• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/08/05

دیدار جمعی از روحانیون آزاده با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روحانیون و طلاب آزاد شده از اسارت، طی سخنانی به موقعیت ممتاز روحانیون آزاده و رزمنده در انجام مجاهدتهای نفسانی اشاره کردند و نقش مؤثر و تعیین کننده ی آنان در جهت نیل به اهداف الهی وانسانی انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار دادند.

در این دیدار که با شعارهائی نظیر، این تن خسته ی ما - قلب شکسته ما ، فدای رهبر ما و اطاعت از خامنه ای ـ اطاعت از امام است، همراه بود مقام معظم رهبری از روحانیون آزاده که علم و عمل را در هم آمیخته اند تجلیل کردند و افزودند: امروز با پیروزی انقلاب اسلامی،بیداری مسلمین و آشکار شدن ضعف ذاتی استکبار و قدرتهای جهانی، بیان این مطلب که اسلام ناب محمدی(ص)، قرآن کریم و احکام مقدس الهی ناجی قدرتمند بشر زجر کشیده وعاصی خواهد بود، یک واقعیت ملموس است. ایران پایگاه این حرکت نجات بخش جهانی و ذمرکز الهی - اسلامی به شمار میرود و تبیین و تفهیم اسلام ناب و بوجود آوردن اعتقاد و ایمان اسلامی در جهان تنها به همت روحانیت و مجامع علمی آنها بعنوان خادمین اسلام امکان پذیر است.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت مجهز بودن روحانیت معظم به صفات مؤثر و ارزشمند مقاومت، فداکاری، مبارزه، آمادگی و آگاهی را یادآور شدند و با تأکید بر اهمیت مسأله حفظ ارزشها و تبیین آنها در افکار عمومی ملل دنیا فرمودند: حفظ و حراست از ارزشها در جامعه اسلامی و گسترش این تفکر الهی در جهان از طریق برخوردار شدن روحانیون به علم، عمل، تلاش، تقوی، امید و ایثار ممکن خواهدبود و در این رابطه مجموعه ی طلاب و اهل علم زجر کشیده در دوران اسارت و رزمنده در میدان جنگ نقش بسیار بزرگی را بر عهده دارند. آنها باید ذخایر ارزشمندی را که بدست آورده اند در راه پیشبرد انقلاب به سمت اهداف عالی نهضت اسلامی و تعمیق اینتفکر در سطح جوامع انسانی بکار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای لزوم تحصیل وسیع وعمیق علوم و افزودن بر اندوخته های علمی را به حاضرین توصیه کردند و فرمودند:‌امام عظیم الشأن و راحل امت اسلام یک عالم بزرگ بود که به برکت علم توانست این حرکت عظیم را به انجام برساند. امام امت علم را با تقوی، ورع، خودسازی، مجاهدت نفسانی و غلبه بر شیطان باطنی در هم آمیخت و با دست قدرتمند خود دنیا را متحول کرد. روحانیون آزاده باید دستاوردهای دوران صبر و مقاومت خود راحفظ کنند زیرا علم عالمان بی تقوی و مغلوب نفس و شیطان، برای جامعه و محیط پیرامون آنان مضر خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی پس از علم و تقوی، اهمیت برخورداری روحانیون از آگاهیهای لازم را مورد تأکید قرار دادند و در پایان سخنانشان ضمن بر حذر داشتن طلاب و روحانیون از جاذبه‌های فریبنده ی زندگی، آنان رابه مسئولیت های الهی که بر دوش آنان نهاده شده است، توصیه فرمودند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام ابوترابی نماینده ی ولی فقیه درامور آزادگان طی سخنان کوتاهی به مبارزات و مقاومت‌های رزمندگان آزاده در دوران سخت اسارت اشاره کرد و با استناد به اعتراف دشمن مبنی بر وجود ارتباط ناگسستنی ودلبستگی عمیق آزادگان با مقام شامخ ولایت فقیه، نقش روحانیون آزاده در حفظ وحدت،تقویت بنیه ی ایمانی و اخلاقی و صبر و مقاومت آزادگان در هنگام اسارت را یاد آورشد.