• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/10/04

دیدار وزیر و مسؤلان وزارت فرهنگ و آموزش عالی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار با وزیر و مسؤولان‌ وزارت‌ فرهنگ‌ وآموزش‌ عالی‌ و نیز چند تن‌ از رؤسای‌ دانشگاههای‌ کشور با ایشان ،‌ طی رهنمودهایی که خطاب به آنان ایراد فرمودند بر لزوم توجه جدی به مسائل معنوی دانشجویان وانجام صحیح ارزش گذاریها در درون دانشگاهها تأکید کردند.

مقام معظم رهبری همچنین ضرورت سپردن مراکز تحقیق به نیروهای حزب اللهی و مؤمن به انقلاب را یادآور شدند وبا اشاره به استعدادهای درخشان مردم ایران فرمودند: باید روح تحقیق همراه باپارسایی و بدون چشم داشت مادی به کالبد دانشگاهها تزریق شود، زیرا ثمره ی یک کارتحقیقی بسیار ارزشمندتر از آن است که بتوان با هر میزانی از مادیات آن را سنجید.محققین ما باید در همان راهی حرکت کنند که افرادی همچون ابن سینا، خوارزمی، زکریای رازی بعنوان پایه گذاران دانش بشری آن راه را علی‌رغم فشارهای مادی و فقر وتنگدستی پیموده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای، ‌سرمایه گذاری درازمدت در بخش آموزش عالی کشور را یک امر جدی و با اهمیت توصیف کردند و با تأکید بر لزوم رعایت اولویتهای قطعی در این بخش افزودند: مسؤلان آموزش عالی که سرنوشت اساسی ترین کارها را دردست خود دارند افرادی خدمتگزار،‌ متعهد و انقلابی هستند. آنها بایدبیشترین بهره برداری را از امکانات موجود بعمل آورند و اولویت را نیز در انجامکار رعایت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی توجه به عدم غفلت از اصول مسلم و روشن اسلام و انقلاب در دانشگاهها را گوشزد کردند و خطاب به دست اندرکاران آموزش عالی کشور فرمودند:‌ سعی کنید ارزش گذاریهای درون دانشگاهها به شکل صحیحی انجام شود و نسبتبه تقویت ارزشهای معنوی دانشجویان اهتمام لازم بعمل آید. همچنین دانشجویان مستضعف و محروم باید در باب خدمات و کمکها در اولویت قرارگیرند.

مقام معظم رهبری به اهمیت دادن به اخبار و گزارشهای مربوط به آموزش عالی، دانشگاهها و تحقیقات علمی ازسوی وسایل ارتباط جمعی را بطور جدی مورد تأکید قراردادند .

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان فرمودند: من همیشه با مردم ارتباط نزدیک داشته ام و اکنون نیز تصمیم دارد به قصد تماس مستقیم با مردم در اولین فرصت مسافرتهایی به بعضی از نقاط کشور انجام دهم. هدف از این سفرها که عمدةً به نقاط محروم کشورخواهدبود،‌ ارتباط نزدیک با مردم و مشاهده حقایق بشکل روبرو است.

معظم له درپایان سخنانشان نسبت به اعمال خیانتکارانه رژیمهای ستمشاهی دوران گذشته به ویژه اواخر دوران قاجار و دوران پهلوی که به ضایع کردن معنویت،‌ عزت و استعدادهای ملت ایران پرداختند،‌ ابراز تأسف کردند.

براساس همین گزارش در این دیدار، دکتر معین وزیر فرهنگ و آموزش عالی گزارشی از مسائل و مشکلات مربوط به روند فعالیتهای علمی و دانشگاهی در کشور را ارائه کرد و طی آن اهمیت دادن بیش از پیش به نقش،‌ رسالت و جایگاه دانشگاهها در دوران سازندگی را خاطرنشان ساخت.