• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/10/10

دیدار مسئولان و جمعی از پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدار مسئولان،‌ فرماندهان و جمعی از برادران پاسدار کمیته های انقلاب اسلامی باایشان طی بیانات شدیداللحنی که خطاب به نیروهای متجاوز آمریکا و همپیمانانش درمنطقه خلیج فارس ایراد فرمودند ادعای آمریکا مبنی بر رهبری جهان را بدترین فاجعه برای بشریت توصیف کردند و هشدار دادند که ملتهای مسلمان منطقه چنین چیزی را تحمل نخواهندکرد.

مقام معظم رهبری در این دیدار به ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران و تأثیر آن بر متزلزل شدن دشمنان اسلام اشاره کردند و افزودند: ادعای رهبری جهان ازسوی آمریکا که زشت ترین عملکردها را نسبت به ملتهای مختلف جهان داشته است بدترین فاجعه برای بشریت محسوب می شود. سردمداران سیاست آمریکا که در شرق آسیا فاجعه ببار آورده، در آمریکای لاتین آنهمه پلیدی و نامردمی انجام داده، در آفریقا دست پروده هایشان ظلم عظیمی را علیه مردم اعمال داشته و در خاورمیانه خود و دست آموز خبیث آنها یعنی اسرائیل منشأ جنایت و ظلم شده است چه حقی دارند که ادعای رهبری دنیای امروز را داشته باشند. این حرف مهملی است که آمریکا مطرح کرده ودیگران آن را تکرار می کنند.

معظم له با تصریح این نکته که رهبری ملتها به پیامبران و طی کنندگان راه عدالت بشری تعلق دارد فرمودند: سردمدران آمریکا چگونه می توانند ادعا کنند که در کشور خود عدالت را برقرارکرده اند درحالی که دهها میلیون نفر از سیاهان آمریکا در پایان قرن بیستم از حقوق برابر با سفیدپوستان برخوردار نیستند.

حضرت آیت الله خامنه ای نفرت و انزجار مسلمانان جهان از حضور نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه ی اسلامی خلیج فارس را مورد تأکید قراردادند واظهار داشتند تجاز عراق به کویت یک کار غلطی است که ما آن را محکوم کرده ایم وهیچکس از آن دفاع نمی کند در منطقه ی اسلامی خلیج فارس تجاوز، زورگویی و قلدری ممنوع است اما این ملتهای منطقه هستند که باید این ممنوعیت را اعمال کنند.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از بیاناتشان به اظهارات پراکنده ای که پیرامون برقرارساختن نظم جدید امنیتی از سوی آمریکا در خلیج فارس مطرح شده اشاره کردند و فرمودند: آمریکایی ها و متحدانشان بدانند که ملتهای این منطقه هرگز اجازه نخواهند داد که آمریکا به بهانه ی حفظ امنیت یک کشور خاص بخواهد نقش ژاندارم منطقه را بازی کند و در آنجا پایگاه درست کند. هر دولتی که چنین اجازه ای را به آمریکابدهد ملت آن کشور او را از سریر قدرت به زیر خواهد کشید. اگر ملتها نخواهند سربازان آمریکایی در سواحل عربی خلیج فارس باقی بمانند، مگر آنها جرأت ماندن خواهند داشت؟ و مگر ما چنین اجازه‌ای را به آمریکا خواهیم داد.

معظم له استفاده از تجهیزات پیشرفته ی نظامی و بمب اتمی برای مقابله با اراده ی ملتها را بی ثمر دانستند وافزودند: من اعلام می کنم ،‌ ملتها و شخصیتهایی که تجاوز عراق به کویت را محکوم کرده اند بی شک ماندن آمریکایی ها در هر نقطه ای از این منطقه را نیز تجاوز تلقی کرده و ده برابر تجاوز عراق به کویت آن را محکوم می کنند و با آن به مقابله خواهند پرداخت. ملتها مسلمانند و آنچه برای ملتهای این منطقه اهمیت دارد اسلام است.دلهای مردم در قبضه ی قدرت اسلام و قرآن است و همه دیدند که ملتهای مسلمان دراروپا، آسیا،‌ پاکستان و دیگر نقاط جهان در برابر اهانت آن بلندگوی شیطان که آیات شیطانی را بر دل مجرمین نازل می کرد از خود چه واکنشی را نشان دادند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه ی بیاناتشان از انسان سازی به عنوان مهمترین هدف انقلاب اسلامی ایران نام بردند و فرمودند: دنیا بدون انسان صالح،‌ یک پدیده ی بی جان و تاریک است . انسان صالح به عالم خاکی جان می بخشد و به آن ارزش، نور و معنا می دهد. خداوند انسان را جانشین خود در زمین قرارداده و بدون او زمین فاقد ارزش است. هدف اسلام وپیامبران الهی ایجاد،‌ حفظ و رشد انسان صالح در زمین می باشد و همین است که امام راحل، ساخته شدن چنین انسانهایی بویژه جوانان را فتح الفتوح انقلاب اسلامی خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای در قسمتی از سخنانشان نقش کمیته های انقلاب اسلامی در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب درطول سالهای گذشته یادآور شدند وخطاب به دیدار کنندگان فرمودند: حدود الهی را حفظ کنید و آن را بشناسید و برطبق آن عمل کنید. این یک اصل است . آنچه که پس از ایمان آوردن به اسلام مطرح می شود حفظ حدود اسلام است. در جمهوری اسلامی قانون، جزئی از حدود الهی است و باید اجراء‌شود. تعدی از حدود الهی جایز نیست و سلیقه های شخصی نباید ملاک قرارگیرد و توصیه ی مؤکد من به شما آن است که حدود الهی را بطور دقیق رعایت کنید.

فرمانده کل قوا حفظ عنوان افتخارآمیز« پاسدار » را برای نیروهای کمیته انقلاب اسلامی را یادآورشدند و در پایان سخنانشان ضمن تأکید بر قانون ادغام نیروهای انتظامی و حساسیت و اهمیت مبارزه با منکرات،‌ قاچاق مواد مخدر و ضد انقلاب فرمودند: حفظ و تقویت روحیه ی پاسداری مهمتر از عنوان پاسدار است. برادران روحانی در کمیته های انقلاب اسلامی در برابر حفظ معنویت و روح پاسداری در کمیته ها مسئولیت دارند. و پاسداران کمیته باید از طریق عبادت و توجه دائمی به خداوند متعال به خودسازی و مراقبت ازخود بپردازند.

براساس همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌حجت الاسلام عبدالله نوری وزیر کشور طی سخنان کوتاهی وضعیت کشور ازلحاظ امنیت عمومی را خوب توصیف کرد و خدمات ارزشمند کمیته های انقلاب اسلامی در مبارزه با منکرات، قاچاق مواد مخدر،‌ مقابله با عناصر ضد انقلاب و برقراری نظم و امنیت در کشور رابرشمرد.

در این دیدار همچنین برادر مختار کلانتری فرمانده کمیته های انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیتهای پاسداران کمیته را ارائه کرد و طی آن گفت: با گذشت دوسال از تشدید مبارزه علیه قاچاقچیان مواد مخدر بیش از شصت تن انواع موادمخدر کشف و در این رابطه پانصد باند قاچاق متلاشی شده است. وی گفت: ما در مسیر حذف اعتیاد و موادمخدر از کشور هستیم. هماهنگی ارگانهای ذیربط و همکاری صمیمانه قوه قضائیه برای ریشه کن کردن مواد افیونی قاچاقچیان را بر آن داشته است تا ترانزیت موادمخدر رااز ایران به منطقه ی دیگری تغییر مسیر دهند.