• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/09/05

برگزاری مراسم ویژه روز بسیج مستضعفین با حضور فرمانده کل قوا

در سومین روز از هفته ی بسیج مستضعفان،‌حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم ویژه ای که به مناسبت روز بسیج وسازماندهی ارتش بیست میلیونی ترتیب یافته بود شرکت کردند و طی سخنانی اهمیت بسیج در دفاع از انقلاب و اسلام در برابر حربه های گوناگون استکبار جهانی را مورد تأکید قراردادند.

در این مراسم که بیش از چهارده هزارتن از نیروهای بسیجی از پایگاههای نواحی مختلف تهران حضور داشتند مقام معظم رهبری طی بیاناتی از تشکیل ارتش بیست میلیونی به عنوان یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی و رهبر فقید و عظیم الشأن جهان اسلام نام بردند و فرمودند: مسأله ی بسیج برای انقلاب یک مسأله ی اساسی و مهم محسوب می شود که شعار و احساسات در آن مطرح نیست بلکه واقعیتی است که همه باید براساس آن حرکت، برنامه ریزی و اقدام کنند.

فرمانده کل قوا با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی فرمودند: انقلاب ما این برتری قاطع را بر تمامی نهضت ها وانقلاب های دیگر داشته است که همواره بر آحاد مردم متکی بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود و ناتوانی استکبار جهانی در شکست انقلاب نیز به همین دلیل بوده است.دشمنان ما و تجهیزات و ابزار پیشرفته ی جنگی آنها در برابر ایمان،‌ عشق و اراده یمردم کارآیی ندارند و مدرنترین تجهیزات در مقابل یک نیروی مقاوم و شهادت طلب ازکار باز می ماند. این هنر اسلام و انقلاب است که دلهای مردم را مجذوب خود کرده وآنان را در خدمت اهداف عالی الهی و انسانی قرارمی دهد.

رهبر انقلاب اسلامی تبلیغات دروغین و بی اساس رادیوهای اسرائیل،‌ آمریکا ،‌ اروپا و گروهک ها را فاقد تأثیر بر انسانهای مؤمن و مخلص دانستند و با اشاره به شگردهای تبلیغاتی استکبار فرمودند: دشمنان ما تبلیغ می کنند که اسلام کافی نیست،‌ ملت ایران عقب نشینی کرده و از اسلام فاصله گرفته است و دولت نیز ضعیف شده و قادر به ادامه ی کار نیست. آنها در تبلیغات خود تلاش می کنند که احساسات قشری را برانگیخته و در روند کار دولت ومسئولین خلل ایجاد نمایند اما استکبار باید بداند که حربه های تبلیغاتی ،‌نظامی واقتصادی او بر ذهن و دل انسانهای مؤمن و حزب الله هیچ اثری ندارد و ملت ما اهداف پلید و خباثت آمیز آمریکا را بخوبی دریافته است.

فرمانده کل قوا برخوردار بودن انقلاب اسلامی از حمایت توده ی مؤمن و با اخلاص را موجب بیمه شدن انقلاب و آسیبپذیری نظام توصیف کردند و ضمن تأکید بر لزوم تقویت شور و شوق و روحیه ایمانی درنیروهای بسیج فرمودند: بسیج در جبهه های جنگ و در داخل شهرها نشان داد که بهترین مدافع انقلاب و اسلام است و حتی دشمنان ما به ناتوانی خود در مقابله با حرکت بسیجیان به هنگام نبرد اعتراف کرده اند. امروز نیز پایگاههای مقاومت بسیج ونیروهای جوان پرشور و با ایمان ما که در پی احساس تکلیف ،‌ خدمت به خلق و تحقق آرمانهای اسلامی را وجهه همت خویش قرارداده اند، از عوامل دفاع جانانه از انقلاب و اسلام به شمار می روند.

حضرت آیت الله خامنه ای پرورش جوانان با ایمان،‌ صادق،مخلص، خداجو و بی اعتنا به هواهای نفسانی را فتح الفتوح امام دانستند و افزودند:دشمنان تلاش می کنند جوانانی که امام آنها را همانند گل تربیت کرد از انقلاب بگیرند. آنها برای شایع کردن فساد در میان جوانان این کشور برنامه ریزی می کنند وتوسط عوامل خود به خرابکاری و دسیسه می پردازند. اما بسیج باید با دشمنان مقابله کند و در برابر توطئه های آنها بایستد.

فرمانده کل قوا شامل شدن مجموعه ی نیروهای مؤمن و حزب الهی کشور در بسیج بیست میلیونی را خاطرنشان ساختند و با تصریح این مطلب که مملکت اسلامی همه اش نظامی است فرمودند: زنان و مردان ما باید آمادگی رزمی داشته باشند و خود را برای دفاع نظامی آماده کنند و این حکم اسلام است . مسئولان کشور موظف به تجهیز ،‌‌‌ آماده سازی و ایجاد تسهیلات لازم برای بسیج هستند و من از بسیج که در حال خدمت به اسلام، کشور و انقلاب است دفاع خواهم کرد.

مقام معظم رهبری ضرورت برخورداری بسیج از نظم و انضباط را بطور جدی مورد تأکید قراردادند ونیروهای بسیجی را به انس با خدا، پرهیز از زخارف زندگی مادی و الهام گرفتن ازاحکام الهی توصیه کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان خدمات ارزشمند دولت و تلاش شبانه روزی و مجدانه مسؤلان کشور برای حل مشکلات را ارج نهادند وفرمودند: امروز خوشبختانه الطاف الهی شامل حال این ملت است و مردم خوب،‌ مؤمن، ‌پرشور و جوانان مستعد، دولت لایق و کارآمد،‌ مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی ونیروهای نظامی و انتظامی همه برای خدمت به این کشور آماده اند تا بتدریج مشکلات کشور برطرف گردد.

براساس همین گزارش فرمانده کل قوا پیش از بیاناتشان واحدهای بسیجی مستقر در میدان صبحگاه پادگان امام حسن مجتبی (ع) را مورد بازدید قراردادند و با حضور در برابر یادواره ی شهدا نسبت به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

در این مراسم شش تن از خواهران و برادران بسیجی نمونه جوایزی را از دست مقام معظم رهبری دریافت داشتند و آقای علیرضا افشار فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از فعالیتها و برنامه های این نیرو را به استحضار رساند.

همچنین حضرت آیت الله خامنه ای لباس کار نیروهای بسیج را به برادر بسیجی دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا اعطاء کردند و آقای محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شرح وظایف نیروی مقاومت بسیج را از معظم له دریافت داشت.