• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/09/19

درباره غزه؛ رئیس مجلس با روسای مجالس کشورهای اسلامی گفت و گو کند

درباره غزه
رئیس مجلس با روسای مجالس کشورهای اسلامی گفت و گو کند

» بازگشت به صفحه‌ی حج
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار تماس رئیس مجلس شورای اسلامی با روسای مجالس کشورهای اسلامی درباره غزه شد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه نمایندگان مجلس می توانند از طریق مجلس پیگیر مسئله غزه شوند افزود: ریاست مجلس می تواند مسئله غزه را با همتایان خود در مجالس کشورهای اسلامی طرح و خواستار رسیدگی تمام کشورهای اسلامی به این مسئله شود.

وی با اشاره به فرازی از پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج یکی از محورهای آن را توجه به مسایل امروز جهان اسلام دانست و افزود: بحث غزه یکی از محورهای پیام معظم له بود که متاسفانه مورد توجه زعمای کشورهای اسلامی نیست و به نوعی این فاجعه امتحانی پیش روی کشورهای اسلامی و سران آنها است.

سبحانی نیا با اشاره به عمق فاجعه غزه خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هیچ عکس العملی از سوی کشورهای عربی و اسلامی نیستیم وحتی مسئولان دولت حماس از کشورهای اسلامی قطع امید کردند که بسیار تاسف بار است.

وی در خصوص راهکار عملی برای حمایت از مردم فلسطین و غزه گفت: یکی از فلسفه های وجودی سازمان کنفرانس اسلامی رسیدگی به مسایل این چنینی و رفع آن است، اینکه حداقل روسای کشورهای اسلامی یک نشست اضطراری برگزار کنند و موضوع غزه را بررسی کنند.

وی یادآور شد: باید از تمام ابزاری که در اختیار داریم فریاد مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم تا با انعکاس خبری و رسانه ای آن شاید جلوی برخی از فجایع گرفته شود.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج گفت: پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج حاوی نکات بسیار ظریف و کاربردی به خصوص برای کشورهای اسلامی که روحیه انقلابی و اعتقادی در آنها ریشه دارتر است، بود.

نماینده نیشابور در خانه ملت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی بر اساس اصل اعتقادی مسلمان ها، بویژه شعیان است، یاد آور شد:  حکومت از آن مومنین و متقین و مستضعفین است و همانگونه که امروز شاهد هستیم دنیای سلطه با عدم تقید به مبانی دینی و الهی و با تکیه به مظاهر مادی و دنیوی به سوی افول و نابودی می رود.

سبحانی نیا با بیان اینکه در دنیای معاصرشاهد بروز و سقوط نظامهای سلطه بوده ایم، خاطرنشان کرد: طومار شوروی با آن همه عظمتش در بلوک شرق برچیده شد و هم اکنون علایم و نشانه هایی مبنی بر زوال و افول دنیای سرمایه داری غرب دیده می شود که همه علایم بازگشت به نظام الهی و حاکمیت حق است.

وی با اشاره به اوج تمدن کهن اسلامی در تاریخ گفت: امروز با نگاه جدیدی که نسبت به مسایل اعتقادی و دینی پیدا شد که حتی خیزش به سمت مظاهر اسلامی ، فرهنگ دینی و اعتقادی در دنیای غرب نیز به خوبی نمایان است، نسل جدید با امید جدیدی به ساخت تمدن اسلامی جدیدی می نگرند که با سرمایه کشورهای اسلامی، چنانچه این پیام را درک کرده باشند و با ساماندهی امت اسلامی این تمدن در آینده نه چندان دور اقتدار و جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و به عنوان یک قطب و محور در دنیا مطرح و تاثیرگذار می شود.

سبحانی نیا با تاکید براینکه زیرساخت و شرایط تمدن نوین اسلامی آماده است، افزود: توانمندی دنیای اسلامی و امت اسلامی از علایم این آمادگی است که روز به روز بر شدت آن افزوده می شود.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورهای اسلامی یا به ابزار توسعه دست یافته اند ویا در آستانه دست یافتن آن هستند و می توانند به عنوان مکمل همدیگر را تامین کنند تا این زیرساخت ها در سایر کشورها نیز رشد کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کنگره حج و ظرفیت بالای آن گفت: خود حج می تواند به عنوان یکی از مظاهر وحدت بخش، سیستم را برای تحقق نگاه مقام معظم رهبری در خصوص تمدن نوین اسلامی فراهم کند.
» بازگشت به صفحه‌ی حج