• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1387/09/19

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به یک روش برسیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به یک روش برسیم

» بازگشت به صفحه‌ی حج
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید به یک روش برسیم.

سید احمد رضا دستغیب در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج امسال، گفت:در خصوص فرمایشات معظم له در مورد زمینه های شکل گیری تمدن نوین اسلامی آنچه که از همه مهمتر است را وحدت اسلامی عنوان کرد و افزود: معتقدم که پیش زمینه و پیش درآمد تحولاتی که امروز در جامعه اسلامی در حال به وقوع پیوستن است، وحدت و دنبال کردن تقریب مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد:نکته مهم این است که باید با حذف نقاط اختلاف برانگیز که به عنوان یک بینش مطرح است، به یک روش برسیم که شکل عینی تری دارد و به راحتی می تواند در زمینه تبادل اطلاعات بین کشورهای اسلامی و بحث پول اسلامی و تجارت بین دول اسلامی و تدابیر لازم و شایسته برای انتقال دانش و فن آوری اطلاعات محقق شود.

نماینده مردم شیراز افزود: آنچه که ذکر شد از جمله مواردی است که باید درعمل به آنها تدبیر داشت تا این فرمایش مقام معظم رهبری هرچه نزدیک تر محقق شود.

دستغیب با اشاره به مشکلاتی که در مسیر تحقق تمدن اسلامی به وجود خواهد آمد، افزود:دشمنان جهان اسلام نیز به مقابله با این رشد و تعالی برخواهند برخواست و موانع زیادی ایجاد خواهند کرد؛ بنابراین می بایست با مشکلات و موانعی که در مسیر پیشرفت و رشد و تعالی کشورهای اسلامی پیش می آید عاقلانه برخورد و نباید آنان را بزرگ کرد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ کردن مشکلات توسط نیروهای داخل انقلاب و مسلمانان بزرگترین اشکال است. اینکه مشکلات کوچک و اختلاف سلیقه ها در نحوه اجرا بزرگ شود، اشتباه است و پرداختن به آن مسایل وبزرگنمایی آنها مشکلاتی است که در هر کاری موجب ناامیدی می شود.

وی با بیان اینکه می بایست روحیه امید و نشاط و فعالیت و کار برای فردا و آینده روشن را در دل وذهن جوانان زنده نگه داشت، گفت: تدبیر انجام این کار آن است که از همه ظرفیت هایی که وفادار به این موضوع و پایبند به این اصول هستند، استفاده کرد.
دستغیب با ابراز ناخرسندی از بی توجهی کشورهای اسلامی به مسئله فلسطین، به خصوص غزه گفت: فعلا در قبال فلسطین حداقل ها هم از سوی کشورهای اسلامی اجرا نمی شود که باعث تاسف است.

وی تصریح کرد: اعتراض ها و واکنش ها اولین و ساده ترین روش برای پیشگیری این اعمال ناشایست است. کشورهای اسلامی این ظرفیت را دارند و می توانند رژیم غاصب صهیونیستی را در فشار قرار دهند و ابزار های کافی هم برای انجام این کار دراختیار دارند ولی وقتی که از کمترین امکانات استفاده نمی کنند چه انتظاری است که کاری از پیش ببرند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری این مسئله به رسواییی رژیم های عربی می انجامد.
» بازگشت به صفحه‌ی حج