباد و ویرانیها را برطرف کند و با تربیت نیروی متخصص و ورزیده غبار استضعاف را که تاکنون توسط دشمنان بر چهره ی بسیاری از مناطق کشور نشانده شده است بزداید.

رهبر انقلاب اسلامی با تصریح این نکته که ما مخالف استفاده ازعلم و تجربه دیگر کشورها و ملتها نیستیم فرمودند: آن کسی که باید این کشور را بسازد ایرانی است زیرا بیگانه برای کشور ما دل نخواهد سوزاند. دانشمندان، متخصصین، مغزهای ورزیده و انسانهای برجسته باید برای الگو کردن ایران اسلامی همت خود را بکارگیرند و از تجربه، علم و تخصص دیگران نیز استفاده کنند. ما راه فراگیری را به روی خود نمی بندیم و علم و تجربه را در هر نقطه ای از جهان به خدمت خود در می آوریم. این یک دستور اسلامی است و سخن امروز ما نیز همین است.

مقام معظم رهبری عواقب ویرانگر ناشی از حکومت خاندان منحوس پهلوی و مطرود قاجار را برای ایران بدتر از جنگ، زلزله و سیل توصیف کردند و در پایان سخنانشان با تأکید بر لزوم تأمین نیازهای زندگی مادی و معنوی مردم فرمودند: امروز برنامه های مسئولین کشور و کارهای دولت خدمتگزار در مسیر غنی کردن دین، اخلاق، فرهنگ، معارف مردم و زندگی مادی و معیشتی، کار، تولید، استخراج و اختراع قرارداد لذا همه بایدبه دولت که در خدمت اهداف انقلاب است کمک کنند.

بر پایه همین گزارش پیش ازبیانات رهبر انقلاب اسلامی یکی ازمداحان اهل بیت (ع) در گرامیداشت خاطره شهدای مظلوم فاجعه مکه معظمه به نوحه خوانی پرداخت. در این دیدار جمعی از جهادگران، وزیر، مسئولان و کارکنان جهاد سازندگی و سازمانهای تابعه و نماینده ولی فقیه درجهاد سازندگی، شماری از عشایر کشور، گروهی از خانواده های آسیب دیده از زمین لرزه و دست اندرکاران بازسازی استان گیلان به همراه استاندار و جمعی از ائمه جمعه این استان، جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ائمه جماعات و بسیج تهران و شهرری، شماری از اعضای تربیت معلم قائمشهر، دارالفنون حصارک، دانشجویان شاهد، جمعی از معلمان طرح سوادآموزی و نیز جمعی از اعضای یگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه کرج بهمراه تعدادی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.