• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1370/02/03

دیدار نمایندگان فرهنگی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با ایشان، ضمن ارائه ی رهنمودهایی به آنان، اهمیت کار فرهنگی و رساندن پیام انقلاب به مردم جهان به عنوان یک اصل مسلم اسلامی را خاطر نشان ساختند و مسئولان امور فرهنگی در خارج از کشور را به انجام یک ارزیابی صحیح از وضع موجود و آنچه که درزمینه ی مسائل فرهنگی مورد توقع نظام اسلامی است، فرا خواندند.

مقام معظم رهبری در این دیدار ضرورت بازنگری و محاسبه ی دقیق از آنچه که در زمینه مسائل فرهنگی باید انجام پذیرد را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: در فضای کنونی جهان ملتها تشنه و مشتاق شنیدن سخن معنوی و روحانی هستند و علی‌رغم همه ی دشمنی های چهره های زشت دنیا نظیر استکبار، ارتجاع و زر اندوزان که علیه گرایش ایمانی و دینی و بطور اخص اسلامی بکار گرفته میشود، ندای پر طنین، صادقانه و نیرومند انقلاب اسلامی و امام عزیز راحلمان در دل ملتها به ویژه ملتهای مسلمان جایگاه و تأثیر حقیقی و نسبتاً عمیقی را بوجود آورده است.

حضرت آیةالله خامنه ای با ذکر این نکته که پیام اسلام و انقلاب به تمامی جهان نفوذ کرده و قلوب میلیونها انسان را به تصرف خود درآورده است، فرمودند: هیچ مکتب، فکر، شخصیت و ایده ای در دنیا وجود ندارد که همانند انقلاب، امام و امت ما از چنین زمینه ی مساعدی برخوردار باشد. دستگاههای تبلیغاتی ما طی 12 سال گذشته در پی نفوذ پیام انقلاب تلاش خود را در جهت سازماندهی و تعمیق آن، بکار گرفتند. اما امروز این باور وجود دارد که ما باید کارآیی های خود را افزایش داده و از طریق مقایسه ی وضع موجود با آنچه که باید باشد به کمبودها و نقایص پی ببریم و آنها را با دقت و بدون اغماض مورد رسیدگی قرار دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی توجه مسئولان امور فرهنگی در خارج از کشور را به برخی از نارسایی هایی که ممکن است در پیشبرد کار آنها وجود داشته باشد جلب کردند و ضمن پرهیز آنان به غفلت از وظایفی که بر دوش آنها نهاده شده است، فرمودند: سیاست ما مقهور فرهنگ ماست و چهره ی بیرونی و نمادین انقلاب یک چهره ی فرهنگ است.فرهنگ ما ساخته شده ی تاریخ، مکتب و انقلاب ماست. لذا با این ادعای بزرگ مردم از ما توقعات بسیاری دارند که باید به آن عمل کنیم و از بین بردن نواقص کار را جدی بگیریم.

مقام معظم رهبری ضرورت برخورداری نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از تقوا، نگرش انقلابی و اندیشمند و فرهنگی بودن را یادآور شدند و افزودند:‌علی‌رغم تمامی مخالفت هایی که با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و با وجود تبلیغات زهرآگین ناشی از خصومت عمیق اردوگاه استکبار با اسلام، ‌هنوز ملت ها و نیروهای روشنفکر و آگاه جهان به جمهوری اسلامی ایران معتقد و وفادار هستند. لذا اگر ملتها احساس کنند که ما تمامی توان خود را برای ارتباط با آنها بکار گرفته ایم، دلشان با ما خواهد بود و امیدشان روز به روز بیشتر خواهد شد.

حضرت آیةالله خامنه ای رعایت سیاست های رسمی جمهوری اسلامی ایران، از سوی نمایندگان فرهنگی درخارج از کشور را به عنوان یک وظیفه ی مهم آنان مورد تأکید قرار دادند و فرمودند:تشکیلات و نظامی که چنین بار سنگینی را بر دوش گرفته است باید مظهر انسجام باشد و عناصری که عضو این دستگاه هستند باید منعکس کننده ی نظر رسمی آن باشند و یکپارچگی سیستم تشکیلاتی را در عمل نشان دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان انجام کار فرهنگی در جهان خارج را یک رسالت سنگین و پر فضیلت توصیف کردند وپیشبرد کار آمدتر و حکمت آمیزتر امور فرهنگی را خواستار شدند.

بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات حضرت آیةالله خامنه ای مقام معظم رهبری، حجةالاسلام خاتمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و وظایفی که خانه های فرهنگ در خارج از کشور عهده دار آنها هستند را به استحضار رهبر انقلاب اسلامی رساند و یاد شهید گنجی نماینده ی فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور پاکستان را گرامی داشت.