• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1368/07/30

پاسخ به نامه‌ی تولیت آستان قدس رضوى درباره‌ی واگذارى مدیریّت مسجد جامع گوهرشاد به ایشان

بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجّت‌الاسلام والمسلمین آقاى واعظ‌طبسى (دامت تأییداته)

 با سلام و تحیّت؛ گزارش مبسوط و پُرمحتواى جنابعالى(۱) از فعّالیّتها و اقدامات آستان قدس رضوى (على مشرفها آلاف التّحیّة و السّلام) را با علاقه و خشنودى ملاحظه کردم و خداى بزرگ را بر شمول توفیقات و تأییداتش نسبت به جنابعالى که از شخصیّت‌هاى برجسته‌ی انقلاب و برخوردار از پیشینه‌اى درخشان در استقرار و استمرار نظام مقدّس جمهورى اسلامى میباشید، سپاسگزارم.

 این افتخارى بس بزرگ است که پس از دورانى تأسّف‌بار و غبن‌آمیز که سلطه‌ی دشمنان خدا امکانات بارگاه ولىّ خدا را در جهت هدفهاى شیطانى قرار داده بود، پس از پیروزى انقلاب به همّت و درایت جنابعالى و تلاش صمیمانه‌ی همکاران محترمتان، آن مرکز قدسى در خدمت اهداف الهى و کمربسته‌ی خدمات فرهنگى و اقتصادى مردم است و چنان‌که شایسته‌ی مرتبت والاى امام علی‌بن‌موسی‌الرّضا (علیه آلاف السّلام) است، ملجأ و ملاذ(۲) مردم و جایگاه درمان دردهاى معنوى و مادّى آنان است.

 اینجانب ضمن تشکّر و دعا براى دوام موفّقیّت و ادامه‌ی فعّالیّتهاى خداپسند، بالخصوص در بخشهاى فرهنگى و خدمات عمومى براى قشرهاى ضعیف و محروم، بویژه در روستاها، جهت حفظ یگانگى اداره‌ی اماکن مقدّسه‌ی بارگاه رضوى، مدیریّت مسجد جامع گوهرشاد را نیز به جنابعالى واگذار میکنم. البتّه حفظ و اداره‌ی رقبات(۳) موقوفه‌ی آن همچنان به عهده‌ی سازمان اوقاف خواهد بود.
والسّلام علیکم و‌ رحمة‌الله و‌ برکاته
مهرماه ۱۳۶۸           
 
۱) نماینده‌ى ولىّ‌فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوى، در تاریخ ۱۳/۷/۶۸ طىّ نامه‌اى عناوین فعّالیّتهاى آستان قدس رضوى در دهه‌ى گذشته را در شش عنوان برشمرد:
     ۱) مشخّص نمودن رقبات وقفى و موارد مصرف آنها،
     ۲) احقاق حقوق موقوفات،
     ۳) پرداختن به امور تولیدى و ساختمانى،
     ۴) کمک به مستضعفین،
     ۵) اعزام نیرو به جبهه‌ها و مشارکت در بازسازى مناطق جنگى،
     ۶) کارهاى فرهنگى. ایشان در پایان این نامه چنین عنوان کرد: «بافت درهم‌تنیده‌ى اماکن متبرّکه‌ى رضوى و مسجد جامع گوهرشاد، وحدت مدیریّت در حرکات فرهنگى را طلب میکند ... شاید واگذارى مسئولیّت اداره‌ى جامع گوهرشاد به آستان قدس رضوى - با حفظ اداره‌ى رقبات آن توسّط سازمان اوقاف - یکى از راه‌حل‌هاى مناسب این نقیصه باشد».
۲) پناهگاه
۳) اموال وقف‌شده