• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/07/16

دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر انقلاب

در فرخنده سالروز میلاد مبارک حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدالله(ص) و ششمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام جعفر صادق(ع)، حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین صبح امروز در دیدار مسئولین و مقامات کشوری و لشکری و نیز میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با ایشان طی بیاناتی، لزوم تلاش درجهت رفع اختلافات، تعارض ها و درگیریهای میان مسلمین را یاد آور شدند و بر ضرورت حاکمیت بخشیدن به اسلام بعنوان هدف وحدت و حرکت اسلامی تأکید کردند.

در این دیدار پس از سخنان آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور، مقام معظم رهبری سالروز ولادت پربرکت نبی معظم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و نیز ولادت با سعادت امام جعفرصادق(ع) را به مسلمانان جهان و ملت بزرگ ایران تبریک گفتند.

رهبر انقلاب اسلامی از نام مقدس پیامبر اسلام به عنوان پر جاذبه ترین پدیده ی اسلامی که بر ایمان وعاطفه ی مسلمانان متکی است یاد کردند و با بیان چگونگی دستیابی به وحدت اسلامی فرمودند: در طول تاریخ اسلام حکومتهای زور مدار و قدرت طلب مبدأ اختلافات، منازعات و درگیریهای میان فرق اسلامی یوده اندو از این طریق فائق آمدن بر مسلمین را دنبال می کرده اند لذا رفع این تضادها و اختلافات در زندگی عملی مسلمین کارساز خواهد بود و هدف از وحدت اسلامی نیز زدودن همین تناقض ها و حاکم کردن روحیه یاخوت، یکدلی و محبت میان آحاد مسلمین است.

ولی امر مسلمین تلاش مخلصانه در جهت ایجاد وحدت اسلامی را برای علما‌ء، متفکرین، نویسندگان، شعرا و هنرمندان یک واجب الهی دانستند: و با تأکید بر لزوم عمل به آیات وحدت آفرین قرآن کریم فرمودند:وحدت باید در خدمت و در جهت حاکمیت اسلام باشد. رسالت نبی مکرم اسلام(ص) نیز هدایت جوامع انسانی به سوی اهداف صحیح زندگی از طریق تشکیل نظام اسلامی بوده است.هدف ادیان الهی اقامه ی قسط، عدل، رفع ظلم و ایجاد زندگی صحیح برای انسانهاست. لذا هدف وحدت و حرکت اسلامی و نفوذ قدرتهای خارجی زندگی روزمره ی بی هدف و بی فروغی را گذراندند. تبلیغات مسموم، محاصره ی اقتصادی و تهاجم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران همان مسائلی هستند که نبی مکرم اسلام(ص) در طول حکومت مبارک خود تحمل کردند و نهایتاً بر این سختی ها پیروز شدند.

مقام معظم رهبری به تبلیغات دشمنان اسلام برای وارونه نشان دادن واقعیت اشاره کردند و فرمودند: واقعیت ایران اسلامی عبارت از یک کشور بزرگ، نیرومند، مصمم، با عزت، رو به آبادی هر چه بیشتر و مورد توجه و عطوفت عامه ی مسلمین جهان است که در سایه ی اسلام به سمت عدل اسلامی و اعلای کلمه ی اسلام به پیش میرود.

ایشان مجادله های لفظی بر سر مسائل سیاسی،اقتصادی و اجتماعی کشور را یک مسأله ی عادی و ناشی از حیات و رشد انقلاب و کشور دانستند و فرمودند: مباحثات و اختلاف نظرها میان برادران در جمهوری اسلامی برای پیدا کردن حق و روشن شدن راه است و در صورتی که کوچکترین تعرضی به نظام شود همه با هم و دست در دست یکدیگر به مقابله با خطر و دفاع از نظام اسلامی برخواهند خاست و این در حالی است که رادیوهای بیگانه با این تصور که حادثه ی مهمی در جریان است از مناقشات برادرانه در ایران برای خود خوراک تبلیغاتی درست کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای دشمنان اسلام را خطاب قرار دادند و افزودند: تنها حادثه ای که در ایران جریان دارد تصمیم قاطع ملت ایران به تعقیب اهداف نظام اسلامی بر اساس آنچه که امام عزیزمان ترسیم کردند و حرکت سریعتر و دقیق تر به سمت اهداف اسلامی است و محیط اسلامی ایران از حوادثی که دلهای مریض و کینه توز دشمن در پی آن است بدور بوده و خواهد ماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تشکیل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی را حرکتی در جهت اهداف عالیه اسلام توصیف کردند و از دستاندرکاران این مجمع خواستند تا همت خود را برای تقریب فرق اسلامی در جنبه هایاعتقادی، فکری، فقهی، اصولی و علمی بکار گیرند.

بنابر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور، طی سخنان کوتاهی میلاد با سعات رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت امام صادق(ع) را به حضرت آیت الله خامنه ای، مسلمانان جهان وملت بزرگ ایران تبریک گفت.

وی یاد امام بزرگوار و شهدای عالیقدر اسلام را گرامیداشت و افزود: خوشبختانه ندای روح انگیز اماممان را امروز از زبان کسی که افکار بلند و آرمانهای مقدس امام را داراست میشنویم و طرح تشکیل «دارالتقریب بین المذاهب اسلامی» یکی از نمونه های همین افکار اندیشمندانه و از آرزوهای دیرینه ی مسلمانان دلسوخته است. رئیس جمهور به تلاشهای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران درراه وحدت جهانی اسلام اشاره کرد و گفت: امروز خلوص انقلاب اسلامی و علاقه ی شدید و ایمان ما به وحدت اسلامی برای دنیای اسلام روشن تر شده و مسلمین جهان از ولی امر مسلمین تقاضای هدایت جریان همکاری و هماهنگی امت اسلامی را دارد. انتظارمیرود با تشکیل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی حرکت تازه‌ای در راه وحدت اسلامی که خواسته ی به حق و ضروری امت اسلام است تحقق یابد. رئیس جمهور در پایان سخنانشان اظهار امیدواری کرد که مسلمانان جهان از طریق وحدت و همکاری بتوانند شیاطین و مستکبران را از مناطق اسلامی طرد و قدس شریف را آزاد کنند.

این گزارش حاکیست دراین دیدار رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی به همراه آیت الله جنتی نماینده ولی فقیه در سازمان تبلیغات اسلامی و مسئول کنفرانس، معاونین و مشاورین رئیس جمهور، هیئت دولت، مسئولان قوه قضائیه، مشاورین و معاونین رئیس قوه قضائیه، رؤسای ستادفرماندهی کل قوا، ستاد مشترک ارتش و ستاد کل سپاه، فرمانده کل سپاه پاسداران،فرماندهان و معاونین نیروهای سه گانه ارتش و سپاه، معاونین وزارتخانه ها و رؤسای سازمانهای وابسته، مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان ولی فقیه در نهادهای انقلاب اسلامی و دانشگاهها، نمایندگان ولی فقیه و مسئولین عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، مسئولین بنیاد شهید، کمیته امدادامام، بنیاد جانبازان و مستضعفان، بنیاد مسکن، بنیاد 15 خرداد، هیئت های 7 نفره واگذاری زمین، ستاد آزادگان، نهضت سواد آموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفترتبلیغات اسلامی قم و شهرداری تهران، گروهی از جامعه روحانیت و روحانیون مبارزتهران، جمعی از علما و جامعه ی وعاظ تهران، حجت الاسلام والمسلمین فلسفی، مسئولین ستاد برگزاری نماز جمعه و رؤسا و معاونین روزنامه های کثیرالانتشار و خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور داشتند.