• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/08/02

دیدار جمعی از اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان صبح امروز در دیدار طبقات مختلف مردم با ایشان طی بیاناتی که پیرامون مبارزات اسلامی ملت بپاخاسته فلسطین ایراد فرمودند، دولتها و ملتهای مسلمان و آزادیخواه جهان را به تجهیز تسلیحاتی، مادی و تبلیغاتی مبارزین فلسطینی فرا خواندند و پشتیبانی همه جانبه از قیام اسلامی فلسطین را بعنوان یک وظیفه شرعی و حتمی مسلمانان مورد تأکید قرار دادند.

مقام معظم رهبری مسأله فلسطین و آزادی بیت المقدس شریف را جزو مسائل اصلی دولت و ملت ایران دانستند و افزودند: صهیونیزم خبیث، خطرناک وجنایتکار ، دشمن اسلام و متجاوز به حقوق مسلمین است. امت اسلام باید در برابرصهیونیست های غدار و مکار که بر بخشی از سرزمین مسلمانان تسلط پیدا کرده اند بابیداری و هشیاری به وظیفه خود عمل کند. اگر سران کشورهای اسلامی و ملت هایمسلمان به هوش بودند، آمریکا به هیچ وجه قادر به نجات اسرائیل نمی بود. دشمن چندان قوی نیست بلکه مسلمانان از قدرت خود غافل مانده اند.

رهبر مسلمانان جهان سکوت محافل به اصطلاح طرفدار حقوق بشر و انسان دوست در برابر فجایع و جنایات رژیم اشغالگر قدس و نیز مرعوب بودن مسئولان و سیاستمداران کشورهای اسلامی در برابرآمریکا و اسرائیل را مورد سؤال و انزجار قرار دادند و با تجلیل از شهامت و شجاعت جوان فلسطینی در به هلاکت رساندن صهیونیست ها فرمودند: ملتی که بتواند از حق خود دفاع کند توسری نخواهد خورد. امروز مسلمانان در فلسطین بیدار شده و بپا خاسته اند. و اگر فشار ناشی از مقاومت مظلومانه ی جوانان مؤمن و شجاع فلسطینی نبود صهیونیست ها با استفاده از جنجال خلیج فارس تاکنون نیمی از لبنان را به اشغال خود در میآوردند.اسرائیل از صدور قطعنامه در سازمان ملل نمی ترسد و به خاطر آن عقب نشینی نمیکند. رژیم غاصب صهیونیستی هیچ چیز جز زبان زور نمی فهمد و تنها با زور، سلاح و مشت میتوان او را به عقب نشینی وادار کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصبانیت صهیونیست ‌ها را ناشی از اوج حرکت اسلامی در داخل سرزمین های اشغالی دانستند و با تأکید بر اسلامی بودن مسأله فلسطین فرمودند:‌مسأله فلسطین تنها به اعراب و کشورهای همجوار فلسطین مربوط نمی شود. مسلمانان در هر نقطه ای از جهان باید با احساس مسئولیت نسبت به این مسأله مهم اسلامی به مبارزینی که عملاً درداخل و خارج فلسطین علیه حکومت متجاوز و نامشروع اسرائیل می جنگند کمک کنند وآنها را با پول، سلاح و تبلیغات تجهیز نمایند. این امر تا شکست قطعی صهیونیزم وحامیان آن برای تمامی مسلمانان یک وظیفه ی شرعی و حتمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان به بیان مسائل مطرح شده توسط جناح های سیاسی داخل کشور پرداختند و با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازتریبون مجلس فرمودند: مجلس شورای اسلامی سنگری برای دفاع از انقلاب و مقابله باآمریکا، ضد انقلاب و دیگر دشمنان اسلام است. سخنان پراکنده ای که اخیرا از برخی نمایندگان مجلس شنیده شد، سخن غیرخودی هائی بود که همواره از رادیوهای اسرائیل،آمریکا و ضدانقلاب پخش میشد. نمایندگان در مجلس آزاد بوده و آزادی حق آنان و ملت است. اما آزادی این نیست که از تریبون مجلس بر خلاف خواسته ملت همانند سخنگوی رادیو اسرائیل سخن بگوید. در جامعه ی اسلامی اینگونه آزادی برای هیچکس وجودندارد.

مقام معظم رهبری افزودند: انقلاب این ملت عزیزتر و ارزشمندتر از آن است که اجازه داده شود فردی بخاطر اغراض شخصی، گروهی و باندی از سنگری که محل دفاع از انقلاب است، علیه انقلاب، مردم و به زیان جمهوری اسلامی سخن بگوید و همه چیزرا به زیر سؤال برده و برای رادیوهای بیگانه خوراک درست کند. این ملت قطعاً چنین اجازه ای را نخواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی خطر جدا شدن مردم از راهی که جناحهای سیاسی در آن قرار گرفته اند را به نمایندگان مجلس گوشزد فرمودند و ضمن تأکید بر نمونه بودن نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دیگر مجالس کشورهای جهان فرمودند: در هیچیک از مجالس ملی دنیا نمایندگان مردم به صفا، پاکی،مردمی بودن. مسئولیت شناسی و خلوص نمایندگان مجلس عظیم الشأن شورای اسلامی نیستند. آنها بید این صفات برجسته را حفظ کنند و اجازه داده نشود که چند نفرجاهل، عصبانی و بی توجه به مسئولیت با حرکات خود یک مجموعه پاک و مطهر را زیرسؤال ببرند.

ایشان همچنین لزوم حفظ احترام نمایندگان و عظمت مجلس شورای اسلامی از سوی آحاد مردم را متذکر شدند و مجلس را جایگاه ملت و والاترین و رفیع ترین بخش از مجموعه قانونی نظام توصیف کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری ازبیاناتشان آزادگان سرفراز و خانواده های معظم شهدا و جانبازان عزیز را بخاطر تحمل سختی ها و مقاومت در برابر مصائب و مشکلات مورد تقدیر و تکریم قرار دادند و بابیان ثبت تمامی اعمال، گفتار و کردار انسانها در نامه ی اعمال آنها فرمودند: امام بزرگوارمان عامل به دین بود و اسلام در اعمال وجود او می طراوید. درس بزرگی که مااز ایشان بعنوان معلم اسلام آموختیم این بود که در کارهایمان نیت خیر و ایمان خالص و الهی داشته باشیم. زیرا این همان چیزی است که انقلاب ما را به پیش برده و ازاین پس نیز همین گونه خواهد بود.

مقام معظم رهبری همچنین به پیشرفت های چشمگیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و فرمودند: امروز هیچ دولت و ملتی را نمیتوان یافت که همانند دولت و ملت ایران ارزشهای انسانی نظیر آزادگی، سربلندی، استقلال و ذلت ناپذیری در برابر قدرتها را تحقق بخشیده باشد و مردم آن از حرکت، آگاهی و قدرتی نظیر آحاد ملت ایران برخوردار باشد. ما در مسیر رسیدن به اهداف خود به میزان زیادی پیش رفته ایم و طی چند سال گذشته با وجود جنگ تحمیلی ومحاصره اقتصادی چندین برابر سالهای متمادی در حکومتهای گذشته به محرومین در روستاها و بخشهای دورافتاده خدمت شده است.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام ابوترابی نماینده ی ولی فقیه در امور آزادگان طی سخنانی حفظ اقتدار نظام و تمامیت ارضی ایران اسلامی و نیز سربلندی ملت مسلمان ایران را بعنوان اهداف محقق شده ی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان اسلام برشمرد و گفت: بدون تردید این اهداف مقدس بیان کننده ی عزت، افتخار و سربلندی همیشگی این عزیزان است و اکنون حفظ دستاوردهای انقلاب بعنوان یک ضرورت اولیه موردتأکید قرار میگیرد.

این گزارش حاکیست در این دیدار جمعی از آزادگان استانهای باختران، یزد و چهارمحال بختیاری و مسئولین اجرایی این استانها و شهرهای دشتگرگان، گنبد، محلات، کتوند شوشتر، سپیدان فارس، تهران، شیراز و جهرم به همراه جمعیاز خانواده معظم شهدا و جانبازان و مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامیو ائمه جمعه این شهرها و نماینده ی ولی فقیه در استان چهار محال بختیاری، اعضای کمیسیون اداره اسرای عراقی و ایرانی و مسئولین و فرماندهان دژبان مرکز واردوگاههای نگهدارنده اسرای عراقی بهمراه رئیس کمیسیون اداره اسرای عراقی،نماینده ولی فقیه در شهربانی و رئیس شهربانی کل کشور و همچنین پرسنل و دانش آموزان مرکز آموزش عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضورداشتند.