• ب
  • ب
  • ب
مرورگر شما توانایی چاپ متن با فونت درخواستی را ندارد!
1369/06/29

دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا صبح امروز در دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روسای دفاتر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد انقلابی با ایشان طی رهنمودهای مبسوطی که خطاب به آنان ارائه فرمودند: بر لزوم تقویت معرفت و ایمان و تقوی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کردند و ضرورت توجه بیش از پیش به نظم، انضباط و اطاعت از دستور مافوق بعنوان یک حکم عقلی، شرعی و تجربی را یادآور شدند.

در این دیدار که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران انجام شد، حضرت آیت الله خامنه ای از ایمان به غیب و اعتقاد به وجود یک عالم منظم علت و معلولی و دقیق بعنوان حد فاصل میان اهل ایمان با دیگر انسانها نام بردند و افزودند ذات مقدس خداوند منشاء حیات همه ی فعل و انفعالات و حرکت هاست. نتیجه ی عدم درک صحیح از عالم غیب و یا بی اعتقادی به آن موجب دل بستن قطعی و اتکاء به معادلات و محاسباتی که مخلوق انسان است، میشود. اینگونه محاسبات عموماً به اشتباهاتی می انجامند که آمریکا در حمله به طبس و عراق در تجاوز به مرزهای غربی و جنوبی ما مرتکب شدند. ارزیابی آنان از نیروی انسانی، سیاست، ابزار، تبلیغ و حمایتها درست بود اما در نهایت چیزی بدست نیاوردند. زیرا یک سلسله محاسبات و علت و عواملی وجود دارند که در اغلب موارد عقل مادی انسان، در رسیدن به آن راهی ندارد. بلکه بصیرت دیگری لازم است که با استنباط از آیات الهی ما آن را حکمت میدانیم.

رهبر انقلاب اسلامی از حکمت بعنوان بصیرتی که قادر به رویت حقایق ماوراء حجابهای مادی است، یاد کردند و افزودند: بر اساس معانی قرآنی و واقعی، حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه انسان حکیمی بودند که با حکمت خود فعل و انفعالات عالم غیب را درک میکردند.امام در عین آنکه از اندیشه ی سیاسی بسیار بالایی برخوردار بودند بعنوان یک انسان استثنایی زمان ما حقایق را می فهمیدند و این همان عالم غیب و ملکوت وجود انسان است که راه رسیدن به آن تقوی و عمل به تکلیف شرعی است.

مقام معظم رهبری ملت مسلمان وبا ایمان ایران را یک مجموعه ی مؤمن و متقی ذکر کردند و ضمن تأکید بر لزوم توجه آحاد مردم به تقوای فردی فرمودند: اگر انسان از شریعت مقدس اسلام در تمام ابعاد زندگی پیروی کند و به آنچه که تکلیف اوست عمل نماید بخاطر دقیق بودن محاسبات غیبی حتماً به هدف خود خواهد رسید و راز پیروزیهای ما نیز در همین امر نهفته است.

ایشان تأمل بر تعبد اسلامی از سوی برخی روشنفکر نماها را ناشی از عدم درک حقایق زندگی دانستند و خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران فرمودند: آنچه که شما رااز یک نیروی نظامی مجهز، مدرن و مجرب اما بی ایمان تمیز میدهد، ایمان و تعبد واعتقاد شما به تأثیر فعل و انفعالات غیبی است. تقوی، اخلاص، توجه به خدا و عمل برای اهداف پیامبران تنها عاملی است که نیروهای مسلح ما را از سایر نیروهای نظامی جهان ممتاز میسازد.

حضرت آیت الله خامنه ای بعنوان یک امر واقعی و عینی، موقعیت انقلابی، سیاسی، نظامی و حیثیتی جمهوری اسلامی ایران مجموعه ای پیروز خواندند وافزودند: ملت بزرگ ایران بخاطر ایمان. تقوی و پایبندی به اصول و اعتقادات خود به اهدافش دست یافت و با توکل به خدا محاسبات و فعل و انفعالات غیبی در خدمت او قرارگرفت و به تعبیر سیاسیون جهان دشمن در مقابل این ملت زانو زد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گرایش بی سابقه ی ملتها برای مقابله با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، فرمودند: امروز در آفریقا، آسیا، خاور میانه، اروپا و آمریکای لاتین، ملتها و بویژه مسلمانان علیه آمریکا شعار میدهند. مبدأ این تحول که در طول تاریخ بیداری ملتها بی نظیر است از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ناشی میشود.انقلاب بر اساس تعالیم اسلام، ضرورت مقابله با ظلم و ستم را در هر شرایطی به مسلمانان تفهیم کرد. زیرا در مبارزه ی مظلوم با ظالم و ستمگر هیچ مرزی وجود ندارد.

فرمانده کل قوا توجه آحاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تربیت دینی و ریاضت نفسانی جلب کردند و ضمن هشدار به آنان نسبت به وجود آفات تهدید کننده به بیان شیوه های سلطه گران جهانی برای مقابله با اسلام پرداختند و افزودند: چشمهای تحلیل گر استکبار برای رویارویی با اسلام چاره جویی میکند. کنفرانس هایی که دردنیای استکبار در مورد اسلام و تشیع بر پا میشود همین هدف را دنبال میکند لذا شما باید آمادگی های معنوی، ذخائر روحی و ایمانی، فداکاری و برای خدا بودن را حفظ کنید. بنیه ی معنوی آحاد سپاه پاسداران باید به حدی تقویت شود که در هر شرایطی قدرت و طاقت مقابله و ایستادگی در برابر دشمن را داشته باشند.

رشد معرفت و ایمان در سپاه بخاطر مأموریت سنگینی که بر دوش خود دارد اجتناب ناپذیر است.

حضرت آیت الله خامنه ای جایگاه سپاه پاسداران را حائز اهمیت و حساسیت خاصی دانستند وضمن تأکید بر لزوم آشنایی پاسداران با معارف اسلامی خطاب به آنان فرمودند: شما باید در حد یک انسان عارف، واقف و آگاه، با الهامات واشارات قرآن کریم آشنا شوید.اکنون زمان خودسازی است و سپاه باید همواره به صورت یک نیروی مؤمن، آماده وهوشیار در خدمت انقلاب باشد. فرمانده کل قوا اطاعت از دستور مافوق را واجب و یک حکم شرعی و عقلی توصیف کردند و ضمن تأکید بر لزوم توجه به نظم و انضباط در سپاه پاسداران فرمودند: در نظام فرماندهی اسلامی فرض است که سلسله مراتب با دقت وترجیح تشخیص فرماندهی انجام پذیرد. سپاه مسئول حفاظت از انقلاب و کشور میباشد وآنچه که بر عهده ی نیروهای سه گانه ی آن نهاده شده مأموریت بسیار مهمی است.

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان اهمیت نیروی زمینی سپاه پاسداران را خاطرنشان ساختند و ضرورت اجتناب سپاه از ورود به خط بازیهای سیاسی را مورد تأکید قراردادند.

بنا برهمین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی نماینده ی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنان کوتاهی سالروز ارتحال جانسوز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت علی بن موسی الرضا(ع) را تسلیت گفت و ضمن اعلام آمادگی کلیه اعضای سپاه پاسداران برای دفاع از اسلام و مقابله با کفر جهانی افزود: ما در هر شرایطی جان برکف در اجرای فرامین فرمانده کل قوا، آمادگی و هوشیاری کامل خود را جهت حراست از میراث حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و انقلاب اسلامی حفظ خواهیم کرد.

آنگاه آقای محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنان کوتاهی یاد و خاطرهی شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت و آمادگی نیروهای سه گانه ی سپاه پاسداران و بسیج را جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مقابله با هرگونه تجاوزی اعلام کرد. دراین مراسم همچنین برادر آهنگران در غم فقدان و رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام،شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) به ذکر مصیبت پرداخت.